Derimot Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Halloen! Har fylt 18 for en liten tid tilbake og vurderer å kjøpe meg bil. På grunn av at jeg ikke trenger flere seter enn to og billig forsikring har jeg vell bestemt meg for å kjøpe varebil. Er vell kurrant det? Det står nok mellom Opel Combo og Ford Connect, begge 2007 modeller i alle fall. Hvilken av disse bør jeg velge? Økonomi og driftsikkerhet er viktig. Komfort og slikt kommer litt i andre rekke, men er selvfølgelig viktig at det er noenlunde. Er ganske grønn på bil, så litt innspill hadde vert fint! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 hadde tatt forden lett. Men ville aldri valgt 2 seters. så upraktisk.. 1 Lenke til kommentar
Derimot Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Hva er grunnen til at du ville valgt Forden? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Har kjørt og skrudd litt combo på jobb av nyere modell, syns de er overraskende gode å kjøre, men du merker at det er en varebil. Enkelt interiør, litt støy osv. Synes den 1,3 cdti motoren går overraskende bra til å være så liten, men med stor last baki tror jeg den blir litt dau. Lenke til kommentar
Derimot Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Akkurat ja. Skal sjelden ha med mye last, så det går fint. Har også muligheter for andre varebiler enn de to nevnte. Hvilke er å anbefale i forhold til økonomi og driftsikkerhet? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Har kjørt litt forskjellige varebiler siden jeg fikk lappen nå (combo, kangoo, connect, caddy) og av de så er caddy'en uten tvil den beste å kjøre. Den føles også skikkelig bygget, hvertfall iforhold til kangoo og combo. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Kangoo ville jeg holdt meg milevis unna, utrolig mye trøbbel med regreim som ryker, dyser som må skiftes osv. Har skrudd og kjørt en del caddy også. Synes den virker litt billig invendig, men den er god å kjøre. Den ligger en del høyere i pris enn de andre, mest på grunn av at den har litt større motorer. Lenke til kommentar
Derimot Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Etter litt lesning står det vell kanskje mellom Connect og Peugeot Partner. Evt. også Combo eller Caddy. Hvem av disse tror dere vil passe best? Endret 25. februar 2012 av Derimot Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Skal også kjøpe varebil, det blir mest sannsynlig Connect. Den har webasto og AC, pluss at det er utrolig mange av den pga leasing avtaler som er gått ut. IKKE kjøp rød varebil(rød=posten=vrak!). Hvor mye kan du gi for bilen? Lenke til kommentar
Derimot Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Ja, Connect virker som en fin bil det. Hehe, takk for tips! Tenker å gi 50-60 tusen for bilen. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg har fått lån til en 2008 Connect til 88K men vurderer å finne meg en til 60-65K. Jeg vil ha en kort og lav modell med AC og webasto. Har også løst på hengerfeste og muligens innredning. Her er to som koster 55K. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33139033 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33257509 Jeg pratet med selgeren av den siste bilen, hyggelig kar. Han hadde rundt 8-10 Connecter som ikke var annonsert på finn.no Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Har kjørt en del Connect i jobbsammenheng, og den er nok min favoritt i den bilklassen. Det eneste jeg har å utsette er girkassen, som har veldig lav utveksling (=høyt turtall). Dette er nok tilfelle på de fleste konkurrentene også, kanskje, men utover det virker den godt sammenskrudd og har gode kjøreegenskaper. Om du først har bestemt deg for å gå for en slik type bil er ikke Connect noe dumt valg, tror jeg. Endret 26. februar 2012 av OML Lenke til kommentar
1915 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 connect er ræva på vinteren. combo er livsfarlig på vinteren Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg kjøpte en Connect til jobben i 2010 og jeg må si at det å sitte i den over lengre tid er ikke det beste for en som er vant med Saab seter. Er du veldig lang vil du kanskje få plassproblemer, dette er vel kanskje standard for slike biler? Jeg er 1,82 og jeg kunne tenkt meg å ha setet enda lengre bak enn jeg har mulighet til. Men til vanlig kjøring til/fra jobb/butikk og kompiser så funker de fjell, praktisk er de også mtp plass, har vurdert en slik selv. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Kjøpte meg en Combo i 2010, 2005 modell, og den er veldig god på vinterføre. En kollega har 2008 modell, og han har ingenting å utsette på vinteregenskapene. Men av de to så ville eg valgt Connect. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå