Mr Pepe Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Heisann folkens, fikk en tripod av en kompis merke " Vantage" men det som er at han har mista den plata som holder kameraet på plass man skrur under kameraet også lurer jeg på om dere vet hvor jeg får tak i en ? For tripoden er ubrukelig uten den! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hvorfor orker du bruke en gammel, dårlig og slitt video-tripod ? Det finnes så mange bedre alternativer som ikke nødvendigvis koster allverden. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg ga nettopp bort et slikt stativ. Det stativet der vil du ikke ha, det er ihvertfall min mening. Kjøper du et stativ til 3-400 kr får du et som er like "godt", kansje bedre... Koster du på deg 6-800 kr blir du ikke så fort misfornøyd - ikke før du passerer en kameravekt på rundt 1,5 kilo eller tar bilder ute i mye vind. Hva slags foto driver du med? Det kan være at noen her inne kan gi deg et kjøpetips... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Finner ikke noe Quick Release plate på eBay til dette stativet så anser muligheten som liten, du har to alternativer enten kjøpe et komplett stativ eller et nytt hode og montere på ditt eksisterende stativ. Hvor mye penger har du lyst å legge i dette ? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Dette stativet kan man ikke bytte hode på. Mitt (forhenværende) stativ ble kjøpt i en anerkjent fotobutikk for ca 200 kr for 15 år siden eller noe sånt...ikke verdt å koste på. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Tusen takk for utfyllende svar! Jo det ringte no bjeller når han ga den gratis til meg ,så i håp trodde dne funkerte og gikk ann å bytte stativhode men neppe, driten sitter altfor godt fast og jeg har herpa skrua ( svær plastikk skrue ) så jeg anser den tripoden som søppel. Får vel kjøpe meg en ny en. Driver det meste med filming, men stativet kommet hendig når jeg øver meg på å ta stjernebilder da det var litt kult Men ja, vi kan glemme stativet nå Kommer nok til å spandere på meg en bedre en , uten tvil Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Det rimeligeste stativet som ar anbefalt av brukere her på forumet som et bra stativ i forhold til prisen er Velbon Sherpa 600R, men er video viktigst burde du se etter et stativ som er veske/oljefylt siden det gjør panorering mer mykt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå