;_; Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hei. Jeg har reist litt utenfor landegrensen (Spania flere ganger, Kroatia, vær innom Marokko, Bosnia osv.), men jeg har en venninne som aldri har vært utenfor Norge. Lurer litt om jeg skal spandere en tur på henne/"sponse" (hun har ikke så god råd), noen tips til hvor vi bør reise? Noen tips til hvor vi bør reise og når? Om det er billig å bo/feriere der er heller ingen ulempe Tenker i hvert fall 2 uker, maks 3. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Campingtur til Sverige. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Kanskje du kunne spørre henne hvor hun kunne tenke seg å reise? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Campingtur til Sverige. Helst til et litt varmere land, og litt mer "eksotisk". @dwezirads: Joda, men tenkte at dere kanskje hadde noen tips Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Padle til Polen eller steppe til Sibir. 1 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei. Jeg har reist litt utenfor landegrensen (Spania flere ganger, Kroatia, vær innom Marokko, Bosnia osv.), men jeg har en venninne som aldri har vært utenfor Norge. Lurer litt om jeg skal spandere en tur på henne/"sponse" (hun har ikke så god råd), noen tips til hvor vi bør reise? Noen tips til hvor vi bør reise og når? Om det er billig å bo/feriere der er heller ingen ulempe Tenker i hvert fall 2 uker, maks 3. Thailand er spennende, men hvis hele verden var en mulighet hadde nok jeg valgt Japan, (ikke særlig varmere enn Norge). -frank Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Hei. Jeg har reist litt utenfor landegrensen (Spania flere ganger, Kroatia, vær innom Marokko, Bosnia osv.), men jeg har en venninne som aldri har vært utenfor Norge. Lurer litt om jeg skal spandere en tur på henne/"sponse" (hun har ikke så god råd), noen tips til hvor vi bør reise? Noen tips til hvor vi bør reise og når? Om det er billig å bo/feriere der er heller ingen ulempe Tenker i hvert fall 2 uker, maks 3. Thailand er spennende, men hvis hele verden var en mulighet hadde nok jeg valgt Japan, (ikke særlig varmere enn Norge). -frank Hele verden er en mulighet ja, og Thailand frister Bangkok eller Phuket som anbefales da? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei. Jeg har reist litt utenfor landegrensen (Spania flere ganger, Kroatia, vær innom Marokko, Bosnia osv.), men jeg har en venninne som aldri har vært utenfor Norge. Lurer litt om jeg skal spandere en tur på henne/"sponse" (hun har ikke så god råd), noen tips til hvor vi bør reise? Noen tips til hvor vi bør reise og når? Om det er billig å bo/feriere der er heller ingen ulempe Tenker i hvert fall 2 uker, maks 3. Thailand er spennende, men hvis hele verden var en mulighet hadde nok jeg valgt Japan, (ikke særlig varmere enn Norge). -frank Hele verden er en mulighet ja, og Thailand frister Bangkok eller Phuket som anbefales da? Bangkok! -frank Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Hei. Jeg har reist litt utenfor landegrensen (Spania flere ganger, Kroatia, vær innom Marokko, Bosnia osv.), men jeg har en venninne som aldri har vært utenfor Norge. Lurer litt om jeg skal spandere en tur på henne/"sponse" (hun har ikke så god råd), noen tips til hvor vi bør reise? Noen tips til hvor vi bør reise og når? Om det er billig å bo/feriere der er heller ingen ulempe Tenker i hvert fall 2 uker, maks 3. Thailand er spennende, men hvis hele verden var en mulighet hadde nok jeg valgt Japan, (ikke særlig varmere enn Norge). -frank Hele verden er en mulighet ja, og Thailand frister Bangkok eller Phuket som anbefales da? Bangkok! -frank Hvor mye bør man regne med å bruke i Bangkok hver dag (dobbeltrom på hotell er et krav)? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Haha, dobbeltrom er ett krav selv når det er snakk om venninne? Hva med en enkel sydenferie, sannsynligheten er nok større på slike om du vil prøve å få den inn. Bangkok=Opplevelser og utfart og shopping. