Gå til innhold

hvordan sende brev til europa?

Anbefalte innlegg

skal sende en zippollighteer til reprasjon i tyskland, men jeg

er bare litt forvirra, men zippoen veier 90 gram, og konvulutten veier sikkert litt, og den skal jo sendes til europa. i følge dette fra posten kommer dette til å koste " under 50-lappen ish"

men så til spørrsmålene mine, er det bare for meg å gå ned på posten, og si at jeg gjerne skulle ha sendt dette *holder opp zippolighter, og et brettet a4-ark* , og så tar hun dama bak disken , og gir meg en konvulutt som passer, så tar jeg og fører på adressen den skal til, så tar dama å krever betaling for portoen?

eller er det lettere å bare be om en konvulutt (er dette gratis), ta den med hjem, fylle ut stedsadresse, legge oppi innhold, og bare be dama på butikken finne ut hvor mye dette koster?, og gi hun pengene, så hun setter på frimerker!

(med butikk mener jeg postkontoret på butikken min!)

sorry hvis dette virker jævela dumt, og amatørmessig ut, men dagens ungdom bruker ikke brev noe mere.!

Endret av Philip moe lauritzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Dra til en post i butikk med det som skal sendes, vis hva som skal sendes så får du noe å legge det i. Typisk en bobleplastkovolutt eller eske. Så veies dette, og basert på vekt, størrelse, hvor det skal osv beregnes porto. Fyller ut adressen, så setter de vel på et merke for at det skal til utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...