Anonym259235 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hvis man legger opp andres sanger på YouTube, vil channelen bare stenges, eller kan man bli saksøkt eller lignende? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Spørs om google har avtale med eieren av sangen. Videon blir stengt, lyden fjernet eller det vil bli spilt av reklame i starten av videon utifra hvilken avtale google har med eventuelle eiere. Du vil ikke bli saksøkt eller straffet for å legge ut en sang som har copyright på youtube. Bare i de mest ekstreme tilfeller blir kontoen stengt, men ikke på grunn av sangen/lyden du har gående i bakgrunnen. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det sjekkes før videon er uploadet. Og nei, de saksøker deg ikke men i noen tilfeller kan de ta rettigheten til videon elns. De stenger channelen bare hvis du uploader copyright innhold ofte og med vilje. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Kan bli saksøkt så langt jeg forstår, men i realiteten så tviler jeg, og youtube er kanskje de som er MEST redd for saksøkning. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Sjansen for å bli saksøkt er like stor som å bli tatt for piratkopiering. Altså EKSTREMT lav... DEt jeg syns er morsomt er at Machinima har brutt veldig mange copyrights på sine offisielle videoer. Har enda ikke skjedd noe med dem. Endret 24. februar 2012 av Refsa Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det sjekkes før videon er uploadet. Dette stemmer da ikke? Jeg har uploadet flere ganger og det ble værtfall ikke sjekket, hvor har du denne infoen fra? Lenke til kommentar
pxK Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det sjekkes før videon er uploadet. Dette stemmer da ikke? Jeg har uploadet flere ganger og det ble værtfall ikke sjekket, hvor har du denne infoen fra? Gjennom egen erfaring, det ser ut som denne sjekken skjer når videon går gjennom "processing". Men for all del så kan det være feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå