djgudleif Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Testa GPS-en på mobilen min, og i følge den er jeg på hytta som er 7 mil unna. Det rare er at jeg aldri har hatt med denne mobilen til hytta, og jeg har heller aldri søkt opp det stedet på google maps. Det er heller ikke noe 3G-antenne/hotspot eller noe sånt ved den hytta. Med mindre det er blitt bygd en i løpet av siste halvåret. Men uansett, den er i såfall 7 mil unna, Trondheim sentrum er 1 mil unna. Dette er sykt mystisk. Lokasjonen er spot on på hytta mi! Hva skjer? Hva er sjansen? Endret 24. februar 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Du har rett og slett fått fatt i neste generasjons telefon. Den forteller deg at du BURDE vært på hytta :-) 5 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Har du hatt en Android-telefon på hytta kanskje? Kan hende Google har lagret den posisjonen og tar den som et utgangspunkt så du får en raskere GPS-fix. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Vel, har hatt en androidtelefon på hytta, men har ikke hatt GPS aktivert og heller ikke brukt google maps. Jeg tror det mest logiske er jeg ikke fikk inn GPS, slik at den tok utgangspunkt i best tilgjengelige 3G-antenne. Så da har det vel blitt bygd en 3G-antenne rett ved hytta mi. Fortsatt veldig usannsynlig og høyst merkelig. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Husk at mobilen benytter seg av mobilsignaler for å raskere finne posisjon, så kan hende posisjonen din stammer fra dette. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Dersom du har logga inn på facebook med tlf så kan det være derfor. Face logger alle stedene du logger inn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå