ILLNATH8D Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Heisann, Ser følgende oppsett fornuftig ut (og da tenker jeg primært kompatibilitet osv)? Er hovedsaklig til gaming. Har allerede et par 1-2 tb disker fra før samt dvd-brenner, skjerm osv. Skal ikke overklokkes nevneverdig. Noen som vet hvorvidt dette evt vil støye veldig? Er generelt sett glad i PCer som er rolige når jeg jekker ned RPMen på viftene på nattestid, men jeg er på ingen måte interessert i å forsøke sette noen verdensrekord i stillegående PC. Link ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules Fractal Design Define R3 Black Pearl Intel® Core i5-2500K Processor Socket-LGA1155 Microsoft Windows 7 Home Premium EN OEM, 64bit, SP1 Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" SATA 6Gb/s Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5 Silver Power SP-SS750M 750W Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Ser fint ut det. Dog - du 'bør' vurdere low profile RAM om du har tanker nå/eller senere å benytte 3'de parts CPU kjøler. Vingene på 'vanlig' vengeance gjør at de krasjer med det meste av effektive/stille tårnkjølere. Pirk ! Velge en annen PSU. Velge 7970 med Asus Direct CUII kjøler . Tips! Fractal Design R3 er på helgetildbud til 580,- Endret 25. februar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
ILLNATH8D Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Pirk ! Velge en annen PSU. Velge 7970 med Asus Direct CUII kjøler . Hva slags PSU anbefales i såfall? Corsair? XFX? Kan forøvrig bare se et par kort på Komplett med Asus Direct CUII kjøler - ingen av dem er på lager, og jeg begynner bli ganske bra lei av å ikke ha PC nå ;p Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Er ikke kjent med Silver Power PSU'n i din liste og støyniva (du snakker om støy). Du er heller ikke nødt til å ha 'så' kraftig PSU med ett grafikk kort. ASUS DCII type HD7970 tips er også med tanke på støy , samt hint om Vengeance RAM og mulighet for alternativ CPU kjøler istedet for Intel stock. SilentPCReview har en PSU liste du kan kikke på: http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs Samt andre tester av PSU der - man kan dobbelsjekke opp imot et evt valg. Men ellers er det et knall oppsett. Endret 25. februar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå