Invoke Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hei der, jeg har en stasjonær her som lynet visstnok skal ha slådd ned i mens den var i bruk. Huset har sikkringsskap men det var ingen overspenningsværn for selve maskinen. Maskinen selv nekter og skru seg på selvfølgelig. Er det noen sjanse for at det bare er PSU'en som har tatt fyken? Eller er det som en venn sier at lynet sparer ingen bortsett fra de som har overspenningsværn? Eventuelt, tror du deler som RAM, grafikkkort, HDD og CD-ROM fungerer fortsatt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det finnes ikke noe standard lynskade. Det kan variere fra lett skade til totalt utbrent skjelett. Altså umulig å svare på hva som er galt. Men PSU er vel den naturlige plassen å begynne. Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 viss du har en annen stasjonær som delene passser i kan du teste de i den. min pc ble tatt av lyne en gang mens den var skrudd av, da var strømforsyningen og hovedkortet ødelagt. Tror det er lite sansynelig at RAM og CD ROM har tatt skade, men skal ikke påstå noe Lenke til kommentar
Invoke Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Takker folkens. PSU'en er jo i hvert fall død, så mye kan jeg si, og det hjelper vel lite med at den faktisk stod på mens hele huset ble svart. Det er nok ikke mye håp for maskinen ettersom at det virker som at det er ganske vanlig at hovedkortet som oftest går dukken óg, men det er vel lov til å prøve med en annen PSU for å være sikker. Ellers så gjenstår det bare å ribbe den for deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå