Gå til innhold

innebgget/integrert 3G/4G på datamaskin

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ikke slik at alle datamaskiner er utstyret med tilkoblingsmuligheter for "mobilt nettverk", altså 3G eller 4G på pc. Slik at man har tilkoblingsmuligheten, også velger man evt hvilken abn/tjeneste man vil ha, f.eks hvis man sitter på toget så er det bare å kople seg på, istedenfor å måtte plugge et modem i USB inngangen hver gang.

Etter hva jeg jeg skjønt så er det bare en liten håndfull datamaskiner som er utstyrt med innebygget 3G nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ikke slik at alle datamaskiner er utstyret med tilkoblingsmuligheter for "mobilt nettverk", altså 3G eller 4G på pc. Slik at man har tilkoblingsmuligheten, også velger man evt hvilken abn/tjeneste man vil ha, f.eks hvis man sitter på toget så er det bare å kople seg på, istedenfor å måtte plugge et modem i USB inngangen hver gang.

Etter hva jeg jeg skjønt så er det bare en liten håndfull datamaskiner som er utstyrt med innebygget 3G nettverk.

koster en del da, og i tillegg må man ha ekstra mini PCIe i PCen. ekstra plass til antenner og antenneledninger og ekstra plass til SIM-kort

jeg har det for eksempel mulighet for det på min HP Envy 14 (BE), ledninger, antenner, mPCIe plass og SIM-kort plass, men mangler selve kortet som koster 1500kr...

Lenke til kommentar

koster en del da, og i tillegg må man ha ekstra mini PCIe i PCen. ekstra plass til antenner og antenneledninger og ekstra plass til SIM-kort

jeg har det for eksempel mulighet for det på min HP Envy 14 (BE), ledninger, antenner, mPCIe plass og SIM-kort plass, men mangler selve kortet som koster 1500kr...

Hvis en trenger så mye ekstra elementer i PC`en, så er det litt rart at et enkelt og lite modem som bare plugges i USB porten erstatter alt det der.

Er det egentlig blitt solgt noe særlig datamaskiner med integrert mulighet for 3G nett? finner ikke noe særlig statistikk.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke kan være like stabilt som vanlig tlf signal.

Eksempel:

Telefon ----> Sender(mast) som gir signal

PC som i tillegg er større enn mobil og har større plass til hardware burde ha mulighet til å ha stabilt 4G.

f.eks data ---> sender(mast) som gir dette nettet.

Det er sikkert under utvikling og burde vel komme snart på banen. Hva mener dere?

Er PC`er med integrert 3G blitt solgt noe særlig på verdensbasis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...