del_diablo Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Og apropos bristepunkt og borgervern... http://www.vg.no/nyh...?artid=10054262 Jan Henriksen, skraphandler i Ålesund, forteller at han to ganger har hatt besøk av to rumenere i en hvit varebil som hadde med seg litt skrapmetall.- Det var bare noe skrap de hadde med seg, jeg har gått ut fra at de har fått skrapet for å ha ryddet hos folk. De har fått omkring 2000 kroner for metallet de har hatt med seg begge de to gangene, sier Henriksen. Men for helvete, arrester mannen! 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 http://www.dagbladet.no/2012/10/05/nyheter/trafficking/innenriks/utenriks/kriminalitet/23738181/ Som vi ser er sigøynerne full i gang med trafficking, utnytting av barn osv. også her i Norge. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 http://www.dagbladet.no/2012/10/05/nyheter/trafficking/innenriks/utenriks/kriminalitet/23738181/ Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Det fantastiske er fortsatt at denne sigøynerkulturen skal skjules i norske media under fellesbetegnelsen "Rumenere". 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Få nå med at dette ikke gjelder tiggere (selv om de har statsborgerskap de også, tro det eller ei ...), og ikke bare fra Romania, og til slutt; er det noen som ikke har fått med seg at vi er utsatt for diverse ambulerende kriminalitet, og det av folk med ressursene og viljen - altså den vonde viljen, og de folka gidder slett ikke sitte med en kopp foran seg, ei heller nedlater de seg til å drite i buskene - altså en helt annen liga, enn fillefransene som sitter på gata. Opprett gjerne en egen tråd som angår den typen kriminalitet! Endret 6. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Det er nettopp det mange har pratet om her i tråden, og hvordan ''tiggere'' som bare tilsynelatende ''sitter der med koppen foran seg'' faktisk bruker diverse svindlertriks for å få pengene dine.. Også at de samme menneskene bedriver innbrudd, raner folk og ellers virker altfor påtrengende. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Det er nettopp det mange har pratet om her i tråden, og hvordan ''tiggere'' som bare tilsynelatende ''sitter der med koppen foran seg'' faktisk bruker diverse svindlertriks for å få pengene dine.. Også at de samme menneskene bedriver innbrudd, raner folk og ellers virker altfor påtrengende. mener du at de som sitter på gaten og tigger hele dagen - går ut på natten og bedriver annen kriminalitet? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) mener du at de som sitter på gaten og tigger hele dagen - går ut på natten og bedriver annen kriminalitet? Ikke nødvendigvis på natten, det finnes metoder å rane og svindle folk på lyse dagen også.. og jeg sier ikke at alle gjør det, det gjør ingen her. Edit: De som faktisk gjør dette ødelegger også for de som genuint er her for å fø sine barn.. jeg skulle ønske jeg kunne tro på de som sitter langs gata med bilder av ''sine barn'', da hadde jeg vært mer i stand til å avse det jeg kunne. Endret 6. oktober 2012 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 mener du at de som sitter på gaten og tigger hele dagen - går ut på natten og bedriver annen kriminalitet? Ikke nødvendigvis på natten, det finnes metoder å rane og svindle folk på lyse dagen også.. og jeg sier ikke at alle gjør det, det gjør ingen her. "ingen" her inne - kan si mye forskjellig, så det er like greit at du snakker for deg selv. Jeg har ellers liggende mye forskjellig dokumentasjon, både innenlandsk og utenlandsk - men jeg har ingen dokumentasjon på at de "proffe tiggerne" (hva nå det er for noe ...) har kapasitet til å drive på som multikriminelle. Det jeg har dokumentasjon på er at også blant romfolket (som altså er Rumenske statsborgere) finnes det miljøer som er helproffe på ran, innbrudd og målstyrte aksjoner i forbindelse med større arrangementer. Sist gang jeg var borti saken var i forbindelse med sommerens OL2012. Da intervjuet de endel yngre romgutter som var samlet for å planlegge aksjoner under lekene. Og du kan si at den kompetansen de folka der viste, var en norsk kommandosoldat verdig. Så disse miljøene er noe helt annet enn "uskyldige" tiggere. Men så underslåes ikke det at også blant de som kommer "bare" for å tigge - også blir noen til overs og som så tyr til ren kriminalitet, men da gjerne i form av nasking, lommetjuerier ol. Men hvis du har dokumentasjon, så blir jeg takknemliog hvis du legger den ut - fordi, dette problemet kommer helt sikkert til å dukke opp neste sommer og, vær ikke i tvil om det, dessverre ... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10054821 Oslo kommune omtaler «sigøynere» i søppelskjema Flere enn meg som ikke klarer å se hvordan dette kan bli en stor sak? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Masse politiske korrekte fitter som syter. Hvordan skal man unngå å nevne sigøynere når man skal beskrive situasjonen rundt offentlig søppel og renhold i Oslo? 6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Jeg skjønner heller ikke oppstyret - kommer ikke som en bombe at folk i kommunen, eller ett annet sted, skriver som duer driter ... Litt mer forbauset over politikeren - det var da voldsomt fra den kanten Det eneste som var av verdi, må være den siste linjen Jeg synes vi skal være forsiktig med å generalisere for mye. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 En spade er en spade. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Flott å se at sannheten om dem sprer seg sakte men sikkert. http://www.osloby.no/nyheter/Kommer-for-a-tigge---ender-opp-i-fengsel-7014906.html Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Flott å se at sannheten om dem sprer seg sakte men sikkert. http://www.osloby.no...el-7014906.html Det er jo bare å gratulere de som absolutt skal gi dem penger slik at de kommer hit. Bra jobba, stå på! 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Flott å se at sannheten om dem sprer seg sakte men sikkert. http://www.osloby.no...el-7014906.html Det er jo bare å gratulere de som absolutt skal gi dem penger slik at de kommer hit. Bra jobba, stå på! Ikke vær så beskjeden - vil du ha ett kontonummer Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Flott å se at sannheten om dem sprer seg sakte men sikkert. http://www.osloby.no...el-7014906.html Det er jo bare å gratulere de som absolutt skal gi dem penger slik at de kommer hit. Bra jobba, stå på! Ikke vær så beskjeden - vil du ha ett kontonummer Ellers takk, men gjerne ett kortnummer 8 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Flott å se at sannheten om dem sprer seg sakte men sikkert. http://www.osloby.no...el-7014906.html Det er jo bare å gratulere de som absolutt skal gi dem penger slik at de kommer hit. Bra jobba, stå på! Ikke vær så beskjeden - vil du ha ett kontonummer Ellers takk, men gjerne ett kortnummer Haha! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 I anledningen av første søndag i advendt, og at det lille jesusbarnet snart kommer på besøk, igjen ... synes jeg denne romatiggeren ringer den glade forbrukstiden inn, på en verdig måte ... En nissekledd rumensk mann selger magasinet Folk er Folk i Arendal. Det har fått flere til å reagere, men Folk er Folk forsvarer utkledningen. Mannen hadde lørdag plassert seg på hjørnet av byens kulturhus, skriver Agderposten.- Dette er galt. Barna skal ikke lære at nissen tigger, sier en kvinne til avisen. Mannen opplyser at han og familien har vært i Arendal i en måneds tid, og politiet bekrefter at det har fått flere henvendelser om mannen i nissekostyme. Organisasjonssekretær Bjønnulv Evenrud i Folk er Folk forsvarer mannens antrekk. - Så lenge han er snill og grei og har selger-ID godt synlig, synes vi det er flott at selgerne er kreative. Han må gjerne bruke nissedrakt, det gjør også Coca-Cola, sier Evenrud. Kom ikke her å si at de ikke har humor, der i gården ... jeg vil si det som det er: Jeg har aldri hatt noe godt forhold til arbeid. Eller til å "jobbe", som det nå heter. Det jeg har likt best, er nok å rusle langsomt gjennom Livet, som en langsom høstvise med god tid, eventuelt sitte helt stille og se langsomt i veggen. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Her ser man jo godt at ikke alle rumenske tiggere bare er her for å tigge: Dagbladet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg