Nightmare210 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hei! For en måned tilbake kjøpte jeg meg deler til en stasjonær PC fra komplett.no Kjæresten min skrudde den sammen for meg, og den funket fint, helt til helgen som var. Vi var på LAN og kjæresten ville låne prosessoren min, vi byttet både strømforsyning og prosessor, han fikk mine, og jeg fikk hans, men nå vil ikke PCen min starte. Kjæresten min mener det er hovedkortet som er kaputt, jeg håper på at det er feilkobling eller noe annet. Hovedkortlyset lyser, men når jeg trykker på startknappen er det ingenting som skjer, ikke engang vifter eller lys som går. Her er delene jeg har atm i PCen; Hovedkort; ASUS M5A78L-M/USB3, Socket-AM3+ Kabinett; Fractal Design Core 1000 Mini Tower Strømforsyning; Chieftec A-85 Series CTB-400S 400W PSU Prosessor; AMD Athlon II X2 260 Harddisk; Intel® SSD 320 Series 80GB 2,5", 25nm Vannkjøler; Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler RAM; Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB Jeg vet at alle delene har funket med hovedkortet og alt sånt fra før, så det er ikke noe problem. Her er et bilde av koblingen så langt, om det skulle være til hjelp for dere; Jeg håper så indelig at noen av dere kanskje har noen tips eventuelt løsningen for at pcen min skal fungere igjen. Takker på forhånd! Endret 23. februar 2012 av Nightmare210 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Har du fått tilbake delene du ga til kjæresten din? Prøv disse først, funker de så er det nok en oppdatering på bios som behøves (eller at strømforsyningen hans ikke er helt okei). Lenke til kommentar
Nightmare210 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Vi byttet tilbake først, men fortsatt ikke hell. Hans pc skrur seg på (vifter og lys), men skrur seg av etter en liten stund, heller ikke noe skjermbilde kommer opp. Vi er nesten helt prikk like PCer, kun strømforsyning og prosessor som er forskjellen. Tror du jeg burde kjøpe en kraftigere strømforsyning? Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Har hovedkortet ditt en på/av switch? Isåfall kan du skru på/av med det, eller funker ikke det heller? Kan jo hende du har koblet ledningene til på/av knappen (som er på kabinettet) feil. Lenke til kommentar
Nightmare210 Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Har hovedkortet ditt en på/av switch? Isåfall kan du skru på/av med det, eller funker ikke det heller? Kan jo hende du har koblet ledningene til på/av knappen (som er på kabinettet) feil. Hovedkortet har ikke en av/på switch nei det kommer jo lys på selve hovedkortet, men selvfølgelig det er jo bare at det er strøm tilkoblet.. Jeg har en følelse på at jeg burde kjøpe ett nytt hovedkort også prøver jeg med det.. Takker alle for hjelpen likevel! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Sjekk at power switch er koblet til. Demonter og monter på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå