Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Shave monobrow?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en myte at hår vokser fortere pga. barbering.

Napping fjerner hårsekkene, som gjør at det tar litt lengre tid før det vokser seg synlig igjen.

Ellers har det lite å si hva du velger å gjøre.

Jeg er ikke ekspert, og mine påstander er ikke nødvendigvis sanne.

Postet av anonym: 4f2394000d665e21ca3d09031087bc65

Lenke til kommentar

Napping fjerner hårsekkene, som gjør at det tar litt lengre tid før det vokser seg synlig igjen.

Så man kan shave uten at det blir verre?

Postet av anonym: 290cbe8e77ef3948b103fb8b5ac33c20

Lenke til kommentar

Jeg har shavet i over 20 år uten problemer. Ingen endring i hårvekst. Bare husk på å gjøre det jevnlig så du ikke går rundt med tredagersskjegg over neseroten! ;)

Standard høvelbredde passer helt greit for mitt vedkommende. Jeg var litt nervøs første gangen jeg gjorde det, men det ble en helt naturlig look.

Frisøren er ikke noe alternativ (Hvis du ikke er der en gang i uka, da!)..

Lenke til kommentar

Jeg har shavet i over 20 år uten problemer. Ingen endring i hårvekst. Bare husk på å gjøre det jevnlig så du ikke går rundt med tredagersskjegg over neseroten! ;)

Standard høvelbredde passer helt greit for mitt vedkommende. Jeg var litt nervøs første gangen jeg gjorde det, men det ble en helt naturlig look.

Har du sett på siden av en sånn her, at det er en kinnskjegg trimmer?

Vil det funke å bruke den? Har prøvd en eller to ganger med den, men husker ikke akkurat noe om veksten etterpå, bare at det ble ganske glattbarbert.

Lenke til kommentar

Mythhbusters får vell teste myten da :p

Lenke til kommentar

Napp dem med pinsett, eventuelt kjøp en epilator som er smal og som er til akkurat slike formål.

Både pinsetten og epilatoren gjør det samme, det eneste som er forskjellen er at med epilator får du mye vondt på en gang, men det er kjapt, med pinsett så får du litt vondt over lengre tid, siden du må ta ett og ett hårstrå.

Og ja, det er en viss forskjell når du shaver og når du napper/epilerer. Shavet leggene mine før, og når hårene vokste ut da så kom de ut mørke, spisse. Har epilert leggene jevnlig i noen måneder nå, og nå har jeg ikke gjort det på flere uker. Jeg er hårete nå, men det er som dun å regne, er lyse, myke og ikke til stor sjenanse.

Når man vokser/epilerer/napper over lengre tid så vil hårene bli skjørere og skjørere, og mange har opplevd at hårene ikke kommer tilbake igjen etter flere år med å fjerne håret fra roten.

Lenke til kommentar

Har du sett på siden av en sånn her, at det er en kinnskjegg trimmer?

Vil det funke å bruke den? Har prøvd en eller to ganger med den, men husker ikke akkurat noe om veksten etterpå, bare at det ble ganske glattbarbert.

Har ikke prøvd den. En vanlig høvel passer just precis for meg. Blir babysmooth og vakker!

Napping hadde tatt for lang tid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...