Gå til innhold

Noen gode kurs for å lære seg å tegne?

Grøgger

Anbefalte innlegg

Som jeg sa tidligere idag i tråden "Hvilket tablet skal jeg kjøpe?" har jeg nettopp startet å tegne.

Grunnen til at jeg oppretter denne tråden er rett og slett fordi jeg er veldig forvirret. Tingen er at jeg har veldig lyst til å gå på tegnekurs (en erfaren tegner som ga meg tips om å gjøre det), men det er så vanskelig å bestemme seg for hvilket kurs jeg skal velge. Disse kursene koster tross alt 1200kr til 1700kr! Er redd for at jeg går på helt feil type kurs.

Så jeg lurte på om noen vet om et bra kurs hvor jeg kan lære absolutt grunnleggende og få en god pekepinn om hvor jeg bår gå videre for å lære meg å tegne.

Er veldig intressert i såkalt "digital art" og mer i en slik stil som oftest blir brukt innenfor der (selv om jeg vet det er en fellesbetegnelse på tusenvis av ting). Trykker du her ser du hvilken stil jeg intresserer meg ekstra mye i. Takk på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det vil være vanskelig å finne et kurs som går imot akkurat det du ønsker å tegne. Har hatt et tegnefag som gikk over et halvt år, og det første vi fikk høre var følgende: "Jeg kan ikke lære dere å tegne. Jeg kan kun gi dere verktøyet så dere kan lære dere selv å tegne".

Det er bare én måte å lære seg å tegne, og det er å tegne masse, tegn hver dag. Det er utrolig info og inspirasjon å hente på internett. Her er en av mine favoritter:

Id Sketching

Som du ser i signaturen min har jeg laget noen få tutorialer selv, men de er ingenting imot hva som finnes der ute om du leter litt.

Selv om det kanskje ikke er det du interesserer deg for mest er perspektivtegning viktig for å lære øynene dine se om perspektivet er riktig. Dette gjelder alt du skal tegne. Du vil jo gjerne (iallfall i de fleste tilfeller) at en fantasifigur skal ha en kropp som er symmetrisk, armer som er like lange osv, og da er dette en nyttig kunnskap å ha.

Håper dette peker deg i en retning du finner interessant!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er vanskelig å gi noen råd uten å vite hva du allerede kan.

Mitt råd er å kjøpe en pakke med 500 kopiark og en boks med blyanter i typen HB eller B og så bare kaste seg ut i det. Tegn alt du orker og behold det du liker, brenn resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...