Gå til innhold

Lære å kjøre bil

Anonym259235

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du går inn på hvilken som helst kjøreskole sin hjemmeside kommer det opp obligatoriske timer du må gjennom. Samt priser på de forskjellige timene.

Et tips for å spare penger er å kjøre mye sammen med foreldre/onkler/tanter eller what ever for å få mest mulig trening utenom kjøreskolen.

Lenke til kommentar

Om du går inn på hvilken som helst kjøreskole sin hjemmeside kommer det opp obligatoriske timer du må gjennom. Samt priser på de forskjellige timene.

Et tips for å spare penger er å kjøre mye sammen med foreldre/onkler/tanter eller what ever for å få mest mulig trening utenom kjøreskolen.

Det har jeg allerede gjort en del, men når jeg fullfører trafikalt grunnkurs og fyller 16 kan jeg også gjøre dette lovlig, am I right?

Lenke til kommentar

Skal gi deg et råd som funket veldig bra for meg :) Start litt med foreldre om du har mulighet, finn et øde sted å øv på start/stopp. Når du har fått dette inn så ringer du kjøreskole. Du lærer etter min og venners erfaring mye fortere av kjøreskole. Når du har tatt 3-4 timer her har du fått såpass mye inn forhåpentligvis at du kan starte med mer omfattende mengdekjøring :) Da øver bruker du disse kunnskapene og forbedrer dem frem til du nærmer deg 18.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Da kan du gjøre det lovlig.

Er usikker på hva straffen for ulovlig øvingskjøring er.

Tror det er X antall mnd utsettelse på å få øve lovlig. Så om du fyller 16 snart og fullført trafikalt grunnkurs er rett rundt hjørnet ville jeg nok ventet om jeg var deg, selv hvor liten sannsynligheten er for å bli tatt.

Lenke til kommentar

Skal gi deg et råd som funket veldig bra for meg :) Start litt med foreldre om du har mulighet, finn et øde sted å øv på start/stopp. Når du har fått dette inn så ringer du kjøreskole. Du lærer etter min og venners erfaring mye fortere av kjøreskole. Når du har tatt 3-4 timer her har du fått såpass mye inn forhåpentligvis at du kan starte med mer omfattende mengdekjøring :) Da øver bruker du disse kunnskapene og forbedrer dem frem til du nærmer deg 18.

Lykke til :thumbup:

Takk for tipset :)

Som nevnt tidligere har jeg øvd litt på bl.a. giring, start/stopp og sakte kjøring samt rygging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...