Gå til innhold

Samsung 700G7A - Problemer og irritasjoner

Mothorax

Anbefalte innlegg

Hei.

Selv om jeg stort sett er veldig fornøyd med min Samsung 700G7A Gaming laptop hender det at det dukker opp irritasjoner. Jeg støter borti noen problemer gjentatte ganger og vet ikke hva de kommer av. Blant annet:

- Begge USB3 utgangene på venstre side slutter å fungere. Dette irriterer fordi jeg vanligvis kobler til musen på denne siden for å unngå at USB-ledningen er i veien på høyre siden.

- Lysstyrken på skjermen låser seg, og uansett hvor mye jeg prøver å trykke på fn + F2 / F3 så vil ikke lyset forandres. Heller ikke i Samsungs eget program Easy Settings kan lyset stilles.

- SD-kortleseren vil ikke fungere som den skal. Når jeg setter inn et SDHC-kort skjer det ingenting i explorer. Jeg prøvde å trykke på datamaskin, behandle, diskbehandling, men den står bare og jobber i det uendelige helt til jeg fjerner SD-kortet. Da dukker de innebygde harddiskene opp i listen. Mulig det er noe med driverne, men jeg vet ikke hvordan jeg skal løse problemet for godt.

Felles for disse problemene er at de som regel fikses av en restart. USB3-problemet krever noen ganger at maskinen må slås helt av og så på igjen før alt er tilbake til normalen. Jeg sitter nå med et 16 GB SDHC-kort som jeg ønsker å få åpnet i explorer, men skulle ønske jeg slapp enda en restart for å få det til å fungere.

Laptopen kjører Windows 7 som var installert da jeg fikk maskinen. Alle drivere er oppdatert via Samsung Easy Software Manager, så en skulle tro alt skulle være i orden...

Har noen vært borti lignene og eventuelt har en smart løsning på det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

usb portene kan kansskje fikses med en bios oppdatering, eller å slå på legacy support av usb i bios. Produsentenes egne fancy programmer er stort sett bare skrot, så juster det du kan i wiondows. SD kortleseren er vel snakk om driverproblemer. Mulig produsenten har nyere drivere liggende, ellers må du vente til de kommer.

Har forøvrig opplevd at programemr som fairstars cd ripper, som jeg har brukt på alle andre pcer, ikke har fungert med samsung laptoper uten at jeg vet hvorfor. Det virker som om enkelte programmer ikke fungerer med de maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...