Vice Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Du, når det gjelder denne hæren (derav ordet "herjing") du ser på hvert ett gatehjørne - kan ikke du være snill å filme disse forferdelige herjingene deres. Det hadde vært koselig å få se den pussige virkeligheten du beskriver, gang etter gang etter gang .... ? Tror du fortsatt at det er selve tiggingen som er problemet? Jeg snakker selvsagt om tyveriene,kriminaliteten, ødeleggelsene og forurensing av natur og miljø som følger i deres fotspor. Har du i det hele tatt sjekket alle linkene som har blitt postet gjennom tråden? Eller har du bare ignorert det du ikke ønsker å se? 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Du, når det gjelder denne hæren (derav ordet "herjing") du ser på hvert ett gatehjørne - kan ikke du være snill å filme disse forferdelige herjingene deres. Det hadde vært koselig å få se den pussige virkeligheten du beskriver, gang etter gang etter gang .... ? Tror du fortsatt at det er selve tiggingen som er problemet? Jeg snakker selvsagt om tyveriene,kriminaliteten, ødeleggelsene og forurensing av natur og miljø som følger i deres fotspor. Har du i det hele tatt sjekket alle linkene som har blitt postet gjennom tråden? Eller har du bare ignorert det du ikke ønsker å se? Hvis vi skal konkurrere om flest linker, kommer du nok dessverre til kort, og jeg har noen angående at de ikke er spesielt kriminelle også ... Tyverier og kriminalitet må du gjerne finne dokumentasjoner på, fordi jeg klarer ikke finne annet enn påstander fra kreti og pleti, og det holder ikke for noen med rettferdighetssansene i behold. Så du er velkommen til å opplyse meg! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Dokumentasjon? Det var senest igår snakk om på nyhetene at sigøynere i Arendal ble tatt av politiet for salg av narkotika. Politiet vitnet at det ble ringt etter bestilling og bil som kom og leverte varene. De skyldige ble tatt med store mengder penger og narkotika. Hvordan kan du egentlig etterspør dokumentasjon når vi har blitt bombardert med det de siste årene? Jeg oppfatter ditt ståsted som absurd! Endret 3. august 2012 av Abigor 6 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Tyverier og kriminalitet må du gjerne finne dokumentasjoner på, fordi jeg klarer ikke finne annet enn påstander fra kreti og pleti, og det holder ikke for noen med rettferdighetssansene i behold. Så du er velkommen til å opplyse meg! Ja, jeg regner selvsagt med at politiet bare tøyser og tuller når de kommer med sine tall. Men har du kikket på alle linkene eller har du bare ignorert dem? Om du har ignorert dem forklarer det forsåvidt din uopplysthet , men det er i isåfall et helt absurd ståsted, som nevnt. 5 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Pencilcase: Jeg synes du blir mer og mer respektløs mot dine motdebattanter i denne tråden. Å påstå at det negative mange av oss opplever med romfolket bare er tull og tøys, og å samtidig insinuere både det ene og det andre av negative karakteristikker mot de som ikke er enige med deg, er ikke annet enn respektløst. Jeg drar ikke opp romfolket som tema når jeg snakker med andre, men allikevel hører jeg stadig om folk som på en eller annen måte plages av deres framferd. Er alle disse løgnere som finner på historier? Er jeg en løgner som har opplevd både driting og forsøpling i bakgården, og ubehagelige møter med romfolk som helt klart har prøvd seg på noe? I tillegg snakker jeg med en del "vanlige" turister i min jobb, og flere har opplevd å bli lurt av det de kaller "gypsies" (min jobb tilsier ikke at jeg snakker med turister fordi de er utsatt for kriminelle handlinger, bare så det er sagt. Det de er usatt for kommer bare opp helt tilfeldig). For eksempel; Et par stykker, uavhengige av hverandre, fortalte at de hadde blitt gjort oppmerksomme på at de hadde fuglemøkk på ryggen, og i forvirringen som oppsto ble de frastjålet dyrt utstyr. Fuglemøkket var imidlertid merkelig luktløst og viste seg å være et eller annet blandet sammen av tyvene og sprutet