peacee Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hey noen som har lyst å hjelpe meg? Har en nettside som kjører i php og mysql database. Men trenger en måte andre brukere kan skrive en jobb søknad. En ferdig satt opp job aplication form. Hvor dem bare trenger å skrive inn det som det står. Som da blir lagret på sql databasen og som en admin eller level az bruker kan logge inn å se på. Hvis dere skjønner hva jeg babler om i det hele tatt Bare å spørre hvis dere trenger noe info fra meg for å lage det:) Hadde vært veldig snilt:D Lenke til kommentar
Nator Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) http://php-form-generator.com/ http://phpformgen.sourceforge.net/ Endret 25. februar 2012 av Nator Lenke til kommentar
peacee Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 å det vil gjøre det mulig å koble den til databasen og så admin kan logge inn å se den online?... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 ja..... du kan eventuelt sette opp et mail skjema slik at søknader sendes til [email protected] Lenke til kommentar
peacee Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 hehe joa men di skal jo lagres på databasen så andre admin kan gå in å se på dem:P Lenke til kommentar
Nator Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Du kan bruke de form builder greiene til å lage skjema som lagrer i MySQL osv. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) #1 - sett opp en vanlig HTML form #2 - Koble submit-knappen til et php-skript som sender form-dataen til databasen - eksempelvis noe slikt: <?php if (isset($_POST['submit_applicationForm'])) // form submit knapp : name="submit_applicationForm" { mysql_query('INSERT INTO tbl (col_int1, col_txt2) VALUES ('.$_POST['val_int1'].',"'.$_POST['val_txt2'].'")'); // insert formdata } /* Anbefaler deg å bygge opp et par valideringsfunksjoner for å sjekke at dataen er reell før du skriver til databasen... husk å legge til (int), mysql_real_escape_string() etc. for å øke sikkerheten ved skriving til databasen... Legg til " før og etter POST variablen når du bruker alt annet enn tall (int) når du skal skriver til databasen... */ ?> #3 - style formen med CSS etter eget ønske... ! Hvis dette skjemaet skal ligge åpent for alle på nett, så anbefaler jeg deg å sette inn en CAPTCHA modul for å filtrere vekk endel spam... Endret 25. februar 2012 av Yawa Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) #1 - sett opp en vanlig HTML form #2 - Koble submit-knappen til et php-skript som sender form-dataen til databasen - eksempelvis noe slikt: <?php if (isset($_POST['submit_applicationForm'])) // form submit knapp : name="submit_applicationForm" { mysql_query('INSERT INTO tbl (col_int1, col_txt2) VALUES ('.$_POST['val_int1'].',"'.$_POST['val_txt2'].'")'); // insert formdata } /* Anbefaler deg å bygge opp et par valideringsfunksjoner for å sjekke at dataen er reell før du skriver til databasen... husk å legge til (int), mysql_real_escape_string() etc. for å øke sikkerheten ved skriving til databasen... Legg til " før og etter POST variablen når du bruker alt annet enn tall (int) når du skal skriver til databasen... */ ?> #3 - style formen med CSS etter eget ønske... ! Hvis dette skjemaet skal ligge åpent for alle på nett, så anbefaler jeg deg å sette inn en CAPTCHA modul for å filtrere vekk endel spam... EDIT: Blitt for vant med å glo rett forbi kommentarer, så jeg begynte å bable om SQL injection selv. Tror jeg bare går og legger meg nå Endret 26. februar 2012 av Leakim1991 Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 skjønte ikke helt hva du mente Leakim1991 ? heh... Eller begynte du å påpeke at jeg hadde skrevet et veldig simpelt skript her, så har du veldi rett i det Det er gjort bevisst pga. ryddighet så jeg fikk fremhevet hvordan man skriver til en mysql database via form med PHP. Sikkerhet etc. kommer i tilleg, som du påpeker at ligger i kommenteringen Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 skjønte ikke helt hva du mente Leakim1991 ? heh... Eller begynte du å påpeke at jeg hadde skrevet et veldig simpelt skript her, så har du veldi rett i det Det er gjort bevisst pga. ryddighet så jeg fikk fremhevet hvordan man skriver til en mysql database via form med PHP. Sikkerhet etc. kommer i tilleg, som du påpeker at ligger i kommenteringen Fjerna egentlig hele innlegget mitt siden jeg ikke så at du hadde påpekt at sikkerhet måttem komme i tillegg. Totally my bad Lenke til kommentar
peacee Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 men uansett begynner å bli fryktelig forvirret noen son kan hjelpe meg med å lage em job aplication form? :S Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 hva er det du ikke sjønner helt? Hva har du gjort så langt og hvor står du fast? Lenke til kommentar
slacky Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Nå later jeg som om at du kan html.. <form name='form1' method='post'> bla bla bla... <input type='submit' name='save' value='Lever'> </form> <?php //isset = is set (er satt) || Altså: Om de trykket save: { <code inside here> } if(isset($_POST['save'])) { soknad = mres($_POST['soknad']); //mres eksisterer ikke, akronym for mysql_real_esc... cv = mres($_POST['cv']); header = mres($_POST['header']); // NB: Du må også connecte til databasen, før vi fører en spørring (query=spørring).. // Det kan gjøres her... Vidre info: Se w3schools.com // http://www.w3schools.com/php/php_mysql_connect.asp mysql_query("INSERT INTO tabell (overskrift, soknad, cv) VALUES ('$header', '$soknad', '$cv')"); } // For å hente UT data, så fører du en lik spørring... // mysql_query("SELECT * FROM tabell"); // Så kjører du en while-loop for å spytte ut ALL data fra tabell. ?> :::Husk nå bare å ta i bruk alle gode kildene du har som nybegynner::: w3schools.com var min favoritt for 6-7år siden. Bruk også til all tid: php.net - Svinbra dokumentasjon! - http://www.w3schools.com/php/php_forms.asp - http://www.w3schools.com/php/php_mysql_insert.asp - http://www.w3schools.com/php/php_post.asp PS: Application form.. Forresten NORSK forum: Søknadsskjema Endret 27. februar 2012 av warpie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå