Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du fortjener faktisk ikke noe svar på overnevnte.

Edit: Forøvrig er det synd at du misbruker en ellers god merkevare, og det for ett parti som slett ikke har i nærheten av likt verdisyn som deg selv.

Er ikke noe galt med mitt verdisyn. Har ikke utvist noe dårlig verdisyn ovenfor heller, selv om du tolker det dit. Det er derimot du som har et dårlig verdisyn! Du tillegger disse mer verdi enn de virkelig fattige i andre land! De som kommer hit for av romfolk er frekke og ufordragelige mennesker uten noen gode verdier som utelukkende kommer hit for å snylte på oss, ja disse vurderer du som mer verdifulle enn alle andre. Fordi de er mer synlige da kanskje? (...)

Jeg bemerker at det henger ikke på greip, hvis man sammenligner hva du forfekter, med det som partiet selv skriver på sine hjemmesider.

Jeg er ikke uenig med Venstre i at man skal gå sammen med private veldedighetsorganisasjoner, som for eksempel Frelsesarmeen, å hjelpe i Romania.

Vi hjelper dem ikke ved å la dem drive på her å forsøple og drite i all offentlighet!

Dette vil bare øke hatet mot dem ytterligere.

Man ser på folks reaksjoner at dette er direkte skadelig for utviklingen.

Jeg mener det finnes MYE bedre måter å hjelpe dem på!

Jeg er dessuten enig med Venstre i at man ikke skal ha noe tiggerforbud, selv om dette kanskje ville løst en rekke problemer; da dette er svært autoritært, svært lite liberalt.

Man kan heller ta dem for forsøpling og driting på offentlig sted, og liknende.

Du har en altfor avslappet holdning både til diskriminerende tiltak,

De som forsøpler og driter offentlig, de burde man ta tak i på en skikkelig måte.

og det gjerne basert på fordommer. Og det er denne venstrevelgerens ærlige mening.

Ja, selvsagt har jeg fordommer som alle andre, og det er det da en svært god grunn til. Jeg har sett dem på video-opptak. Disse er ikke fake, og jeg kan lage meg opp en formening om det uten at disse fordommene er på noen måte "feil".

Jeg har ikke dårlig moral eller verdisyn. Og mitt syn krasjer heller ikke med Venstre slik du påpeker. Absolutt ikke. Det jeg er spesielt enig med Venstre i er at de ønsker å spre makten. Gi enkeltmennesket mer makt.

Sterkere lokaldemokrati et cetera. Og OM andre i Venstre mener noe annet enn hva jeg gjør i denne saken, det bryr meg midt bak øret... Selv har jeg ikke lagt merke til det.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det god argumentasjon å si "Du fortjener faktisk ikke noe svar på overnevnte" samtidig som du rakker ned på brukerens verdisyn?

Ja, det stusset jeg over også faktisk!... =)

Jeg rakket ned på "politikerens" verdisyn. Brukeren reklamerer tross alt for et meget kjent parti, eller jeg oppfatter det ikke som reklame, men som det motsatte. Venstre burde hatt copyright på sin egen merkevare.

Lenke til kommentar

Er det god argumentasjon å si "Du fortjener faktisk ikke noe svar på overnevnte" samtidig som du rakker ned på brukerens verdisyn?

Ja, det stusset jeg over også faktisk!... =)

Jeg rakket ned på "politikerens" verdisyn. Brukeren reklamerer tross alt for et meget kjent parti, eller jeg oppfatter det ikke som reklame, men som det motsatte. Venstre burde hatt copyright på sin egen merkevare.

Hvem er du til å definere "Rett og Galt" ? Hva som er riktig politikk og ikke? Hva som passer inn med Venstre og hva som ikke gjør det? Hva Venstre (Som er et LIBERALT PARTI) skal "tillate" av personlige ytringer og liknende?

Det DU sier er så i mot venstres sitt verdigrunnlag, ikke mitt. I Venstre står slike ting som ytringsfrihet meget sterkt. Men akkurat den delen har vel gått deg hus forbi?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har lest partiprogrammet samt endel planleggingsdokumenter som ligger på partiets hjemmeside (flere ganger). Og etter min forståelse er du slett ikke noen god "Venstre-politiker", "ambassadør" eller sympatisør for partiet Venstre.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Så fort man gir noe, i dette tilfelle toaletter, så vil sigøynere se sitt snitt til å utnytte det. For å gi dem noe som fungerer så kan man ikke gi slik man gjør til vanlige mennesker. Gi dem et toalett så stjeles toalettpapiret. Det var takken. Så da er det jo de som gir sin feil, fordi de ikke lagde en løsning på det? Folk flest klarer å gå på toalettet uten å stjele papiret der.

Ikke bare skal man gi, man må gi ekstra, fordi det å gi noe som er beregnet til vanlig skikk og bruk ikke er nok. Bite the hand that feeds er det noe som heter.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har lest partiprogrammet samt endel planleggingsdokumenter som ligger på partiets hjemmeside (flere ganger). Og etter min forståelse er du slett ikke noen god "Venstre-politiker", "ambassadør" eller sympatisør for partiet Venstre.

Etter din forkvaklede forståelse, ja kanskje. Og det bryr jeg meg svært lite om...

Kan du påvise din påstand satt ovenfor?

Jeg er heller Ikke noe mer politiker enn hva du er...

I alle fall føler jeg meg ikke som en politiker. :p

(Har ingen lønnet jobb som politiker heller)

Folk som deg har det bare med å stelle i stand et usaklig menings-tyranni. Man kan ikke si det man virkelig mener dersom man har logoen til et liberalt parti... Jøss... Jeg trodde da det var rom for mange forskjellige meninger innen et liberalt parti....

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Så fort man gir noe, i dette tilfelle toaletter, så vil sigøynere se sitt snitt til å utnytte det. For å gi dem noe som fungerer så kan man ikke gi slik man gjør til vanlige mennesker. Gi dem et toalett så stjeles toalettpapiret. Det var takken.

Til sigøynerne/romfolkets forsvar så er det ikke uten videre sagt at det er de som stjeler alt toalettpapiret og at det kun er de som forsøpler og driter ned toalettene. Det kan være narkomane også.

Men på den annen side så har de delskyld i det, da man på steder hvor det vanligvis ikke er narkomane ser samme tendensen. Og man kan jo undre seg over at romfolket i nykter/edru tilstand, gjør det samme som narkomane gjør i abstinenser/rusa tilstand. Vil vi ha flere som oppfører seg som narkomane inn i Oslos gater?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Etter din forkvaklede forståelse, ja kanskje. Og det bryr jeg meg svært lite om...

Det har jeg allerede gjort - og jeg ser det ikke som min oppgave å drive utstrakt opplæring av politikere. Hvis du ikke evner å følge med, og likevel bruker såpass høy kølleføring i denne debatten, kan du finne ut av det selv.

For meg virker du å være en typisk "FRP"er.

Lenke til kommentar

Herlig artikkel om toalettene forøvrig. Nå fikk de hvertfall bevist hva som skjer dersom man prøver å hjelpe disse folkene. Man får bokstavelig talt bare dritt tilbake. Jeg syntes det så ut som toalettene var borte da jeg gikk forbi igår men orket ikke bevege meg inn der for å undersøke nærmere. Men greit at forklaringen stemte med forventningene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men på den annen side så har de delskyld i det, da man på steder hvor det vanligvis ikke er narkomane ser samme tendensen. Og man kan jo undre seg over at romfolket i nykter/edru tilstand, gjør det samme som narkomane gjør i abstinenser/rusa tilstand. Vil vi ha flere som oppfører seg som narkomane inn i Oslos gater?

Jeg stusser også på denne umenneskelige oppførselen som utføres. En som er stein gærn på crack kan man forstå slik oppførsel fra(men det er selvsagt ingen unnskyldning), men hva er årsaken til at man bedriver slikt nykter. Det er rett og slett uforståelig og dersom man ikke har sett det selv vil man forsøke å avskrive det med sykdom, slik vi har sett tidligere eksempler på i tråden.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har jeg allerede gjort

Absolutt ikke! Det er heller ikke noe meningstyrrani innen Venstre...

- og jeg ser det ikke som min oppgave å drive utstrakt opplæring av politikere.

Men du tar så jævlig feil! Jeg som sympatisør og Venstrevelger, kan støtte oppom store deler av politikken til Venstre, uten å måtte forholde meg på en "politisk korrekt" måte til absolutt alt.

Det er ingen spesifikk holdning (en dumsnill holdning) man må ha til sigøynere/romfolk, for å kunne støtte et parti slik du postulerer. Det er trangsynt!

Jeg trenger heller ikke være en god retorikker.. Venstre er noe folk velger dersom de finner ut at de er liberale. Finner ut at de ønsker en stat som vektlegger miljøværn og liknende. Jeg regner med at potensielle Venstre-velgere finner veien selv...

Når det gjelder miljøvern, så er vel ikke akkurat romfolk så flinke med å bevare naturen...

Er ikke akkurat slik at miljøvernere ser positivt på forsøpling i naturen...

Hvis du ikke evner å følge med, og likevel bruker såpass høy kølleføring i denne debatten, kan du finne ut av det selv.

Jeg sier det jeg mener. Sånn er det med den saken. Ingen skal tvinge meg. Det du driver med er meningstyranti. Og det er stikk i strid med liberal tankegang.

Fint du har laget deg stereotyper. FrP har slik jeg ser det, svært friske og spreke meninger i svært mange temaer og er faktisk et parti som skaper en god del debatt. Jeg liker faktisk FrP ganske godt mange ganger jeg(...) til tross for at jeg er mer enig med Venstre i Venstres politikk om saker og ting.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jeg allerede gjort - og jeg ser det ikke som min oppgave å drive utstrakt opplæring av politikere. Hvis du ikke evner å følge med, og likevel bruker såpass høy kølleføring i denne debatten, kan du finne ut av det selv.

For et styggt lavmål du tyr til her. Jeg hadde forventet bedre, men nå skjønner jeg hvalsags type du er. For meg virker du å være et typisk ignorat kjøtthode.

Endret av Abigor
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Men, for det første er det kommunen ved renovasjonavdelingen som har bestemt å gjøre dette forsøket. At de ikke tar nok høyde for hvordan folk skal rengjøre seg etterpå, mener jeg de kan laste seg selv for. Å sikre en adekvat dispenserordning med dasspapir er vel ikke så veldig vanskelig å få til, og hvorfor de ikke tenker på at vann kan være nyttig å ha i nærheten, er også en indikasjon på litt for dårlig forarbeide fra deres side.

Dette er vel helt normale toaletter som alle andre toaletter som er beregnet for mennesker? Eller mener du at det er noe feil på disse toalettene? Hva er det som gjør at de fungerer helt fint alle andre steder men ikke her? Har alle i "renovasjonsavdelingen" plutselig mistet all kunnskap om hvordan man utplasserer og vedlikeholder slike toaletter? Er det en ny trend i toalettbruk og plassering som de ikke har fått med seg? Forklar og "opplys" oss nærmere er du snill.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men, for det første er det kommunen ved renovasjonavdelingen som har bestemt å gjøre dette forsøket. At de ikke tar nok høyde for hvordan folk skal rengjøre seg etterpå, mener jeg de kan laste seg selv for. Å sikre en adekvat dispenserordning med dasspapir er vel ikke så veldig vanskelig å få til, og hvorfor de ikke tenker på at vann kan være nyttig å ha i nærheten, er også en indikasjon på litt for dårlig forarbeide fra deres side.

Dette er vel helt normale toaletter som alle andre toaletter som er beregnet for mennesker? Eller mener du at det er noe feil på disse toalettene? Hva er det som gjør at de fungerer helt fint alle andre steder men ikke her? Har alle i "renovasjonsavdelingen" plutselig mistet all kunnskap om hvordan man utplasserer og vedlikeholder slike toaletter? Er det en ny trend i toalettbruk og plassering som de ikke har fått med seg? Forklar og "opplys" oss nærmere er du snill.

Hvis jeg hadde plassert ut noe lignende, ville jeg for det første vurdert hvem som skulle bruke disse, for så å tilpasse tilbudet slik at uvanlige skadevirkninger ble så små som overhodet mulig. Ikke forvent noen tekniske tegninger over forslag for slikt i denne omgang, men jeg vet såpass at det meste er mulig å planlegge bort før man starter en handling. Dette gjaldt noe så enkelt som dasspapir, og da må der finnes måter å sikre, samt dosere det i en slik mengde at de ikke gidder stjele det.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde plassert ut noe lignende, ville jeg for det første vurdert hvem som skulle bruke disse, for så å tilpasse tilbudet slik at uvanlige skadevirkninger ble så små som overhodet mulig. Ikke forvent noen tekniske tegninger over forslag for slikt i denne omgang, men jeg vet såpass at det meste er mulig å planlegge bort før man starter en handling. Dette gjaldt noe så enkelt som dasspapir, og da må der finnes måter å sikre, samt dosere det i en slik mengde at de ikke gidder stjele det.

Men er det noe feil på disse? Du svarte vel heller ikke på hvorfor de fungerer alle andre steder men ikke her? Var det ikke vanlige folk som benyttet disse toalettene i Vaterlandsparken?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så det er vår skyld at sigøynerne stjeler dopapiret? De kan ikke noe for det, derfor må vi tilpasse vårt samfunn for dem?

Dette blir bare bedre og bedre...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...