Gå til innhold

Bruk av mange ubrukte porter i switch

3R4

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har installert 24-portersswitch i nettverksskapet, og denne er koblet til 14 uttak rundt omkring i huset.

Jeg har en venn som sier at dette bruker opp mye båndbredde, i motsetning til om jeg f.eks. bare koblet til 2-3 porter som er de vi bruker akkurat da.

Det blir litt stress da. Er det slik at hastighet går tapt på bekostning av dette? Bruker det mer strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke koblet til noe i andre enden så vil det bli det samme som om kabelen er tatt ut av switchen.

Selv om det er koblet til noe bruker det ikke automatisk båndbredde, om pc`n f.eks er slått av eller i dvalemodus bruker den ingenting, selv om den er på og ikke laster noe vil den jo ikke bruke noe båndbredde(husk automatiske oppdateringer og slik kan laste ned uten at du vet det da).

Bruker du 2-3 porter, så vil belastningen bli det du bruker på de 2-3 portene, verken mer eller mindre.

Det bruker ikke mer strøm heller, ikke merkbart mer ihvertfall.

Ha det slik det er du, har ingenting å si hvor mange kabler eller enheter som er koblet til, det som teller er total belastning disse enhetene gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...