Gå til innhold

Disc On Module med 1 pinne for mye?

Anbefalte innlegg

Jeg har mottatt en KingSpec 44-pin PATA male modul.

Denne har hele 44 pinner som stikker ut. Dermed lar det seg ikke gjøre å sette denne inn i en kontakt for 2,5" disker (43 huller). Det skal være en key dvs det skal mangle en pinne. I socketen som den skal stikkes inn i er det ikke hull til denne pinnen.

Jeg har prøvd meg på å bøye bort denne overflødige pinnen slik at jeg får den inn i socketen på en ATA-USB adapter. Når jeg kobler adapteren med modulen til PCen skjer det ingen ting. Intet nytt funnet. Så jeg undrer meg på hva det er jeg har gått glipp av her? Har prøvd å leite opp informasjon på nettet, men uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå vært i kontakt med selgeren som sier denne skal brukes med noe som kalles industrial control machine og har en annen layout for hva som går over pinnene enn PC har.

Så denne er altså ikke ment for å brukes med PC.

Ja, da har vi lært noe nytt i dag og :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå vært i kontakt med selgeren som sier denne skal brukes med noe som kalles industrial control machine og har en annen layout for hva som går over pinnene enn PC har.

Så denne er altså ikke ment for å brukes med PC.

Ja, da har vi lært noe nytt i dag og :)

Den ekstra pinnen er vel for spenning hvis jeg ikke husker feil. Det er særdeles få hovedkort som støtter dette. Funker sikkert på de freste industrielle hovedkort,

Du kan vel prøve å DIY'e deg til en løsning. Det er vel 3,3v eller 5v den trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...