Gå til innhold

Den store utfordring- skal jeg kvitte meg med XBOXen?

ostenxx

Anbefalte innlegg

:(

Hei!

Sitter her med en Xbox som ble kjøpt for et halvt år siden. Den brukes bare en gang per 14 dag, vanligvis til DVD. Har tre spill, men ingen nye frister pga. dårlige konsepter og kjedelig gameplay og ikke minst prisene.

Men samtidig føler jeg et sterkt behov for å beholde den, men mange ting tyder på at jeg ikke kommer til å få bruk for den uansett. Har lyst på GameCube, men...

*grine* Har en rimelig bra PC også som har langt bedre fasiliteter enn Xbox. Til og med skjermen er bedre enn den 14" jeg benytter til Xbox.

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke KotOR kommet ut til XBOX for lenge siden? Uansett kommer det til PC snart, venter heller på den versjonen.

Edit:

Jo, kom ut for halvannen måned siden.

"[Jul 09] BioWare and LucasArts are proud to announce that the Xbox version of Star Wars: Knights of the Old Republic has gone Gold!"

Lenke til kommentar
:(  

Hei!  

Sitter her med en Xbox som ble kjøpt for et halvt år siden. Den brukes bare en gang per 14 dag, vanligvis til DVD. Har tre spill, men ingen nye frister pga. dårlige konsepter og kjedelig gameplay og ikke minst prisene.  

Men samtidig føler jeg et sterkt behov for å beholde den, men mange ting tyder på at jeg ikke kommer til å få bruk for den uansett. Har lyst på GameCube, men...

*grine*  Har en rimelig bra PC også som har langt bedre fasiliteter enn Xbox. Til og med skjermen er bedre enn den 14" jeg benytter til Xbox.

Hva ville dere gjort?

Du har 3 spill som du ikke liker og derfor vil du kvitte deg med Xbox'en?! Hvorfor ikke kjøpe bra spill som du liker? Dette argumentet du kommer med kan du bruke uansett hvilken konsoll eller for så vidt PC også. Prisene blir ikke lavere om du har Xbox, Gamecube eller PS2. Finnes veldig bra spill til alle 3.

Hvilke spill er det du har forresten?

Lenke til kommentar

Kanskje fordi 90% av xbox-spillene enten er kjipe tekken-kloner (trykk x,x,x,b,y,y,b,->+a,b,x for et fett karatespark!), "crazy" ektremsportsspill, eller bilspill? Broren min kjøpte en XBOX i sommer, begge spillene som fulgte med var kjipe (dead or alive 3, gotham racing) så jeg endte opp med å flense ut 700kr på Buffy the vampire slayer til han. Og det var faktisk en av de få spillene i sjappa som ikke var sportsspill eller bilspill.

Lenke til kommentar

selfølgelig behold xboxen din , jeg selv har 81 xbox spill, 800 snes spill ,1400 c64 spill, 32 N64 spill ca ,20 gba spill , har kopla den i nettvek med pc`en sitter og ser på divx filmer fra pc`en til xboxen via nettverket, deilig det og se på film på storsjerm da, evt legg alle didital bildene dine på xboxen ha "bildefremvisning show for vennene dine, hvis du har fest så legg inn alle mp3 sangene dine funker glimrende det også, og skulle du kjede deg hvorfor ikke legge inn "linux" eller hva med gratis nettspilling via "xboxconnect" programmet på xboxen spille halo med 15 andre morro det 8)

dette er noen muligheter du har, så nei ikke selg xboxen din

Lenke til kommentar
selfølgelig behold xboxen din , jeg selv har 81 xbox spill, 800 snes spill ,1400 c64 spill, 32 N64 spill ca ,20 gba spill , har kopla den i nettvek med pc`en  sitter og ser på divx filmer fra pc`en til xboxen via nettverket, deilig det og se på film på storsjerm da, evt legg alle didital bildene dine på xboxen ha "bildefremvisning show for vennene dine, hvis du har fest så legg inn alle mp3 sangene dine funker glimrende det også, og skulle du kjede deg hvorfor ikke legge inn "linux" eller hva med gratis nettspilling via "xboxconnect" programmet på xboxen spille halo med 15 andre  morro det  8)  

dette er noen muligheter du har, så nei ikke selg xboxen din

Verdens lengste og mest skrøytete setning?

