- mOtz^ - Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hei Ja, jeg har googlet, og lest endel. Men ikke funnet helt ut av det. Har laget en nettside på min lokalen server på Macen, og har nå lastet den opp til en nettserver. Problemet oppstår når jeg skal prøve å include en annen php-fil. Index.php <?php include('path/file.php'); file.php include('db.php'); function dosomething() { //mysql osv return RESULTAT; } file.php består bare av funksjoner, som skal brukes iforhold til brukerinnlogging osv. OK! Selve problemet er denne feilmeldingen: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known Denne meldingen kommer akkurat der hvor jeg prøver å include file.php i index.php Noen som kan forklare hva som er galt? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 og har nå lastet den opp til en nettserver Hvilken type? Webhotell, VPS, dedikert server? Kan være at funksjonen er deaktivert i php.ini (f.eks allow_url_include, allow_url_fopen osv.) Du kan jo også sjekke om host-fila på servern ser OK ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå