Gå til innhold

Min kjære barton døde sent i natt kl 04:17 i natt den 22.08


Anbefalte innlegg

Min kjære barton gikk desverre bort i natt! :(

 

Den klarte desverre ikke [email protected]

Vcore 2.4

ram: 3.1

hk: 2.0

 

Fikk satt inn et nytt power i natt (550W), kjører dual powers nå, 1 power bare til HK og 1 bare komponenter vifter osv.. Fikk koblet alt sammen og det fungerte. Så fikk litt blo på tann og satte i vei. Fikk CPu til å kjøre på 2.61 nesten stabilt her omdagen (feila på prime hver trendje gang, men fungerte ellers fint i spill og progs.), da kjørte jeg fsb på 238 og det var max jeg fikk FSB stabilt med, ble for varmt til HK vis jeg økte noe særlig mere. Så jeg satte ned Fb til 200 og mp på 12, jeg klokka meg sakte men sikkert 3 og 3 Mhz oppover og alt fungerte fint til jeg kom til 223, prøvde meg på 224, men da klikket systemet. Jeg kjørte da 2.2 i vcore, jeg tenkte jeg skulle presse må baer litt til og klemte opp 2.4 i vcore (faktisk så sank spenning bare ned til 11.9 @ 2.4 vcore:) og kjørte mp opp en halv til, (12.5), MASKINA BOOTA!!! FIKK IKKE BÆBU BÆBU BÆBU!!!!!!!! :D

Kom til og med inn i windows, kjørte opå winbound HW manager og konstaterte at temp lå på 68 C. Og det var på IDLE. Jeg ventet i 10-15 min for å se om tempen skulle gå litt ned og stabilisere seg litt.. men gikk bare 2 grader ned. Lå på 66 IDLE etter ca 15 min. Kjente på kjølern at den var ubehagelig varm. Dette må jeg få sceenshot av tenkte jeg og åpnet sisandra for å ta et screenshot. Men da sandra drev å sjekket HK og CPU merket jeg at tempen steg drastisk fort. 75 C naaaaaaiiiiii tenkte jeg og ****** i helvete!!! Ikke DØØ nå!!! La meg ta Screenshot først. ****** i helvete dette tar da vintere og år før CPu mhz og infoen kommer fra.. !!!! (i ettertid har jeg funnet ut at etter 75 c+ kan CPU begynne å skrive korrupte data) Bios kicka inn @ 85 C+ og slo av maskinen, slo på maskinen igjen fort som ******, for å kjøle ned prosessoren, men ville ikke kommer noe bilde på skjermen!! :( Så der satt jeg helt hjelpesløs, visste ikke om jeg skulle slå av maskina eller la den gå), ahh jeg resetter bios og slår på maskina igjen, tenkte jeg etter ca 1 min, (dette er veldig enkelt på nf7 bare å skru av PSU og slå på igjen. (dette tenkte jeg ikke på i kapens hete), men fikk nå maskina på igjen med bilde og alt, dette virker lovende tenkte jeg. gikk så inn i bios og så på temp. 59C+ ahh dette virker bra, gjør det ikke sa jeg til meg selv. kjørte opp @ original speed og kom med da inn i windows etter tja.. 10 forsøk. Fikk bare BLUE screen før winxp loading winduet kommer fram. Men ******.. musa mi funker ikke.. (USB), ikke tast eller.. hm.. hva har skjedd ??? Satte på ei PS2 mus og ps2 tast og det fungerte, men da jeg kom inn i vindows og skulle regne ut på calcen hvor mye 223x12,5 akkurat ble, (tenkt jeg skulle dokumentere det som skjedde den kvelden), så skjer dette: da jeg trykker på = kommer bare rare tegn frem!!!!!!!!!!!! NAAAIII prøvde alt mulig slags regnestykker og kommer bare rare tegn frem når jeg skal ha svar!!! :( den skriver bare korrupte data!!!!!!! :( Men jeg fikk startet kabal og minesweiper da!, men prøver jeg å starte noen andre spill så får jeg bare beskjed om at banen ikke finnes eller har blitt flytta, hm.. tenket jeg og kom meg inn i Utforsker!! NAAII hva har skjedd ???????? Hele D: "spill-disken" min er korrupt!! (heldigvis har jeg tatt å laget et image av alle diskene mine :), men likevel da! SÅ til dere som skal klokke, gi dere på 60-70 grader! Konsekvensene hos meg ble at USB på HK er defekt og CPU brant opp!!! Men MASKINA STARTET PÅ 223x12.5 da!!!!! :D :D :D

 

Har bestilt meg et nytt Abot nf7-s kort fra kompeltt nå :D

Men ettersom komplett har BAD Stepping på CPuene sine fortiden har jeg fått tak i en med meget god stepping på ebay nå :D (HELT NY)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan klarte du å kjøre 2.4vcore med NF7 ? og hva var faktisk spenning da?

 

Fant en beta bios på http://www.hardwareanalysis.com for en stund siden.

Den fungerte egentlig jævelig bra bortsett fra at USB slutta å funke når jeg hadde over 1.9 vcore og 2.0 på HK.

Den faktiske spenningen vet jeg ikke egentlig, i følge Winbound HW Mngr så var den 2.4, men den får vel info fra bios og den vet jeg ikke om er å stole på. Men jeg måtte bruke 2 PSU for å klare å få 12V over 11.2

Kjørte et dedikert et til Cpu og HK. Men merket at HK hadde stoore problemer med å klare så myespenning og varme. Selv om jeg har kjøleribber og vifter på alle chip inni der. En ting til med biosen der er at bios jumperen på HK blir omvenedt, den resetter når den står i default og vil ike starte vis den står på default. Så du må enten ta jumperen av eller sette den til reset.

Lenke til kommentar
sørger med deg , når skal begravelsen være :cry:

 

Trøster meg med det at den ikke er helt død da, den er bare litt mong0! :o :o skriver bare korrupte data. Men skal ha en liten privat farvel med den når jeg kommer hjem idag. Den skal få noen timer i frysern.. det kommer han sikekrt til å digge :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...