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei. Jeg har reist litt utenfor landegrensen (Spania flere ganger, Kroatia, vær innom Marokko, Bosnia osv.), men jeg har en venninne som aldri har vært utenfor Norge. Lurer litt om jeg skal spandere en tur på henne/"sponse" (hun har ikke så god råd), noen tips til hvor vi bør reise? Noen tips til hvor vi bør reise og når? Om det er billig å bo/feriere der er heller ingen ulempe Tenker i hvert fall 2 uker, maks 3. Thailand er spennende, men hvis hele verden var en mulighet hadde nok jeg valgt Japan, (ikke særlig varmere enn Norge). -frank Hele verden er en mulighet ja, og Thailand frister Bangkok eller Phuket som anbefales da? Bangkok! -frank Hvor mye bør man regne med å bruke i Bangkok hver dag (dobbeltrom på hotell er et krav)? 30-50K avhengig av reisetid, hvor man bor, og hva man gjør -frank Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Haha, dobbeltrom er ett krav selv når det er snakk om venninne? Hva med en enkel sydenferie, sannsynligheten er nok større på slike om du vil prøve å få den inn. Bangkok=Opplevelser og utfart og shopping. Dobbeltrom eller to enkle senger på ett rom (altså ikke hostels ) Hei. Jeg har reist litt utenfor landegrensen (Spania flere ganger, Kroatia, vær innom Marokko, Bosnia osv.), men jeg har en venninne som aldri har vært utenfor Norge. Lurer litt om jeg skal spandere en tur på henne/"sponse" (hun har ikke så god råd), noen tips til hvor vi bør reise? Noen tips til hvor vi bør reise og når? Om det er billig å bo/feriere der er heller ingen ulempe Tenker i hvert fall 2 uker, maks 3. Thailand er spennende, men hvis hele verden var en mulighet hadde nok jeg valgt Japan, (ikke særlig varmere enn Norge). -frank Hele verden er en mulighet ja, og Thailand frister Bangkok eller Phuket som anbefales da? Bangkok! -frank Hvor mye bør man regne med å bruke i Bangkok hver dag (dobbeltrom på hotell er et krav)? 30-50K avhengig av reisetid, hvor man bor, og hva man gjør -frank 30-50000 norske kroner i løpet av 2 eller 3 uker? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 30-50000 norske kroner i løpet av 2 eller 3 uker? En flybillett til Bangkok koster gjerne 5k+ per person. Hoteller med ok standard kan du finne for helt ned til 200kr per natt. Men jeg ser ikke helt hvorfor en skulle ønske å oppholde seg i Bangkok i 2-3 uker. Ville heller sett på muligheten med en del av ferien i Bangkok og en annen del i nærheten av en strand eller fin natur. Finnes mye av det i Thailand. 1 Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Kan jo godt reise til Alanya i tyrkia, vis du finner restplasser så er jo det bra. Vi var der i slutten av Sommerferien, rundt juli tidene. Da vi betalte rundt 10k for 3 personer. 1 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) 30-50000 norske kroner i løpet av 2 eller 3 uker? En flybillett til Bangkok koster gjerne 5k+ per person. Hoteller med ok standard kan du finne for helt ned til 200kr per natt. Men jeg ser ikke helt hvorfor en skulle ønske å oppholde seg i Bangkok i 2-3 uker. Ville heller sett på muligheten med en del av ferien i Bangkok og en annen del i nærheten av en strand eller fin natur. Finnes mye av det i Thailand. Ja, du sier noe der . Kunne også tenkt meg å reist litt i Vietnam, men det er jo et stykke fra Bangkok til Vietnam (må jo også tilbake til Bangkok), men det er vel kanskje mulig å få billige flybilletter fra Bangkok til Vietnam (Hanoi/Ho Chi Minh/eller en annen by?) og helst med et flyselskap med godt rykte (venninnen min har heller aldri flydd før)? Må si New Zealand og/eller Australia frister litt det også, men er ganske dyrt, i hvert fall om man sammenligner med Thailand eller Vietnam. Kan jo godt reise til Alanya i tyrkia, vis du finner restplasser så er jo det bra. Vi var der i slutten av Sommerferien, rundt juli tidene. Da vi betalte rundt 10k for 3 personer. Kan ikke si Tyrkia frister så veldig, er ikke øverst på ønskelisten min i hvert fall, men takk for forlaget. Har dog hørt at Istanbul skal være bra, så jeg kommer nok til å reise der en gang i fremtiden. Endret 25. februar 2012 av ;_; Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Har hatt god erfaring med Air Aisa ved et par anledninger. God plass og service til å være lavprisselskap. Vil tro de flyr fra Bangkok til Vietnam. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Air Asia virker bra, takker! Koster omtrent ~850 kroner hver vei fra Bangkok til Ho Chi Minh i September (lurer på om ikke Thailand er litt for varmt på den tiden?) Venninnen har forresten nevnt at hun har lyst å reise til Peru, å besøke Machu Picchu hadde vært fett, så kanskje det blir Peru/Mexico/Brazil-området i stedenfor Thailand/Sør-Øst Asia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå