14Sekunder Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hei, jeg er en gutt på 16 år som er veldig glad i rusmidler og dens virkninger. Jeg startet med alkhol og hasj da jeg var 13 år, men etterhvert har det blitt mye mere. Da jeg var litt over 14 år røyket jeg hasj flere ganger i uken, på det tidspunktet drakk jeg ikke så mye alkohol men startet med og utforske andre typer narkotika. jeg prøvde ecstacy og amfetamin rett før jeg ble 15 år, jeg brukte alle konfirmasjons pengene mine på narkotika iløpet av 4 måneder. Det er snakk om 25 000 kr. den dag i dag har jeg prøvd så og si alt av narkotika. extacy, hasj, alkohol, nikotin, kokain, benzoer, kodein, heroin, morfin, amfetamin osv. listen er lang! denne uken har det blitt ganske extremt høyt bruk. jeg husker veldig lite av uken men vet at jeg har brukt 5000kr på narkotika denne uken. det har gått i heroin, hasj, kokain og ritalin etter det jeg har blitt fortalt. jeg begynner og merke det på kroppen at det blir litt for mye. når jeg tar amfetamin og heroin så bruker jeg vanligvis sprøyte siden det gir best effekt. jeg merker at jeg er veldig sløv og har ofte vondt i hjertet/brystet. Jeg har veldig mange arr etter sprøytestikk i armene mine og tennene mine er helt ødelagte siden jeg altid ruser meg før jeg legger meg til og sove så glemmer jeg og pusse tennene, og jeg orker ikke og pusse dem når jeg står opp. jeg er extremt svak i den hånda jeg setter sprøytene i og klarer ikke og løfte laptopen min med den engang. hånden er blå og hoven og vond. hva kan jeg gjøre? jeg klarer ikke og leve slik lengre. jeg må gjøre noe! 1 Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Du må begynne med å bestille time hos fastlegen din, gjør det tidlig mandags morgen, få en akutt-time og be legen sette igang alle tiltak han/hun har mulighet til. Godt å høre at du vil ut av dette!! Lykke til! 4 Lenke til kommentar
14Sekunder Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 jeg liker ikke leger, de kan sladre til politiet om at jeg bruker stoff. og da havner jeg i enda større problemer :/ takk for rask svar btw Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 støtter Moie, gå til en lege eller noen andre som har taushetsplikt! du har uansett krav på hjelp om du ønsker å slutte 1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 legen vil nok ikke ta kontakt med politi, du er mindreårig så det er vel en barnevernssak. uansett(?) uansett, som du sier selv så har du behov for behandling, og da må du nok via lege elns, så det er bare å bite i det sure eplet og få rydda opp i alt med en gang Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 jeg liker ikke leger, de kan sladre til politiet om at jeg bruker stoff. og da havner jeg i enda større problemer :/ takk for rask svar btw Jeg skjønner du er redd for å få større problemer, men det er stor sannsynlighet for at det går den veien uansett. Det beste for deg er å skaffe god hjelp - fort. Og da må du få kontakt innen helsevesnet. De har taushetsplikt, men jeg vet ikke hvordan den stiller seg siden du er under 18 år. Ta kontakt med RUStelefonen, der vet de mer. Du kan være anonym, så du trenger ikke være redd for at noe kommer ut. Her er en link: http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_chronocontact&Itemid=55 Hvis du ikke klarer å ta kontakt selv kan jeg sjekke opp prosedyrene med min psykolog neste gang jeg skal dit. Bare ta kontakt. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 jeg liker ikke leger, de kan sladre til politiet om at jeg bruker stoff. og da havner jeg i enda større problemer :/ takk for rask svar btw Hvis du verdisetter livet ditt, kan jeg vanskelig se at du kan få verre problemer enn du har nå. Det er bare å velge: livet eller døden. 6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 jeg liker ikke leger, de kan sladre til politiet om at jeg bruker stoff. og da havner jeg i enda større problemer :/ takk for rask svar btw Leger har taushetsplikt. Dessuten klarer vel ingen å kødde det mer til enn du selv presterer ... ? Lykke til! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Kast meg på havet! Det der må du slutte med en gang! Hvis du fortsetter så kan du få ytterlige være helseproblemer som du ikke vil leve med! Det beste er å gå til en lege å få hjelp med dette. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Høres ikke bra ut... Her er en som spør om det samme: http://www.ung.no/oss/rusmidler/61116.html Ung.no råder til å ta kontakt med helsestasjon for ungdom, men det virker ikke lurt. For helsestasjonen vil i mange tilfeller anmelde slikt til Barnevernet, og som de fleste vet fungerer ikke Bv-institusjoner som avrusning. Det privateide Kvamsgrindkollektivet i Trondheim kan søkes via fastlege. Min favoritt er Evangeliesenteret, men vet ikke om de har tilbud for 16-17-åringer. Du kan jo ringe og høre. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 http://debatt.sol.no/content/narkotika-hjelp Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Se på denne videoen her: Viser to heroin narkomane som har ett mål i livet, å få sin daglige dose. Dette er det du kommer til å ende opp som, hvis du ikke får fatt i hjelp og slutter. Du er enda veldig ung og har hele livet foran deg, men hvis du fortsetter med dette så vil det sette så store sår og arr at du kommer til å slite med det resten av livet. Jeg håper inderlig, for din egen skyld, at du tar kontakt med lege og får hjelp. Ønsker deg lykke til, dette klarer du! Lenke til kommentar
PrivatMat Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg tenker, hvor er foreldrene dine opp i alt dette her? Du skulle jo vært tatt hånd om av barnevernet for lenge siden. Som folk sier, kom deg til legen så fort som mulig. Politiet skal du ikke tenke på, de blir ikke dratt inn i dette. Håper virkelig at du kommer deg ut av dette så fort som mulig. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå