Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ovn med Aquaclean

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Har en Gorenje ovn med aqua clean, men hvordan fungerer det egentlig? Jeg har gjort som i bruksanvisningen, satt inn et dypt stekebrett med 0,6l vann i, på nederste hylle.. Og stilt ovnknappen på aquaclean bilde, og 70grader. Som det står i bruksanvisningen. Men hvor lenge skal den stå? Det står det ingentingen om.. Og når den er ferdig, skal jeg tørke over med gang jeg åpner den, eller skal den kjøle seg ned først? Tørke over med papir, fuktig klut? eller? Finner ikke svar på dette noe sted, så håper dere kan hjelpe, noen har vel en slik ovn med aqua clean her inne? som kan forklare...

Endret av lasse958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AquaClean er kun laget for at ovnen skal være lettere å rengjøre, det vil ikke nødvendigvis fjerne alt. Dermed må man, som du nevner bruke vaskemiddel til å få resten...

Slik AquaClean virker er det bare at den setter på undervarme, slik at vannet fordamper og ovnen blir dampvasket. En mulighet er å ha oppvaskmiddel i vannet du setter inn i ovnen, og du får en ganske god vask, som fjerner en god del mer enn Aquaclean uten noen form for såpe.

Ovnen vil ikke ta skade av vaskemidler, uavhengig av om den har Aquaclean eller ikke. Valget om å bruke Mr. Muscle inni der eller ei blir dermed helst avhengig av om du vil steke maten din i en ovn som har vært vasket med det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...