på dem. Er de også løgnere? Ja, i følge deg så kjenner de vel hverandre og har avtalt å "lure" meg ved å fortelle to historier med lik fremgangsmåte. Og selvsagt er politiet løgnere... ja, de er vel de verste av dem. 68 av 69 tiggere er kriminelle, er vel et tall tatt rett ut av løse luften? Hvis vi snakker om journalister, så får vi virkelig vann på mølla. Ingen av de har skrevet et sant ord i noen av sine artikler om Romfolket. Ja, med mindre de skriver noe positivt om de da, selvsagt. Da er ethvert ord helt sant. Og sist men ikke minst, alle som er uenige med deg i denne tråden er løgnere. Ingen av oss snakker sant. Vi kommer bare med totalt svada uten rot i virkeligheten hele gjengen. Ikke sant? Det er nøyaktig dette du sier, om enn med litt andre ord! Endret 3. august 2012 av Bergendahl 8 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg gir aldri penger til noe som er, eller kan grense til veldedighet. Dette skyldes sannsynligvis fordi jeg er både gjerrig og smålig, men det ennå litt tidlig å fundere på denslags. Så jeg velger alternativ to: Selv om det skulle være hjerterom så er det ikke lenger husrom. Det er i dag en norm at man skal hjelpe alle som ikke har det så godt, sulter, eller rett og slett dør der de bor i mangel på ressurser. Men jeg ser rett og slett ikke poenget. (Der kan vi legge til Kynisk og) Fordi det vil uansett ikke være plass til alle for all fremtid. --- Man kan jo først fundere på hva man vil oppnå ved å hjelpe. Nå tenker jeg langsiktig og i litt større skala en den koselige trekkspillmannen. Vil vi at de berørte skal overleve, klare seg greit eller bli en industrinasjon som oss selv? ...Stopper her da innlegget er langt nok og avventer respons 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Pencilcase: Jeg synes du blir mer og mer respektløs mot dine motdebattanter i denne tråden. Å påstå at det negative mange av oss opplever med romfolket bare er tull og tøys, og å samtidig insinuere både det ene og det andre av negative karakteristikker mot de som ikke er enige med deg, er ikke annet enn respektløst. Jeg drar ikke opp romfolket som tema når jeg snakker med andre, men allikevel hører jeg stadig om folk som på en eller annen måte plages av deres framferd. Er alle disse løgnere som finner på historier? Er jeg en løgner som har opplevd både driting og forsøpling i bakgården, og ubehagelige møter med romfolk som helt klart har prøvd seg på noe? I tillegg snakker jeg med en del "vanlige" turister i min jobb, og flere har opplevd å bli lurt av det de kaller "gypsies" (min jobb tilsier ikke at jeg snakker med turister fordi de er utsatt for kriminelle handlinger, bare så det er sagt. Det de er usatt for kommer bare opp helt tilfeldig). For eksempel; Et par stykker, uavhengige av hverandre, fortalte at de hadde blitt gjort oppmerksomme på at de hadde fuglemøkk på ryggen, og i forvirringen som oppsto ble de frastjålet dyrt utstyr. Fuglemøkket var imidlertid merkelig luktløst og viste seg å være et eller annet blandet sammen av tyvene og sprutet på dem. Er de også løgnere? Ja, i følge deg så kjenner de vel hverandre og har avtalt å "lure" meg ved å fortelle to historier med lik fremgangsmåte. Og selvsagt er politiet løgnere... ja, de er vel de verste av dem. 68 av 69 tiggere er kriminelle, er vel et tall tatt rett ut av løse luften? Hvis vi snakker om journalister, så får vi virkelig vann på mølla. Ingen av de har skrevet et sant ord i noen av sine artikler om Romfolket. Ja, med mindre de skriver noe positivt om de da, selvsagt. Da er ethvert ord helt sant. Og sist men ikke minst, alle som er uenige med deg i denne tråden er løgnere. Ingen av oss snakker sant. Vi kommer bare med totalt svada uten rot i virkeligheten hele gjengen. Ikke sant? Det er nøyaktig dette du sier, om enn med litt andre ord! Jeg tror du har misforstått litt. Tråden handler om "tiggere", og ikke om alt annet som romfolket enten får skylden for å ha gjort, eller faktisk har gjort. Så handler den også om hvor gode eller dårlige vi nordmenn er på å løse denne situasjonen, og sist men ikke minst: hatsk og fordomsfull utskjelling av ett folkeslag. Angående de som opplever lommetyverier ol. Det første de kan starte med selv er å være mer på vakt, og plassere verdisakene slik at de ikke blir så lett utsatt for den typen lurendreierier. Dette må ikke oppfattes som en unnskyldning for selve forbrytelsen, men heller ett praktisk råd til de som synes det er greit å starte med å gjøre noe selv for å unngå uønskede hendelser. Når jeg ser litt på folk som spankulerer rundt forbi, så tenker jeg at å stjele fra noen av dem er rett og slett kjedelig enkelt å få til. Ikke nok med at lommene deres står vidåpne, men når de i tillegg har nesten hele oppmerksomheten sin rettet ned i en mobilskjerm, er det nesten som om de ber om å bli robbet ... Enkelte av disse ranerne er for "artister" å regne. De legger planene som om de var på ett millitært kommandoraid, og gjennomfører det med dugelig presisjon. Når de så har fått maksimalt med utbytte på kortest mulig tid - fordufter de og lar tingene roe seg ned, før de kommer tilbake igjen. I mens at dette sirkuset foregår, sitter det samtidig noen tiggere der (som sannsynligvis er av samme nasjonalitet og slag som forbryterne) på de samme gatene og gjør ikke annet enn å tigge, og må ta skylden for denne og annen ambulerende kriminalitet som ligger i kjølvannet av "tiggerinvasjonen" Endret 4. august 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Dokumentasjon? Det var senest igår snakk om på nyhetene at sigøynere i Arendal ble tatt av politiet for salg av narkotika. Politiet vitnet at det ble ringt etter bestilling og bil som kom og leverte varene. De skyldige ble tatt med store mengder penger og narkotika. Hvordan kan du egentlig etterspør dokumentasjon når vi har blitt bombardert med det de siste årene? Jeg oppfatter ditt ståsted som absurd! Det som er mest absurd er sammenblandingen av folk og fe. De du kaller "sigøynere" er for noen andre EU-borgere, mens for atter noen andre er de romfolk eller bare rumenske statsborgere. Så, det skaper litt forvirring. I denne saken er det altså rumenere det snakkes om, foreløpig ... Hvis det viser seg at det egentlig er romatiggere, får vi avvente "dommen". Her er altså saken: – Ikke stemple alleSævre poengterer at ingen ville dratt fra familie i Romania for å reise til Norge av annen grunn et stort behov. – De har meget vanskelige kår og må søke andre løsninger for å forsørge seg selv og familien, sier Sævre. – Men så ser vi også rumenere med biler, som er organisert på en annen måte. Det er jo de som ødelegger, som kan ha blitt satt inn i kriminelle handlinger. Og det godtar vi ikke. Men det er ikke dermed sagt at vi kan stemple alle rumenere og tiggere under ett, avslutter han. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Tyverier og kriminalitet må du gjerne finne dokumentasjoner på, fordi jeg klarer ikke finne annet enn påstander fra kreti og pleti, og det holder ikke for noen med rettferdighetssansene i behold. Så du er velkommen til å opplyse meg! Ja, jeg regner selvsagt med at politiet bare tøyser og tuller når de kommer med sine tall. Men har du kikket på alle linkene eller har du bare ignorert dem? Om du har ignorert dem forklarer det forsåvidt din uopplysthet , men det er i isåfall et helt absurd ståsted, som nevnt. Angående tøyset til ordensmakten: Du sjekket vel den filmsnutten jeg la ut, hvor politiet selv uttaler seg om disse tallene du liker så godt å huske (68 av 69). I følge dem selv var tallene tydelige, men ikke tydelige nok til noen slags konklusjoner. Hvis det angår de andre tallene som også er ett "anslag", liker politiet å si "2000 tiggere" - mens andre instanser sier: mellom 500 - 1000 stk. Altså ett relativt stort sprang ... Er det noe annet tallmateriale som du mener jeg har gått glipp av? Endret 4. august 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg gir aldri penger til noe som er, eller kan grense til veldedighet. Dette skyldes sannsynligvis fordi jeg er både gjerrig og smålig, men det ennå litt tidlig å fundere på denslags. ...Stopper her da innlegget er langt nok og avventer respons Har du forventninger om at du skulle få deng som respons for det du skriver? Det kan være at det at du er både gjerrig og mere til, men likevel har du nok vært med på å støtte mange forskjellige humanitære tiltak via skatteseddelen. Så, for mange vil det rekke, og jeg ser ikke noe spesielt dårlig med slike prinsipper. Så jeg velger alternativ to:Selv om det skulle være hjerterom så er det ikke lenger husrom. Er ikke helt sikker på hva du mener med den setningen? Det er i dag en norm at man skal hjelpe alle som ikke har det så godt, sulter, eller rett og slett dør der de bor i mangel på ressurser. Men jeg ser rett og slett ikke poenget. (Der kan vi legge til Kynisk og) Fordi det vil uansett ikke være plass til alle for all fremtid. Det er ett personlig valg man foretar, og du får så klart velge fritt. Man kan jo først fundere på hva man vil oppnå ved å hjelpe.Nå tenker jeg langsiktig og i litt større skala en den koselige trekkspillmannen. På kort sikt hjelper jeg den som sitter foran meg med koppen - på lang sikt hjelper jeg min egen samvittighet og menneskeverdet. Så stemmer jeg på det politiske systemet som jeg mener og tror gavner mitt verdisyn mest helhetlig. Vil vi at de berørte skal overleve, klare seg greit eller bli en industrinasjon som oss selv? Jeg vil at den som sitter med koppen skal ha det så bra som overhodet mulig ... På lang sikt: som ovenfor! --- Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Angående tøyset til ordensmakten: Du sjekket vel den filmsnutten jeg la ut, hvor politiet selv uttaler seg om disse tallene du liker så godt å huske (68 av 69). I følge dem selv var tallene tydelige, men ikke tydelige nok til noen slags konklusjoner. Hva er problemet med 68 av 69 ?. Og du glemte å svare på spørsmålet? Du var såvidt inne på "å bruke huet" i et tidligere innlegg. Ble det forkastet? Hvis det angår de andre tallene som også er ett "anslag", liker politiet å si "2000 tiggere" - mens andre instanser sier: mellom 500 - 1000 stk. Altså ett relativt stort sprang ... Hvem har mest erfaring med sigøynerne og deres herjinger på daglig basis? Politiet eller "andre instanser" ?Et anslag er uansett kun et anslag. 68 av 69 kriminelle tiggere er ikke et anslag. Det er harde (og for deg ubehagelige) fakta. Endret 4. august 2012 av Vice Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Bra at Rom-tiggerne har fått toaletter da, så slipper de stakkars naboene å vasse rundt i avføring. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Aggresiv tigger i Gjøvik skrive OA; 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Angående tøyset til ordensmakten: Du sjekket vel den filmsnutten jeg la ut, hvor politiet selv uttaler seg om disse tallene du liker så godt å huske (68 av 69). I følge dem selv var tallene tydelige, men ikke tydelige nok til noen slags konklusjoner. Hva er problemet med 68 av 69 ?. Og du glemte å svare på spørsmålet? Du var såvidt inne på "å bruke huet" i et tidligere innlegg. Ble det forkastet? Hvis det angår de andre tallene som også er ett "anslag", liker politiet å si "2000 tiggere" - mens andre instanser sier: mellom 500 - 1000 stk. Altså ett relativt stort sprang ... Hvem har mest erfaring med sigøynerne og deres herjinger på daglig basis? Politiet eller "andre instanser" ?Et anslag er uansett kun et anslag. 68 av 69 kriminelle tiggere er ikke et anslag. Det er harde (og for deg ubehagelige) fakta. Du kommer tilbake til disse 68/69-erne dine - hva er det konkret du vil med den saken? Så vidt jeg husker har vi snakket tidligere om dette (ett par ganger), og i etterkant har flere andre instanser og politiet selv innrømmet at tallene deres er altfor vage, og ikke egnet å dra konklusjoner ut av. Når det gjelder en instans som for meg har like meget troverdighet som ordensmakten, er det Frelsesarmeen, og de imøtegår politiets vage påstander. