Gå til innhold

Kjøpe programvare eller ikke?

Anbefalte innlegg

Har en som skal ha pc.

Han sier at han må kjøpe programvare (w7 og antivirus system) noe som koster 1,5k++..

er ikke det unødvendig når man skal bygge pc selv? for sånnn jeg har forstått det så foretrekker de fleste å laste ned fra nett, brenne på cd og overføre til den nye pcen...

Hva burde han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en som skal ha pc.

Han sier at han må kjøpe programvare (w7 og antivirus system) noe som koster 1,5k++..

er ikke det unødvendig når man skal bygge pc selv? for sånnn jeg har forstått det så foretrekker de fleste å laste ned fra nett, brenne på cd og overføre til den nye pcen...

Hva burde han?

jeg foretrekker å kjøre det lovlig jeg... altså kjøpe lisens, det koster 830kr for windows 7 OEM lisens (bindes til hovedfkortet og er vanskelig å bruke på andre PCer)

antivirus finner man gratis, microsoft security essentials virker godt nok for de fleste (med mindre du selv tøyer grensene og gjør ting som ofte skaffer folk virus)

Lenke til kommentar

er det mulig å formatere/gjenopprette PC om man laster ned ulovlig? Har ikke lyst til å betale penger for W7

ja, det er mulig

du mister ikke så altfor mye, du mister muligheten til å ha bakgrunn, oppgraderinger til windows, du får en plagsom melding hver gang du skrur på PCen og sikker litt til...

Lenke til kommentar

er det mulig å formatere/gjenopprette PC om man laster ned ulovlig? Har ikke lyst til å betale penger for W7

ja, det er mulig

du mister ikke så altfor mye, du mister muligheten til å ha bakgrunn, oppgraderinger til windows, du får en plagsom melding hver gang du skrur på PCen og sikker litt til...

Når du først laster det ned ulovlig så får du jo med crack. Windows oppdateringer har du fått siden Windows XP selv med piratkopi, det hender bare at du må reaktivere Windows når det kommer Service Packs og noen andre tilfeller. Med crack mister jo han ingen muligheter, og er det Windows Ultimate får han gjerne mer enn folk som betaler.

• Liker 2
Lenke til kommentar

ja, det er mulig

Når du først laster det ned ulovlig så får du jo med crack. Windows oppdateringer har du fått siden Windows XP selv med piratkopi, det hender bare at du må reaktivere Windows når det kommer Service Packs og noen andre tilfeller. Med crack mister jo han ingen muligheter, og er det Windows Ultimate får han gjerne mer enn folk som betaler.

joa, har selv opplevd at de fleste cracks ikke virker på PCene jeg har som bruker UEFI BIOS...

Lenke til kommentar

ja, det er mulig

joa, har selv opplevd at de fleste cracks ikke virker på PCene jeg har som bruker UEFI BIOS...

Du har sikkert brukt et HK med UEFI BIOS i årevis uten at du har merket det, Windows 8 blir det første Microsoft OSet som benytter seg av UEFI beskyttelse, så hvordan du kan ha hat problemer så langt er et mysterium.

Lenke til kommentar
Du har sikkert brukt et HK med UEFI BIOS i årevis uten at du har merket det, Windows 8 blir det første Microsoft OSet som benytter seg av UEFI beskyttelse, så hvordan du kan ha hat problemer så langt er et mysterium.

Selv om en crack virker i noen tilfeller betyr ikke dette at den automatisk virker i alle andre tilfeller. Og samme hvordan man vrir og vender på saken, man er kun garantert en Windows som virker smertefritt hvis man har en lovlig lisens.

Du har nok dessuten misforstått hva UEFI beskyttelsen som Windows 8 kommer med støtte for egentlig gjør.

Lenke til kommentar

Har en som skal ha pc.

Hva burde han?

Dersom han ønsker W7, skal han selvsagt betale for den. Like mye som han må betale for RAM, prosessor, hovedkort etc. Det er en del av kostnaden med ny maskin, dersom man ikke ønsker å benytte et gratis operativsystem(GNU/Linux)

Dersom du har forstått at de fleste laster det ned fra nett, har du forstått feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

riktig den, 32 Bit kan ikke bruke mer enn 4GB RAM

Dersom han ønsker W7, skal han selvsagt betale for den. Like mye som han må betale for RAM, prosessor, hovedkort etc. Det er en del av kostnaden med ny maskin, dersom man ikke ønsker å benytte et gratis operativsystem(GNU/Linux)

Dersom du har forstått at de fleste laster det ned fra nett, har du forstått feil.

Amen! :fun:

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

haha! måtte velge dårligere kabinett.. :(

Men passer alt det nedenfor?

Og en annen ting, hvordan setter man på løse vifter? er det standars og felles skruehull for kabinettet og viftene?

post-269986-0-85373100-1330128253_thumb.png

Endret av Peez
Lenke til kommentar

Anbefaler ikke det kabinettet har det selv, utseendet er helt greit men den bråker som et helvete, har ikke plass til store skjermkort, harddisk monteringen er vanskelig. Kjølingen er knall :)

Har du en link til en bra kabinett som er under 500 kr? Og som er lett å bygge + ikke for smått

Lenke til kommentar

selv brukte jeg en nedlastet versjon av W7, men fant ut at det ble for mye stress av den meldinga som kom opp hver gang jeg slo den på, så jeg kjøpte med W7, så mye bedre at jeg gjorde det, men den nedlastede versjon var også bare en midlertidlig løsning til jeg fikk tjent litt opp for å kjøpe W7

Lenke til kommentar

jeg har funnet Windows 8 helt ubrukelig til desktop, OS basert til nettbrett virker ikke fint når man bruker tastatur og mus

så med mindre de har fikset skikkelig på hvordan det virker, eller har lagt inn muligheten til å fjerne det forferdelig metro greiene så synes ikke jeg det er noe god ide

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...