Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Dette har jeg dokumentert før i tråden og jeg synes det er svært trist, men dessverre ikke helt uventet, at du ignorerer det når du faktisk selv har postet artikkelen rett over som henviser til dette:

"Spanish Gypsies also resisted integration efforts less than in other countries because they have been sedentary for centuries," says José Manuel Fresno, an adviser to the E.U. commission on Roma issues and head of the Spanish government's anti-racism commission.

http://www.time.com/...l#ixzz24NVJ55Mh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Dette har jeg dokumentert før i tråden og jeg synes det er svært trist, men dessverre ikke helt uventet, at du ignorerer det når du faktisk selv har postet artikkelen rett over som henviser til dette:

"Spanish Gypsies also resisted integration efforts less than in other countries because they have been sedentary for centuries," says José Manuel Fresno, an adviser to the E.U. commission on Roma issues and head of the Spanish government's anti-racism commission.

http://www.time.com/...l#ixzz24NVJ55Mh

Ikke meningen å sette det inntrykket at man ignorerer noe viktig - men det jeg selv var mest opptatt av, var hvordan de hadde fått sigøynerne til å bli bofaste. Fant noen andre rapporter som utfylte litt på det området. Kan legge ut fakta i morgen, og ikke hele rapportene.

Lenke til kommentar

Ja hvordan de har blitt bofaste er interessant, men siden de har vært bofaste i såpass lang tid så er det tydelig at det ikke er noe hjelpeprogram fra myndighetene/EU sin side som har ført til dette. Her må mentalitetsendringen ha blitt initiert(?) og videreført først og fremst av romfolket selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Som en liten "aftermath" etter sommerens strabaser for noen og enhver, er det hyggelig å se at dette prosjektet har virket etter hensikten. Det betyr vel at det slett ikke er så komplisert å få snudd trenden, så lurer man på hva som skjer hvis tiltaket utvides til flere byer og tettsteder.

Vil slippe å tigge

Evenrud forteller at det er lange ventelister i Oslo for å bli selger av Folk er folk. Organisasjonen håper at salg av magasinet kan hjelpe flere romfolk til en bedre hverdag i Norge.
Lenke til kommentar

Som en liten "aftermath" etter sommerens strabaser for noen og enhver, er det hyggelig å se at dette prosjektet har virket etter hensikten. Det betyr vel at det slett ikke er så komplisert å få snudd trenden, så lurer man på hva som skjer hvis tiltaket utvides til flere byer og tettsteder.

Det er her du tar så skammelig feil.

Burde vi ikke ta vare på våre egne først? Romfolkets invasjon på denne arenaen ødelegger for de svakeste av våre egne. Ved å hjelpe romfolket, ødelegger "folk er folk" for en folkegruppe som har det minst like vanskelig, og som har større rett på vår hjelp enn utenlandske tiggere.

– Før stod jeg her alene og tjente gode penger, men slik er ikke lenger. Hvis jeg flytter meg, følger de etter. Plutselig har jeg fem stykker etter meg, sier =Drammen-selger Frank Kolbrekk.
– Det er veldig urettferdig at to såpass svake grupper skal settes opp mot hverandre. Det er en stor og unødvendig skam at man produserer et uverdig magasin for en gruppe som allerede har det vanskelig, og som tilspisser en konflikt mellom disse gruppene, sier Anlov Mathiesen.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.8248783

Og han der Bjønnulv (hva er det for et navn, egentlig?) fra "folk er folk" (hva er det for et navn egentlig?) gidder ikke å kommentere saken. Antakeligvis fordi han ikke aner hva han driver med.

Og uansett, som jeg har sagt tidligere, så er det i utgangspunktet ikke tiggingen som irriterer meg, men kriminaliteten og forsøplingen de fører med seg. Og nå har romfolket begynt å spille på folks medlidenhet og gode gjerninger ved å lure folk til å stoppe for å hjelpe de med bilproblemer, og når de har stoppet blir de enten presset for penger, solgt falske smykker eller ranet.

• Liker 6
Lenke til kommentar

http://www.osloby.no/nyheter/Mandag-skal-politiet-beordre-romfolket-fra-Vaterlandsparken-6980638.html

«Norge har forpliktet seg til å forsvare romfolks nomadiske kultur, og det er tydeligvis vår oppgave å minne politikerne våre på det. Nei til myndighetenes hatretorikk, nei til forfølgingen av romfolk»

Hører dere dette folkens, vi har forpliktet oss til å forsvare sigøynernes forsøpling og kriminelle livsstil.

Bjønnulv Evenrud, for en dust.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke bare tigger de, og forsøpler. Men de vil skape smittsomme sykdommer slik de holder på.

Feilen er vel at de fra starten av fant ut at det var penger å tjene i Norge.

Klarer de ikke å oppføre seg og holde orden, så har de lite her å gjøre.

Så hvorfor gi dem penger, når det bare vil medføre til at enda flere vil komme pga det?

Men de er mennesker de og, så litt respekt fortjener de selvsagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En ting som forsovet er litt komisk er at vi fortsatt jager dem rundt og rydder opp etter dem. Det er ingen som viser handlekraft til å faktisk gjøre noe med selve problemet. Man kunne truffet tiltak som gjorde at man kunne kaste dem ut med en gang de satte seg ned og fant frem koppen eller rullet ut madrassen, men isteden lar man politiet få hele drittjobben mens man venter på vinteren som begraver all dritten under snøen til neste vår, der alt gjentar seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tipper at neste år er det langt flere av slike "flyktninger" hos oss - og uannsett hvor "jævlig" det er for dem å bo på gata hos oss, klarer vi ikke å gjøre gata jævligere enn at den er langt bedre enn den møkka de kommer fra. Romfolkene selv kan vel kanskje ikke bli "verre" enn de er, men hva med oss - hvor godt liker vi oss selv ved å tillate denne fortsatte fornedrelsen?

:)

Lenke til kommentar

Det er snedig med det. Ola og kari skal stå til pers bestandig. Vi skal betale kommunistiske avgifter som lisens for noe vi ikke vil ha eller ser på. Pisser vi offentlig i nødens stund, så får vi en kraftig bot. Forsøpler vi slik, så får vi bot. Betaler vi ikke bøtene, så går det videre. Altså ola og kari får konsekvenser.

Som f.eks med disse så får det 0 konsekvenser - annet enn at Norge bruker masse penger på å ta dritten etter de og smittefarene med medførende sykdommer takket være dritt og piss. Ran og utnytting som fører til ennå mer ressurser og penger brukt - som medfører mindre ressurser til reelle ting å bruke det på.

Det er så blåøye her i landet at de forstår ikke at når man legger opp til at man kan bli utnyttet, så vil man bli det. Samme gjorde de med kjøp av sex. Istedet for å prøve å gjøre noe med utfordringen som gir bedre vilkår og sikkerhet for de som selger sex, så gjorde de heller kjøp av sex ulovlig for å få det vekk fra gata liksom. De løste ingenting - heller gjorde forholdene verre for de. De vil ikke høre på PRO sentere som sitter med kompetansen og de bare hører sine fine politiske fjasord.

Kast ut sigøynerne - de følger ikke lovene. Legaliser bordeller - bedrer forholdene til de som selger betraktelig og man får litt mer bukt med traficking/utnyttelsen av mennesker.

Politikere ... gjør noe som VIRKER og kutt ut den snilisme/politisk korrekt tullet. Handle FØR det er for sent, eller vær like handlingslammet og blåøyd som med abb saken (sammenligner ikke handling gjort, men politikernes mangel på handling på ting de vet, men bare kakler om)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tipper at neste år er det langt flere av slike "flyktninger" hos oss - og uannsett hvor "jævlig" det er for dem å bo på gata hos oss, klarer vi ikke å gjøre gata jævligere enn at den er langt bedre enn den møkka de kommer fra. Romfolkene selv kan vel kanskje ikke bli "verre" enn de er, men hva med oss - hvor godt liker vi oss selv ved å tillate denne fortsatte fornedrelsen?

Gata er sikkert betydelig værre enn det de kommer fra, men pengene er gode, og det er trossalt det avgjørende her. Om folk sluttet å gi, og og man klarte å hindre dem i å stjele så mye ville vi jo ikke hatt noen rumenske sigøynere.

Det spørs om det er dette vi ender med ettersom folk får nok, og lærer seg triksene som brukes.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Gata er sikkert betydelig værre enn det de kommer fra, men pengene er gode, og det er trossalt det avgjørende her. Om folk sluttet å gi, og og man klarte å hindre dem i å stjele så mye ville vi jo ikke hatt noen rumenske sigøynere.

Det spørs om det er dette vi ender med ettersom folk får nok, og lærer seg triksene som brukes.

Ja, sagt på en annen måte; hadde de bare ikke vært så mange som er så fattige at selv det verste vi kan by dem er bedre enn det de kommer fra. Nei, de har det faktisk verre der de kommer fra ... (Rumenerne, altså). En annen ting: hvorfor kaller vi dem for sigøynere/romfolk, når de er Rumenske statsborgere først og fremst?

Lenke til kommentar

Ja, sagt på en annen måte; hadde de bare ikke vært så mange som er så fattige at selv det verste vi kan by dem er bedre enn det de kommer fra. Nei, de har det faktisk verre der de kommer fra ... (Rumenerne, altså). En annen ting: hvorfor kaller vi dem for sigøynere/romfolk, når de er Rumenske statsborgere først og fremst?

Jeg tviler på at skurene de bor i hjemme er verre enn å bo i sin egen drit på gata i Oslo. De drar jo ikke hit for å nyte boforholdene men for pengenes skyld. Men mulig vi er enige der og jeg misforstår deg?

Vi kaller dem vell sigøynere/romfolk fra Romania fordi de gir seg selv ett forferdelig dårlig rykte det ville vært både urettferdig og uriktig å prakke på resten av befolkningen fra dette landet samt at de har en kultur som skiller seg fra den jevne rumener. Slik man i enkelte tilfeller snakker om norske samer, uten sammenligning forøvrig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...