Lenke til kommentar
Kanskje fordi 90% av xbox-spillene enten er kjipe tekken-kloner (trykk x,x,x,b,y,y,b,->+a,b,x for et fett karatespark!), "crazy" ektremsportsspill, eller bilspill? Broren min kjøpte en XBOX i sommer, begge spillene som fulgte med var kjipe (dead or alive 3, gotham racing) så jeg endte opp med å flense ut 700kr på Buffy the vampire slayer til han. Og det var faktisk en av de få spillene i sjappa som ikke var sportsspill eller bilspill.

1. Project Gotham Racing er et av de bedre bilspillene uansett hvilke andre konsoll-bilspill du samenligner med... selvfølgelig en smakssak, menmen.

2. 700KR for Buffy?? Håper det fulgte med ett spill til for den prisen der. Lønner seg å sjekke prisene. Kjøpte det spillet der sjøl tett før vinterferien til 300kr.

3. Litt overdrevent å si at 90% av xbox-spillene enten er kjipe tekken-kloner, "crazy" ektremsportsspill, eller bilspill... Jeg vil påstå at X-Boxen har like variert spille-katalog som PS2 og GC selv om den ikke har like mange titler som PS2.

Lenke til kommentar

x-box får et nytt liv med en fin chip og XBMP installert.. redflame oppsummerte det ganske så bra (om enn litt dårlig formulert og tegnsatt :) ).

før chip ble installert ble hovedpc'en tatt i bruk, med tv-tool, s-video-kabel og masse styr. nå er det bare til å bla gjennom filserverne i X-box media player, finne passende film/serie-episode, og trykke på en knapp.

når jeg skal flytte og ikke har tv rett ved siden av pc'en lengre, er det enda kjekkere. de beste 3000 kronene jeg har brukt på en stund (x-box, chip og hd).

Lenke til kommentar

Min xbox fikk nytt liv etter innkjøp av xbox Live og spillet Return to Castle Wolfenstein. Har en rimelig bra gamer PC (XP2500+ og Radeon 9700), men spiller stort sett bare på xbox over Live. Kult å komminisere med de andre på samme lag via mikrofon på headsettet. Ellers foretrekker jeg å spille med controller i stedet for mus/tastatur (selv om jeg vet at den gjengse oppfatningen er motsatt).

Lenke til kommentar

Utenom Ninja Gaiden og kanskje et par bil og sportspill, er det nesten ingenting på X-boxen som man ikke kan få bedre på PC. Hvis du vil ha en så variert spillopplevelse som mulig så bytt X-boxen mot en Gamecube, der det allerede er mange dritgode spill som ikke ligner på noe man får på PC'en, samt kanskje den aller mest spennende spillhøstenvinteren.

Her er noen av høydepunktene av spill som kommer i høstvinter:

Viewtiful Joe

Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Star Wars: Rogue Leader 2: Rebel Strike

F-Zero GX

Mario Kart: Double Dash

Mario Golf

Soul Calibur 2(med Link)

Final Fantasy: Crystal Chronicles

Pikmin 2

1080: Avalanche

Billy Hatcher and the Giant Egg

Mario Party 5

Alle disse spillene er så godt som garantert å være verdt pengene(Og en del av dem vil bli utgitt en 100-lapp billigere enn andre spill). Det er masse fett som kommer på Ps2 og X-box også, men ikke så mye som på Gamecuben.

Men... Det aller beste å gjøre er å kjøpe deg både GC og Ps2, og beholde X-boxen, og kjøpe alle spill du kommer over. Men det er jo kanskje litt i dyreste laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...