Kalp Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Burde jeg kjøpe deler og bygge pc selv eller kjøpe ferdig bygd? Bra gaming pc rundt 8000-11000 kr! Lenke til kommentar
Peez Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Bygg selv hvis du er ute etter ordentlig game pc! Og du burde lese manuaelen grundig, og spørre hvis du lurer på hvilke deler du trenger eller spørre om no annet! Feel free 2 ask! Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Burde jeg kjøpe deler og bygge pc selv eller kjøpe ferdig bygd? Bra gaming pc rundt 8000-11000 kr! det finnes jo forskjellige typer ferdigbygget, de som er laget av fabrikanter som HP og Dell, og de som er bygget av komplett.no og netshop.no men det å bygge selv er nok det beste i de aller fleste tilfeller hvis det er ønskelig så kan jeg sette opp ett oppsett for deg, trenger bare vite om du skal ha skjerm, mus og tastatur inn i budjsettet? Endret 24. februar 2012 av olestokk 1 Lenke til kommentar
Peez Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Burde jeg kjøpe deler og bygge pc selv eller kjøpe ferdig bygd? Bra gaming pc rundt 8000-11000 kr! det finnes jo forskjellige typer ferdigbygget, de som er laget av fabrikanter som HP og Dell, og de som er bygget av komplett.no og netshop.no men det å bygge selv er nok det beste i de aller fleste tilfeller Enkelt er det også om man tar seg tid til å lese og se på tutorials på youtube! Kan anbefale videoen til newegg. 1 Lenke til kommentar
Kalp Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Burde jeg kjøpe deler og bygge pc selv eller kjøpe ferdig bygd? Bra gaming pc rundt 8000-11000 kr! det finnes jo forskjellige typer ferdigbygget, de som er laget av fabrikanter som HP og Dell, og de som er bygget av komplett.no og netshop.no men det å bygge selv er nok det beste i de aller fleste tilfeller hvis det er ønskelig så kan jeg sette opp ett oppsett for deg, trenger bare vite om du skal ha skjerm, mus og tastatur inn i budjsettet? hadde vært koselig om du hadde hjelpet meg med oppsette du kan ta med skjerm, men ikke mus og tastatur skal kjøpe dem selv. Trenger jeg å kjøpe norton anti virus og windows 7, eller kan jeg laste dem ned gratis? 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det er lett, underholdende og lærerikt å bygge PC-en sin selv. I tillegg er det ofte penger å spare. Det du likevel bør tenke på før du går for et selvbygg er at om du bestiller PC i deler har du reklamasjonsrett per del. Det betyr at om PC-en slutter å fungere må du selv finne ut hvilken del som forårsaker problemet og sende inn den delen. Har du kjøpt en hel PC sender du bare inn hele kassa, og så er det butikkens problem å fikse den. Jeg kan godt skjønne at mange synes det er verdt å betale litt ekstra for sistnevnte løsning. 1 Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det er lett, underholdende og lærerikt å bygge PC-en sin selv. I tillegg er det ofte penger å spare. Det du likevel bør tenke på før du går for et selvbygg er at om du bestiller PC i deler har du reklamasjonsrett per del. Det betyr at om PC-en slutter å fungere må du selv finne ut hvilken del som forårsaker problemet og sende inn den delen. Har du kjøpt en hel PC sender du bare inn hele kassa, og så er det butikkens problem å fikse den. Jeg kan godt skjønne at mange synes det er verdt å betale litt ekstra for sistnevnte løsning. Det er som er litt rått når du bygger pc selv også, pga du kan oppgradere. Når du først bygger pc vil du kjenne og se hvordan en pc ser innenfra. På den måten blir det lettere å oppgradere, for da vet du noe fra før av. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) her er da mitt forslag til oppsett: bare søk opp delene på Dustinhome.no og legg dem til handlelisten, bruker bilde fordi det det tar en god stund å linke til 11 produkter i forhold til å lage et bilde Edit: du må kjøpe Windows lisens, og antivirus må kjøpes selv det også (har inkludert windows, men ikke antivirus) Endret 24. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
14Sekunder Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 her er da mitt forslag til oppsett: bare søk opp delene på Dustinhome.no og legg dem til handlelisten, bruker bilde fordi det det tar en god stund å linke til 11 produkter i forhold til å lage et bilde Edit: du må kjøpe Windows lisens, og antivirus må kjøpes selv det også (har inkludert windows, men ikke antivirus) Det tar deg 5 minutter og ramse opp 11 linker hvis du er treig. Han må heller ikke kjøpe win7 lisens eller noen andre lisenser. dette finnes gratis i bukta. er det ikke best å ta w7 fra bukta? Jo, definetift. det er gratis. det eneste som skjer hvis windows merker at han har pirat W7 er at han får et gratis svart bakrunsbilde Lenke til kommentar
Peez Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hmm.. Har ikke lyst til å bruke 800 kr på windows7. tror jeg bare laster ned pirat.. Fins det gode tutorials på youtube? Og må man ikke ha lisenskode? hvor får man tak i det? jeg skriver for TS, pga han sitter ved siden av meg ! Lenke til kommentar
Kalp Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Det er lett, underholdende og lærerikt å bygge PC-en sin selv. I tillegg er det ofte penger å spare. Det du likevel bør tenke på før du går for et selvbygg er at om du bestiller PC i deler har du reklamasjonsrett per del. Det betyr at om PC-en slutter å fungere må du selv finne ut hvilken del som forårsaker problemet og sende inn den delen. Har du kjøpt en hel PC sender du bare inn hele kassa, og så er det butikkens problem å fikse den. Jeg kan godt skjønne at mange synes det er verdt å betale litt ekstra for sistnevnte løsning. er det ikke å vanskelig å bygge pc selv a? liksom ledninger osv.. Lenke til kommentar
Peez Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det står tydelig og klart hvor ledningene skal Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg har slettet et par poster som har gått på oppfordring til piratkopiering da detet strider med forumets regler. Jeg er en av de som vil anbefale å bygge selv. Det er lettere ennen egentlig skulle trio. Alt passer til forskjellige kontakter og støpsler så det er praktisk talt umulig å koble noe feil. Er du helt ny på det så bør du nok lese deg opp på litt men så lenge interessen er det skal det gå greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå