Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg står fullt og fast ved det jeg skrev i siste posten (før flyttingen) Hva angår mitt kjennskap til Rom-folk spesielt, så antar jeg at det ikke egentlig er det det handler om - hvis ikke snakker vi nok forbi hverandre. Det siste jeg antydet var at du er en som tiltrekker deg bråk, for senere å skylde på de som du provoserer med dine negative "vibber". Du vil få bråk med alle du viser den type fordommer mot, er min kvalifiserte gjetting. Her har du det siste du skrev: Ganske interessant at du angriper meg for å vise dårlig oppførsel mens du samtidig forsvarer sigøynere (eller for å være 100% korrekt, det må vi jo ikke glemme å være:"Romfolk") som stjeler og raner. Akkurat det sier en god del. Jeg foretrekker nå å kalle en spade for en spade. Hva blir det neste utrykket vi skal bruke når en eller annen byråkrat kommer frem til at "Romfolk" er for stigmatiserende å bruke ? Ganske interessant at du faktisk også går så langt som å påstå at jeg faktisk selv er skyld i å bli forsøkt ranet og bestjålet. Jaja.. som jeg skrev, om jeg hadde boltet fast alt så hadde det vel gått bedre...men det hadde vel vært min skyld da også, ikke sant Edit: Og du svarte ennå ikke på om det var vanlige fattigfolk du hadde erfaring med eller om det faktisk var sigøynere? Du vet det er en forskjell? Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 I det siste så har jeg blitt så gavmild at jeg gir de 50 øringene som jeg finner. 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Ja, det er prisverdig. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Kvalifisert gjetting er et morsomt uttrykk Hva må man gjør for å kvalifisere seg til å gjette? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Kvalifisert gjetting er et morsomt uttrykk Hva må man gjør for å kvalifisere seg til å gjette? Sjekk det som er skrevet før - så kan du gjøre deg opp en mening selv. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Antall ganger jeg har hatt problemer med mennesker på byen og utsatt for vold eller måttet ty til vold: 0 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg står fullt og fast ved det jeg skrev i siste posten (før flyttingen) Og da regner jeg også med at du har skjønt forskjellen utifra linkene som ble gitt? Grunnen til at din erfaring med "rom-folket" ble trukket fram var fordi du ga intrykk av at du hadde tilbrakt mye tid blant sigøynere og at du ikke hadde merket noe negativt ang. stjeling ol. Hva angår mitt kjennskap til Rom-folk spesielt, så antar jeg at det ikke egentlig er det det handler om - hvis ikke snakker vi nok forbi hverandre. Det siste jeg antydet var at du er en som tiltrekker deg bråk, for senere å skylde på de som du provoserer med dine negative "vibber". Du vil få bråk med alle du viser den type fordommer mot, er min kvalifiserte gjetting. Dette høres ut som Breivik rasjonalisering. Egentlig var det folkene på Utøya tiltrakk seg bråk fra sånne som han med sine provoserende negative AP "vibber"... :nei2: 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg synes det er betimelig at de som ikke liker tiggere får sine innlegg plusset til "populært innlegg" og de som forsvarer de får en eller to plusser Hvor jeg bor går jeg over gata når jeg treffer på disse særs uintelligente vesnene. De selger et gateblad som i utgangspunktet var et tiltak for byens narkomane. Som forøvrig blir utkonkurrert siden disse pestdyrene formerer seg som kaniner i Australia gjorde... Mennesket er et egoistisk vesen, hvorfor ikke innrømme det for dere selv og begynne med å heller støtte sine egne slitere enn den som er kommet til med tiden? 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Dette høres ut som Breivik rasjonalisering. Egentlig var det folkene på Utøya tiltrakk seg bråk fra sånne som han med sine provoserende negative AP "vibber"... :nei2: Dette kalles vel "hitling", og er ofte benyttet av slike som ikke har andre argumenter, enn slike lumske spark som er evnet å hisse opp stemningen slik at alle flyr i strupen på hverandre. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Mennesket er et egoistisk vesen, hvorfor ikke innrømme det for dere selv og begynne med å heller støtte sine egne slitere enn den som er kommet til med tiden? Fordi jeg er et sosialt vesen, og jeg tror oppriktig at verken jeg eller de fleste andre mennesker ville hatt muligheten til å gjøre noe stort uten hjelp fra andre mennesker. Uten empati, så er menneskene psykopater. Psykopater kan verken lage eller drive et samfunn. Så derfor er empati og sosiale vesen viktigere for ethvert samfunn enn egoister. Faktisk kan egoister være en stor belastning for menneskene i et samfunn. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Dette høres ut som Breivik rasjonalisering. Egentlig var det folkene på Utøya tiltrakk seg bråk fra sånne som han med sine provoserende negative AP "vibber"... :nei2: Dette kalles vel "hitling", og er ofte benyttet av slike som ikke har andre argumenter, enn slike lumske spark som er evnet å hisse opp stemningen slik at alle flyr i strupen på hverandre. Kall det hva du vil, det er hvertfall en ekstrem uredelig måte å komme med slike argumenter som du gjør. Men når en ting skal forsvares, koste hva det koste vil, da blir det ofte slik... 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Mennesket er et egoistisk vesen, hvorfor ikke innrømme det for dere selv og begynne med å heller støtte sine egne slitere enn den som er kommet til med tiden? Fordi jeg er et sosialt vesen, og jeg tror oppriktig at verken jeg eller de fleste andre mennesker ville hatt muligheten til å gjøre noe stort uten hjelp fra andre mennesker. Uten empati, så er menneskene psykopater. Psykopater kan verken lage eller drive et samfunn. Så derfor er empati og sosiale vesen viktigere for ethvert samfunn enn egoister. Faktisk kan egoister være en stor belastning for menneskene i et samfunn. Hah, du er ikke et sosialt vesen. Alt du foretar deg gjør du fordi det tilfredsstiller dine behov. At du hjelper mora di hjemme er ikke fordi du syns hun trenger det, men fordi hun da vil være positivt innstil til deg senere slik at du drar nytte av det. (ta det som et eksempel, for alt jeg vet er du 45 år...) Om du gir til tiggere er det fordi du kanskje føler skam, blir flau, føler at det er forventet o.s.v. Alle disse grunnene er for at du skal få oppfylt dine behov for å fjerne skammen, ikke vøre flau lengre, få vekk ofrventninger etc. Mennesket er et egoistisk vesen og vi handler ut i fra egne ønsker, behov og mangler... 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Og jeg er uenig. Empati gjør at vi handler ut i fra FLOKKENS ønsker, behov og mangler -- ikke bare våre egne. Det er det som skiller oss flokkdyr fra andre dyr, det er det som gjør at vi kan ha lover og regler og bygge samfunn. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Mennesket er et egoistisk vesen og vi handler ut i fra egne ønsker, behov og mangler... Jeg vil hjelpe deg med den setningen slik at den blir krystallklar. en baby er et egoistisk vesen og handler ut i fra egne ønsker, behov og mangler... Gjennom modning/oppdragelse/skolering utvikler en baby fornuften og blir oppegående og harmoniske mennesker. Mennesket er et egoistisk vesen og vi handler ut i fra egne ønsker, behov og mangler... Slike mennesker er litt skumle, og de mest ekstreme kalles gjerne for psykopater. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg gir ikke løskattene rundt huset mitt mat. Da kommer de bare tilbake, og i større antall. Nei, jeg gir ikke tiggere i Norge penger heller. Det er det samme som å invitere enda flere til å komme. Og nå vil politikerne lage "ordninger" for utenlandske tiggere, slik at de får det bedre og slik at vi er sikre på at enda flere av dem kommer for å tigge, slik at de kan nyte godt av alle de naive menneskene som gir penger, samt de flotte "ordningene" politikerne vil stelle i stand. Skjønner ikke folk at dette KUN kan forverre problemet? Å belønne en negativ praksis kan bare øke problemet, aldri løse det. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg gir ikke løskattene rundt huset mitt mat. Da kommer de bare tilbake, og i større antall. Skjønner du selv hva denne setningen kan si om din egen karakter, eller mangel på karakter? Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Jeg skjønner at du synes utenlandsk yrkestigging i Norge er en fin ting og at du ønsker mer av det, og jeg skjønner hva det sier om din mangel på karakter. Du er en svak og ettergivende person som tror du kan løse problemer ved å forstå folk i hjel, og later som om det løser noe at du er "snill", bare for å gi deg selv god samvittighet. En temmelig ufyselig personlighet. Jeg er lei av "klipp og lim"-religiøse som mener de er hellige og har alle de perfekte holdningene, og jeg er lei av naive fjols som vil løse alle verdens problemer ved å invitere alle vanskeligstilte til Norge og øse penger over dem. Endret 22. juni 2012 av Kalahari 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) *snip* Var det noe konstruktivt som hadde sneket seg inn i helheten, som du etter 8 min. redigerte bort fra posten, og som kunne (mot formodning) vært diskusjonsverdig? For ellers anbefaler jeg deg til å kontakte disse - de tror jeg kan være til hjelp for resten av teksten og videreutvikling av talentet ditt. Endret 22. juni 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 For å spare deg for mer bortkastet energi må jeg bare nevne at hva du måtte mene er knekkende likegyldig for meg, og du har heller ingen injurierende kraft. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg gir ikke løskattene rundt huset mitt mat. Da kommer de bare tilbake, og i større antall. Nei, jeg gir ikke tiggere i Norge penger heller. Det er det samme som å invitere enda flere til å komme. Og nå vil politikerne lage "ordninger" for utenlandske tiggere, slik at de får det bedre og slik at vi er sikre på at enda flere av dem kommer for å tigge, slik at de kan nyte godt av alle de naive menneskene som gir penger, samt de flotte "ordningene" politikerne vil stelle i stand. Skjønner ikke folk at dette KUN kan forverre problemet? Å belønne en negativ praksis kan bare øke problemet, aldri løse det. Nå er det ikke alle som er organiserte da, problemet er bare å vite hvem som ikke er organiserte... Her i byen var det en nitten år gammel kvinne som tok med seg en tigger inn på kafe der hun spanderte litt mat og en kaffe kopp på vedkommende kvinne som satt og gråt med en lapp om at hun var så sulten foran henne. Selv har jeg spandert en baguette og et kaffe krus på en narkoman en gang for mange år siden, den gangen jeg jobbet i Lodalen og måtte ned til Oslo S for å ta toget. Jeg så meg lei på at samme fyren spratt frem fra det samme stedet for å tigge småpenger, penger som åpenbart, (litt forut inntatt kanskje, men fyren var til de grader på kjøret og det vises ganske godt...) ville gått til narkotika, så den fjerde gangen på like mange dager tok jeg ham med meg til baguette sjappa og bestilte en baguette og en kopp med kaffe som han måtte spise mens jeg så på ham. Etter det spurte han ikke meg om penger mer, bare unngikk meg og latet som om jeg ikke var der.... Men siden jeg ikke har satt mine ben i en større by på flere år (hva skal jeg der liksom...) så treffer jeg heller ikke på noen tiggere... Så jeg har egentlig ikke det problemet lenger... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg