Markie_mark Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Har kjøpt meg en Sony Bravia 40" tv LED SMART - http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/KDL40EX724BAE/sony-40-3d-led-tv-kdl-40ex724 Problemet er at jeg vil høre lyden fra TVn og ikke PCn.. Vet noen hvordan man fikser dette? Har koblet inn HDMI kabelen ofc. Et annet spørsmsål: Hvordan får jeg sett bilder etc har HDDn jeg har koblet til? Den viser ingen reaksjon, mens når jeg tar en USB pinne da funker det.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Kan være pcen din ikke har støtte for lyd over HDMI, eventuelt så kan det være du må velge HDMI porten på pcen som lydutgang ellers så kan det være du må velge lydkilde i menyene på tven. Mistenker at det kan være at tven ikke leser filsystemet som den eksterne harddisken din bruker. om du åpner "datamaskin" på pcen din og trykker en gang på disken så står det nederst i vinduet hvordan filsystem disken er, gjør det samme med usb pinnen for å se om de bruker samme/forskjellig system. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Problemet er at jeg vil høre lyden fra TVn og ikke PCn.. Vet noen hvordan man fikser dette? Har koblet inn HDMI kabelen ofc. Du må inn på et kontrollpanel på PC-en. Se etter "administrer lydenheter", velg "HDMI output" og klikk "bruk standard" og "OK". Sånn er det i alle fall på denne maskinen, men kan nok variere noe med både hvilket lydkort som er installert og OS-versjon. 1 Lenke til kommentar
Markie_mark Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Problemet er at jeg vil høre lyden fra TVn og ikke PCn.. Vet noen hvordan man fikser dette? Har koblet inn HDMI kabelen ofc. Du må inn på et kontrollpanel på PC-en. Se etter "administrer lydenheter", velg "HDMI output" og klikk "bruk standard" og "OK". Sånn er det i alle fall på denne maskinen, men kan nok variere noe med både hvilket lydkort som er installert og OS-versjon. fuck yeah!! det funka, tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå