tobleronee Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg fikk dette svert irriterende viruset for to dager siden og trenger litt hjelp. jeg tror jeg klarte å fjerne det manuelt, pluss at jeg kjørte combofix etterpå. Men viruset tullet med pc min. For det første har alle programmene jeg hadde på desktopen halvert deg. så når jeg går inn på c disken for å finne programmene, finner jeg bare tomme mapper. men hvis jeg høyreklikker på mappene å trykker på Properties viser det at de ikke er tomme, men jeg ser likevell ingen ting. Tar imot alle tips jeg kan få Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Regner med at du kjører pc'en i sikkerhetsmodus når du gjør alt dette så du slipper at det klarer å kjøre i bakgrunnen? 1 Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Nei, jeg gikk inn på task manager å skrudde det av, så fjernet jeg det manuelt. Jeg er veldig sikker på at det gikk og at jeg fikk fjernet hele viruset det jeg sliter med nå er at jeg har for eksempel en mappe som heter BioWars med spille Star wars i, når jeg åpner denne mappen er den tom? høyrekilkker jeg på dem å ser på prpperties så er det rund 20 gb stor? Endret 24. februar 2012 av tobleronee Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Sjekk om du har rettigheter til å liste innholdet i mappene. 1 Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Hvordan sjekker man det? Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Nei, jeg får ikke fikset det:( Jeg lastet ned Star war: The old republik på ny og det gikk delvis greit, men spillet lokker seg selv etter 10 sekunder. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Tar imot alle tips jeg kan få Du må poste loggene fra MBAM, Combofix og DDS for at det skal være mulig å hjelpe. Combofix-logg: C:\combofix.txt Dersom du allerede har skannet med MBAM i forbindelse med dette problemet så finner du loggene her: Start MBAM. Velg: Loggfiler. Post relevante logger. Du kan også kjøre en ny quick scan og poste loggen dersom den finner noe. Last ned og kjør DDS.scr. Programmet lager to logger. Post begge. 1 Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Du for se om du forstår noe av det:) (Fikk Swtor til å funke etter litt om og men;P) ComboFix.txt DDS.txt Attach.txt Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Du for se om du forstår noe av det:) (Fikk Swtor til å funke etter litt om og men;P) Ja, få se om han gjør det. Har du loggen fra Malwarebytes AntiMalware?(Fullscan) Endret 26. februar 2012 av TheGenius Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Du for se om du forstår noe av det:) Jeg forstår noe av det. Last ned (høyre klikk + Lagre som...) Unhide.exe til Skrivebordet. Høyre klikk Unhide.exe og velg Kjør som Administrator. Når programmet er ferdig så vil du få en Windows varsel som bekrefter at filene dine har blitt gjenopprettet. Start maskinen på nytt og sjekk om alle snarveier på startmenyen er på plass. 1 Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Oj, begynner å se store forandringer, altså at pcen er i samma stadiet som det var for noen dager siden:) Jeg kjørte Unihide som du sa mobile999 og det gikk delvis, det skal jo ikke være lett:P Når jeg går inn på c disken finner jeg alle filene, som er bra for det gjorde jeg ikke før:) Eneste som ikke funker nå er at inne på start menyen er mange av mappene tomme. Dette forklarte også programmet unhide, Men jeg må ærlig inrømme at det klarer jeg meg uten;) Så da er jeg for det meste fornøyd og vil takke alle som hjalp meg:) håper det også kan hjepe andre:P Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Eneste som ikke funker nå er at inne på start menyen er mange av mappene tomme. Dette forklarte også programmet unhideDessverre så forsvinner muligheten for å legge tilbake den orginale startmenyen dersom man kjører programmer som fjerner søppelfiler. Bruker du engelsk eller norsk Windows? Evt. bruker du norsk språkpakke? Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg har den engelske versjonen, ikke at jeg skjønner hva det har noe med saken å gjøre:P Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Denne er kun til den engelske versjonen av Windows 7 64-bit: http://download.bleepingcomputer.com/grinler/fakehdd/win7-x64-sm-reset.exe Dette programmet vil gjenopprette den delen av startmenyen som er knyttet til Windows installasjonen. Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Det er vel den versjonen jeg har ja. Det funket delivs, jeg fikk tilbake iconer på start menyen men det er ennå noen tomme mapper som henger rundt omkring. Dette er heldigvis ikke et stort problem som jeg kan klare å leve med:P Jeg vurderer også å skaffe meg Windows 8 betaen som ryktene sier kommer ut imorgen:)Takk for hjelpen mobile999, dette her kunne du mye om. Hyggelig at du ville dele dine erfaring og kunnskap med meg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå