Vice Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 I stedet for å servere slike overdrivelser og bekreftelser på at du er fullt ut i stand til å tenke sort/hvitt, kan du heller akseptere at vi begge har omtrent like store utfordringer, og det er bare du som har ett sært behov for å påstå at andre går med lukkede øyne. Om du bor utenfor byen har du absolutt ikke samme utfordringer og ei heller samme kunnskap om saken. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 I stedet for å servere slike overdrivelser og bekreftelser på at du er fullt ut i stand til å tenke sort/hvitt, kan du heller akseptere at vi begge har omtrent like store utfordringer, og det er bare du som har ett sært behov for å påstå at andre går med lukkede øyne. Om du bor utenfor byen har du absolutt ikke samme utfordringer og ei heller samme kunnskap om saken. Ikke akkurat samme kunnskaper, men generelle kunnskaper nok til å debattere denne detaljen med deg. Dessuten så jeg disse driterne med en gang jeg var innom problemområdet. Du fikk det jo ikke med deg før jeg gjorde deg oppmerksom på det. Vil få med at området var etter min mening helt kurant, bortsett fra at rusmisbrukerne er spredt over hele området, og de typene tror jeg skaper mye usikkerhet. Så det går nok greit i år også, og det kanskje like mye fordi de som bor i problemområdet er vant med slike utfordringer fra sine tidligere hjemland. Forøvrig hyler ikke de i det hele tatt .... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Ikke akkurat samme kunnskaper, men generelle kunnskaper nok til å debattere denne detaljen med deg. Generelle kunnskaper ja. Dette er et spesifikt problem som ikke nødvendigvis passer inn i noen generell bokdefinisjon du har lært deg. Når du i tillegg idikerer at du ikke tror på opplevelsene som folk kommer med og forsøker å avfeie dem som fordommer og fremmedfrykt, da demonsrererer du ganske klart at du overhodet ikke er klar over problemet og forholdene. Dessuten så jeg disse driterne med en gang jeg var innom problemområdet. Du fikk det jo ikke med deg før jeg gjorde deg oppmerksom på det. Hvordan i all verden klarte du å komme til den konklusjonen at jeg ikke så toalettene før du så dem?? 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Ikke akkurat samme kunnskaper, men generelle kunnskaper nok til å debattere denne detaljen med deg. Generelle kunnskaper ja. Dette er et spesifikt problem som ikke nødvendigvis passer inn i noen generell bokdefinisjon du har lært deg. Når du i tillegg idikerer at du ikke tror på opplevelsene som folk kommer med og forsøker å avfeie dem som fordommer og fremmedfrykt, da demonsrererer du ganske klart at du overhodet ikke er klar over problemet og forholdene. Dessuten så jeg disse driterne med en gang jeg var innom problemområdet. Du fikk det jo ikke med deg før jeg gjorde deg oppmerksom på det. Hvordan i all verden klarte du å komme til den konklusjonen at jeg ikke så toalettene før du så dem?? Jeg tror på alles "sannheter" og tar så høyde for at de også er subjektive "bevis". Det er derfor jeg finner frem forskning som motvekt til alt subjektiv informasjon. Så er jeg sikker på at hvis du hadde bodd i området og opplevd alt du påstår å gjøre, så ville du skrevet det her i tråden for tre uker siden, men det har du ikke gjort, og derfor tror jeg at du bløffer om at du har noen større utfordringer annet enn å kverulere om den saken. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg tror på alles "sannheter" og tar så høyde for at de også er subjektive "bevis". Det er derfor jeg finner frem forskning som motvekt til alt subjektiv informasjon. Så er jeg sikker på at hvis du hadde bodd i området og opplevd alt du påstår å gjøre, så ville du skrevet det her i tråden for tre uker siden, men det har du ikke gjort, og derfor tror jeg at du bløffer om at du har noen større utfordringer annet enn å kverulere om den saken. Jaja, trodde ikke du kunne synke dypere, men ved å anklage andre for å lyve er det jammen ned enda et hakk. Stå på! Men igjen, ganske så betegnende for den slags diskusjon du bedriver. Tarvelig og uredelig. (Fant du forresten noengang ut hva jeg sa om toalettene?) 3 Lenke til kommentar
fudun Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 ...og der ble diskusjonen bare bæsj? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg tror på alles "sannheter" og tar så høyde for at de også er subjektive "bevis". Det er derfor jeg finner frem forskning som motvekt til alt subjektiv informasjon. Så er jeg sikker på at hvis du hadde bodd i området og opplevd alt du påstår å gjøre, så ville du skrevet det her i tråden for tre uker siden, men det har du ikke gjort, og derfor tror jeg at du bløffer om at du har noen større utfordringer annet enn å kverulere om den saken. Jaja, trodde ikke du kunne synke dypere, men ved å anklage andre for å lyve er det jammen ned enda et hakk. Stå på! Men igjen, ganske så betegnende for den slags diskusjon du bedriver. Tarvelig og uredelig. (Fant du forresten noengang ut hva jeg sa om toalettene?) Å "bløffe" ser jeg på som en legitim måte å dreie diskusjoner på, og å unnlate å fortelle alt, er heller ikke å lyve. Hvis jeg mente at du er en løgner, ville jeg har brukt det ordet. Hva du selv velger å forstå ut fra det du leser får ikke jeg gjort noe spesielt annet med, enn å skjønne at du later til å ta det jeg skriver i verste mening. Når det gjelder å finne ut hvor du har nevnt "driterne" har jeg forsøkt å spørre deg hvor omtrentlig det er å finne-men siden du ikke har bestemt deg for når du har eventuelt skrevet det, avventer jeg nærmere spesifisering. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Syntes diskusjonen om Rom-folket har begynt å bli kjedelig jeg... Ser at PencilCase kjemper en kamp for Rom-folket her enda. Stå på! Hva mener du forresten landet burde gjøre med dette forbaskede Rom-folket som tigger våre penger? Noen gode ideer el. liknende? 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det har relevans fordi den samme brukeren snakker varmt om alle disse som "føler det på kroppen", og at eks. jeg som ikke bor i ett "problemområde" derfor ikke skjønner omfanget/alvorlighetsgraden i de daglige utfordringene. Det er verken mer eller mindre relevant i hans tilfelle enn ditt. Men nå har jeg fått den avklaringen jeg trengte, ved at brukeren litt motstrebende innrømmer at han kan "velge" om han vil føle det på kroppen Så lenge romfolkets handlinger fører til at vi må velge å gjøre noe vi ellers ville sluppet å gjøre, så er de fortsatt et problem samme hvor mye vi kan velge å gjøre dette andre. Så jeg vet ikke helt hva som er mest latterlig ... Fortsatt din måte å diskutere/debattere/argumentere (eller heller mangel på gyldige argumenter). Jeg fatter det ikke at du ikke evner å se det selv. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Syntes diskusjonen om Rom-folket har begynt å bli kjedelig jeg... Ser at PencilCase kjemper en kamp for Rom-folket her enda. Stå på! Hva mener du forresten landet burde gjøre med dette forbaskede Rom-folket som tigger våre penger? Noen gode ideer el. liknende? "kjedelig" ... nei, på ingen måte. Vi har nå brukt bare 79 sider på å finne ut at "PencilCase" egentlig ikke kjemper for romfolk, fordi de klarer seg utmerket (noe forumets egen "VenstreKromp" ikke har fått med seg ... ) Uannsett hvor jævlig vi tilrettelegger hverdagene deres. Bygg om så kuppel over den vesle landsbyen som ligger klemt helt opp i skrevet av Oslosfjorden - sett temperaturen ned til minus 50, på gateplanet, og dagen etter har romatiggerne utviklet motstandsdyktige thermodresser, strikket sammen av dritt og lort som vi kaksene slenger fra oss sånn til daglig ... Hva mener du forresten landet burde gjøre med dette forbaskede Rom-folket som tigger våre penger? Noen gode ideer el. liknende? Jeg har skrevet tidligere at hvis vi ville ha en egen bærekraftig stamme av livskraftige tiggere her til lands, burde vi verve kandidater fra det folket som gjennom de siste 600 år via uttalige tupp i ræva, har evolusjonert seg frem til å bli slike seiglivede krabater som skaper slik stemning på våre gater og streder. Våre egne "knekk i knærne"-tiggere hadde ikke hatt en tjans mot disse overlegne overleverne fra middelhavet. Nei, mitt hjerte går for det meste til mine kjære landsmenn og kvinner. Da Ikke for de fleste av oss som klarer å finne praktiske løsninger på det meste av sånne små utfordringer - neida, det er til de av våre landsmenn som ligner mere på ett lite "persilleblad", og hvor bare ett fjernt eventyr om de fæle sigøynernes herjinger, bringer frem overfylte tårekanaler og jamrende sutring. Det er disse små lett krenkbare helnorske skrukketrollene, mitt omsorgsfulle hjerte hamrer noen ekstra runder for, skjønner du. Så, jeg ser frem til fortsatt hygge Endret 6. august 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Å "bløffe" ser jeg på som en legitim måte å dreie diskusjoner på, og å unnlate å fortelle alt, er heller ikke å lyve. Hvis jeg mente at du er en løgner, ville jeg har brukt det ordet. Hva du selv velger å forstå ut fra det du leser får ikke jeg gjort noe spesielt annet med, enn å skjønne at du later til å ta det jeg skriver i verste mening. Når det gjelder å finne ut hvor du har nevnt "driterne" har jeg forsøkt å spørre deg hvor omtrentlig det er å finne-men siden du ikke har bestemt deg for når du har eventuelt skrevet det, avventer jeg nærmere spesifisering. Jeg klarer meg utmerket godt uten å bedrive med bløffing og andre uredelige metoder, og det burde du også. Dersom du ikke har mer å fare med enn å begynne å beskylde motdebattantene dine for bløffing, da ser jeg egentlig lite poeng i at du skriver noe mer. Det burde være mulig å hvertfall være litt redelig i debatten og ikke bedrive slik oppførsel som du demonstrerer.Når det gjelder toalettene i Vaterlandsparken så skal jeg gi deg et hint: Hva var det dominerende forholdet i nedre del av Vaterlandsparken (bortsett fra generelt forfall fra sigøynere og doplangere). Hvis du i det hele tatt faktisk har vært der selv da, siden du anser bløffing som en grei metode å bruke i debatter... 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Å "bløffe" ser jeg på som en legitim måte å dreie diskusjoner på, og å unnlate å fortelle alt, er heller ikke å lyve. Hvis jeg mente at du er en løgner, ville jeg har brukt det ordet. Hva du selv velger å forstå ut fra det du leser får ikke jeg gjort noe spesielt annet med, enn å skjønne at du later til å ta det jeg skriver i verste mening. Når det gjelder å finne ut hvor du har nevnt "driterne" har jeg forsøkt å spørre deg hvor omtrentlig det er å finne-men siden du ikke har bestemt deg for når du har eventuelt skrevet det, avventer jeg nærmere spesifisering. Jeg klarer meg utmerket godt uten å bedrive med bløffing og andre uredelige metoder, og det burde du også. Dersom du ikke har mer å fare med enn å begynne å beskylde motdebattantene dine for bløffing, da ser jeg egentlig lite poeng i at du skriver noe mer. Det burde være mulig å hvertfall være litt redelig i debatten og ikke bedrive slik oppførsel som du demonstrerer.Når det gjelder toalettene i Vaterlandsparken så skal jeg gi deg et hint: Hva var det dominerende forholdet i nedre del av Vaterlandsparken (bortsett fra generelt forfall fra sigøynere og doplangere). Hvis du i det hele tatt faktisk har vært der selv da, siden du anser bløffing som en grei metode å bruke i debatter... Du bestemmer fremdeles ikke hva jeg skal skrive eller når jeg skal avslutte! Når det gjelder bløffing, så velger jeg å holde fast ved egen oppfattelse, inntil andre bekreftelser kommer. Og hvis du vil debbatere litt nærmere hva jeg mener med "bløffing" - "god debattskikk" osv - kan vi godt ta noen runder på den saken, men ikke i denne tråden!? Angående tilstanden i nedre del av Vaterlandsparken; Når er det du da tenker på: sist uke - for ett par mnd siden - i fjor - i forfjor - for ti år siden - for 20 år siden ...? Endret 6. august 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Du bestemmer fremdeles ikke hva jeg skal skrive eller når jeg skal avslutte! Nei, men det kan være et godt tips når du ikke engang kan fremstå som redelig og må ty til latterlige beskyldninger for å forsøke å holde hodet over vannet. Når det gjelder bløffing, så velger jeg å holde fast ved egen oppfattelse, inntil andre bekreftelser kommer. Og hvis du vil debbatere litt nærmere hva jeg mener med "bløffing" - "god debattskikk" osv - kan vi godt ta noen runder på den saken, men ikke i denne tråden!?God debattskikk ser jeg på svært lite fruktbart å diskutere med deg. Det har vel du ganske så klart bevist at ikke er din sterkeste side. Angående tilstanden i nedre del av Vaterlandsparken; Når er det du da tenker på: sist uke - for ett par mnd siden - i fjor - i forfjor - for ti år siden - for 20 år siden ...? Du snakket om å bruke huet for noen sider siden, hva tror du? Tror du jeg refererer til 20 år siden eller tro du jeg refererer til den gangen du påstår at du var der? 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Du bestemmer fremdeles ikke hva jeg skal skrive eller når jeg skal avslutte! Nei, men det kan være et godt tips når du ikke engang kan fremstå som redelig og må ty til latterlige beskyldninger for å forsøke å holde hodet over vannet. Når det gjelder bløffing, så velger jeg å holde fast ved egen oppfattelse, inntil andre bekreftelser kommer. Og hvis du vil debbatere litt nærmere hva jeg mener med "bløffing" - "god debattskikk" osv - kan vi godt ta noen runder på den saken, men ikke i denne tråden!?God debattskikk ser jeg på svært lite fruktbart å diskutere med deg. Det har vel du ganske så klart bevist at ikke er din sterkeste side. Angående tilstanden i nedre del av Vaterlandsparken; Når er det du da tenker på: sist uke - for ett par mnd siden - i fjor - i forfjor - for ti år siden - for 20 år siden ...? Du snakket om å bruke huet for noen sider siden, hva tror du? Tror du jeg refererer til 20 år siden eller tro du jeg refererer til den gangen du påstår at du var der? Du skal få ordentlig svar når du evner å spørre på en ordentlig måte. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Hva skal sigøynerne gjøre når de ikke får bo i skog, i park eller på andres eiendom? Tilbake til å leve under broer? En sigøyner har bodd i skogen i fem måneder. Han har seks barn i Romania som barnas besteforeldre passer på. Hva er sigøynerproblemet? Hvorfor kommer det så mange hit? Jeg mistenker at de ikke har plass til flere mennesker i Romania. At mennesker presses og skyves ut av romanias landegrenser av fødende sigøynerkvinner i midten. Jeg kjenner personlig bare til et enkelt tilfelle blandt alle venner og familie der et par har seks barn. I dette tilfellet hadde begge foreldre medisinsk utdannelse og fast jobb. Sigøyneren som idag bor et sted i den norske naturen er ikke det tilfellet. Han kan knapt lese. Heldigvis for sigøynere er ikke det et krav til å få barn. Mange barn. Vi i Norge får merke dette overskuddet av sigøynerbefolkningen. Mange her til lands kunne selv ønske seg barn. Gjerne 2-3 eller flere. Likevel er det mange som kvier seg. Akkurat som å skaffe bolig er noe som er dyrt og vanskelig for unge er også barn noe som krever ressurser. Å få seks barn uten å kunne lese eller ha skikkelig jobb er noe de aller færreste kunne tenke seg. Likevel, mange har valget. I Norge kan dagens unge formere seg, få en mengde unger. Og da vil konsekvensene være deres. Da må de eventuelt bo under en bro for å skrape sammen penger til sin flokk av unger. Det er et valg mange takker nei til. Sigøynere takker ja virker det som. Endret 6. august 2012 av Abigor Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Hvis de flykter til Norge på humanitært grunnlag så skal de vel interneres på et asylmottak, ikke bo i parker eller under en bro. Norge er jo verdensmestre på å plassere folk på mottak så hvorfor disse ikke havner der hvis det de har en gyldig grunn sier vel antagelig et og annet om situasjonen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Hvis de flykter til Norge på humanitært grunnlag så skal de vel interneres på et asylmottak, ikke bo i parker eller under en bro. Norge er jo verdensmestre på å plassere folk på mottak så hvorfor disse ikke havner der hvis det de har en gyldig grunn sier vel antagelig et og annet om situasjonen. Poenget er jo at de absolutt ikke er i Norge på noe humanitært grunnlag. De er turister som har kommet for å søke lykken, trolig etter å ha hørt rykter om det fantastiske landet Norge hvor ingen trenger å jobbe for pengene. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Poenget er at de er fattige rumenske statsborgere som kommer til norge på turistvisum, og i henhold til EU_EØS-avtaler og regler har de rett til å oppholde seg her, og søke etter "lykken" her hvor de har hørt at det enda finnes "overflod". Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 De har rett, men det er ikke riktig. Her ligger konflikten. De som tråkker på andres tær fordi de har rett. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Poenget er at de er fattige rumenske statsborgere som kommer til norge på turistvisum, og i henhold til EU_EØS-avtaler og regler har de rett til å oppholde seg her, og søke etter "lykken" her hvor de har hørt at det enda finnes "overflod". Innen EU er det fri flyt av *arbeidskraft* ikke mennesker. Retten til å oppholde seg i andre land beror på at man har en jobb der. Kun en presisering av fakta, ikke ment som et innlegg i diskusjonen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg