Khaffner Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg regner med at dette blir en tråd om Oppgaveplanlegging(Task Scheduler). Når en eller flere gitte mapper på datamaskinen er tom, skal et gitt program starte. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Dette må gjøres ved et eget program eller evt script. En vbs-fil ville ha utmerket seg til dette formålet. Det er mulig du ville ha fått en batch-fil til å gjøre det samme, men spørs. Vanlig oppgaveplanlegging i windows støtter ikke aktivering av andre hendelser enn at tiden "løper ut", så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Vanlig oppgaveplanlegging i windows støtter ikke aktivering av andre hendelser enn at tiden "løper ut", så vidt jeg vet. Det støtter "hendelser". Jeg har tittet rundt der, og skjønner omtrent ingen ting. Har aldri gravd meg skikkelig ned i Windows Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Hva er det du egentlig gjør nå? Kanskje vi kan komme med andre forslag. Er det etter fil flytting at et program skal starte? En katalog bli aldri tom. En katalog med et punktum og en katalog med to punktum til navn vil der alltid være i Windows. Hva er det som tømmer denne katalogen? Endret 24. februar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Fant det ut med litt mer googling. VBS-script var nok løsningen, her er koden: Dim objFSO, objFolder Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objFolder = objFSO.GetFolder ("D:\mappe") //mappe som skal sjekkes If objFolder.Files.Count = 0 Then WScript.Quit //avslutter scriptet Else Dim WSHShell Set WSHSHell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WSHShell.Run """C:\Program Files (x86)\program\program.exe""" //starter program.exe. De tre "-ene er nødvendig fordi filbanen inneholder mellomrom. End If WScript.Quit Denne kjører hvert 10. minutt, fungerer bra hittil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå