Gå til innhold

Job application form

Anbefalte innlegg

Hey noen som har lyst å hjelpe meg? :)

Har en nettside som kjører i php og mysql database.

Men trenger en måte andre brukere kan skrive en jobb søknad.

En ferdig satt opp job aplication form.

Hvor dem bare trenger å skrive inn det som det står.

Som da blir lagret på sql databasen og som en admin eller level az bruker kan logge inn å se på.

Hvis dere skjønner hva jeg babler om i det hele tatt :p

Bare å spørre hvis dere trenger noe info fra meg for å lage det:)

Hadde vært veldig snilt:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#1 - sett opp en vanlig HTML form

#2 - Koble submit-knappen til et php-skript som sender form-dataen til databasen - eksempelvis noe slikt:

<?php
if (isset($_POST['submit_applicationForm']))  //  form submit knapp : name="submit_applicationForm"
{
   mysql_query('INSERT INTO tbl (col_int1, col_txt2) VALUES ('.$_POST['val_int1'].',"'.$_POST['val_txt2'].'")');  //  insert formdata
}
/*
   Anbefaler deg å bygge opp et par valideringsfunksjoner for å sjekke at dataen er reell før du skriver til databasen...
   husk å legge til (int), mysql_real_escape_string() etc. for å øke sikkerheten ved skriving til databasen...
   Legg til " før og etter POST variablen når du bruker alt annet enn tall (int) når du skal skriver til databasen...
*/
?>

#3 - style formen med CSS etter eget ønske...

! Hvis dette skjemaet skal ligge åpent for alle på nett, så anbefaler jeg deg å sette inn en CAPTCHA modul for å filtrere vekk endel spam...

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

#1 - sett opp en vanlig HTML form

#2 - Koble submit-knappen til et php-skript som sender form-dataen til databasen - eksempelvis noe slikt:

<?php
if (isset($_POST['submit_applicationForm']))  //  form submit knapp : name="submit_applicationForm"
{
   mysql_query('INSERT INTO tbl (col_int1, col_txt2) VALUES ('.$_POST['val_int1'].',"'.$_POST['val_txt2'].'")');  //  insert formdata
}
/*
   Anbefaler deg å bygge opp et par valideringsfunksjoner for å sjekke at dataen er reell før du skriver til databasen...
   husk å legge til (int), mysql_real_escape_string() etc. for å øke sikkerheten ved skriving til databasen...
   Legg til " før og etter POST variablen når du bruker alt annet enn tall (int) når du skal skriver til databasen...
*/
?>

#3 - style formen med CSS etter eget ønske...

! Hvis dette skjemaet skal ligge åpent for alle på nett, så anbefaler jeg deg å sette inn en CAPTCHA modul for å filtrere vekk endel spam...

EDIT: Blitt for vant med å glo rett forbi kommentarer, så jeg begynte å bable om SQL injection selv. Tror jeg bare går og legger meg nå :blush:

Endret av Leakim1991
Lenke til kommentar

skjønte ikke helt hva du mente Leakim1991 ? heh...

Eller begynte du å påpeke at jeg hadde skrevet et veldig simpelt skript her, så har du veldi rett i det ;)

Det er gjort bevisst pga. ryddighet så jeg fikk fremhevet hvordan man skriver til en mysql database via form med PHP.

Sikkerhet etc. kommer i tilleg, som du påpeker at ligger i kommenteringen :)

Lenke til kommentar

skjønte ikke helt hva du mente Leakim1991 ? heh...

Eller begynte du å påpeke at jeg hadde skrevet et veldig simpelt skript her, så har du veldi rett i det ;)

Det er gjort bevisst pga. ryddighet så jeg fikk fremhevet hvordan man skriver til en mysql database via form med PHP.

Sikkerhet etc. kommer i tilleg, som du påpeker at ligger i kommenteringen :)

Fjerna egentlig hele innlegget mitt siden jeg ikke så at du hadde påpekt at sikkerhet måttem komme i tillegg. Totally my bad :blush:

Lenke til kommentar

Nå later jeg som om at du kan html..

<form name='form1' method='post'>
bla bla bla...
<input type='submit' name='save' value='Lever'>
</form>

<?php
//isset = is set (er satt) || Altså: Om de trykket save: { <code inside here> }
if(isset($_POST['save'])) {
   soknad = mres($_POST['soknad']); //mres eksisterer ikke, akronym for mysql_real_esc...
   cv     = mres($_POST['cv']);
   header = mres($_POST['header']);

// NB: Du må også connecte til databasen, før vi fører en spørring (query=spørring)..
   // Det kan gjøres her... Vidre info: Se w3schools.com
   // http://www.w3schools.com/php/php_mysql_connect.asp

mysql_query("INSERT INTO tabell (overskrift, soknad, cv) VALUES ('$header', '$soknad', '$cv')");  

}

// For å hente UT data, så fører du en lik spørring...
// mysql_query("SELECT * FROM tabell");
// Så kjører du en while-loop for å spytte ut ALL data fra tabell.
?>

:::Husk nå bare å ta i bruk alle gode kildene du har som nybegynner:::

w3schools.com var min favoritt for 6-7år siden. Bruk også til all tid: php.net - Svinbra dokumentasjon!

- http://www.w3schools.com/php/php_forms.asp

- http://www.w3schools.com/php/php_mysql_insert.asp

- http://www.w3schools.com/php/php_post.asp

PS: Application form.. Forresten NORSK forum: Søknadsskjema

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...