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Bra at Rom-tiggerne har fått toaletter da, så slipper de stakkars naboene å vasse rundt i avføring. Jepp, og jeg ble gledelig overrasket da jeg tilfeldigvis fikk se dem selv, og etterpå leste bekreftelsen i nettmedia. Det jeg stusser på er at disse ble plassert ut for over tre uker siden, og "ingen" har fått det med seg ... Her i tråden mener jeg at vi har hatt en god del preik om dritt og drittrelaterte saker i samme perioden som disse nye driterne var allerede kommet til nytte. Samtidig får jeg med meg at ingen av kommunens egne styrende politikere heller har vært involverte - kan det være at praktiske løsninger har blitt satt ut i livet, fra lavere nivåer i organisasjonen? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Bra at Rom-tiggerne har fått toaletter da, så slipper de stakkars naboene å vasse rundt i avføring. Jepp, og jeg ble gledelig overrasket da jeg tilfeldigvis fikk se dem selv, og etterpå leste bekreftelsen i nettmedia. Det jeg stusser på er at disse ble plassert ut for over tre uker siden, og "ingen" har fått det med seg ... Her i tråden mener jeg at vi har hatt en god del preik om dritt og drittrelaterte saker i samme perioden som disse nye driterne var allerede kommet til nytte. Samtidig får jeg med meg at ingen av kommunens egne styrende politikere heller har vært involverte - kan det være at praktiske løsninger har blitt satt ut i livet, fra lavere nivåer i organisasjonen? Aaaaner ikke jeg =) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Bra at Rom-tiggerne har fått toaletter da, så slipper de stakkars naboene å vasse rundt i avføring. Jepp, og jeg ble gledelig overrasket da jeg tilfeldigvis fikk se dem selv, og etterpå leste bekreftelsen i nettmedia. Det jeg stusser på er at disse ble plassert ut for over tre uker siden, og "ingen" har fått det med seg ... Her i tråden mener jeg at vi har hatt en god del preik om dritt og drittrelaterte saker i samme perioden som disse nye driterne var allerede kommet til nytte. Samtidig får jeg med meg at ingen av kommunens egne styrende politikere heller har vært involverte - kan det være at praktiske løsninger har blitt satt ut i livet, fra lavere nivåer i organisasjonen? Aaaaner ikke jeg =) Jepp, jeg har altså blitt gal ... Lou får være marshal så lenge ... I've declared a truce, so stop your fighting The marshall is in town I won't put up with no big mouth yapping At least not while I'm around This is my friend ace, he's from the 8th precinct Nothing goes on that he don't know And we've been send cause your arguments Have been going on for too long And before one of you hurts the other one of you I'm declaring martial law http://www.youtube.com/watch?v=Fdt8lEGCzxo&feature=player_embedded Endret 4. august 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Du kommer tilbake til disse 68/69-erne dine - hva er det konkret du vil med den saken? Så vidt jeg husker har vi snakket tidligere om dette (ett par ganger), og i etterkant har flere andre instanser og politiet selv innrømmet at tallene deres er altfor vage, og ikke egnet å dra konklusjoner ut av. Når det gjelder en instans som for meg har like meget troverdighet som ordensmakten, er det Frelsesarmeen, og de imøtegår politiets vage påstander. Det er bare for å fremlegge hva slags folk disse tiggerne er. Det er ekstremt mange kriminelle. Tallet 68 av 69 er ufeilbarlig. Det var ikke et anslag eller beregning. Har Frelsesarmeen faktisk dementert dette? Nei.Men har du kikket på noen av de andre linkene i tråden som beskriver oppførselen og metoden til sigøynerne i både Norge og andre land? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Bra at Rom-tiggerne har fått toaletter da, så slipper de stakkars naboene å vasse rundt i avføring. Jepp, og jeg ble gledelig overrasket da jeg tilfeldigvis fikk se dem selv, og etterpå leste bekreftelsen i nettmedia. Det jeg stusser på er at disse ble plassert ut for over tre uker siden, og "ingen" har fått det med seg ... Her i tråden mener jeg at vi har hatt en god del preik om dritt og drittrelaterte saker i samme perioden som disse nye driterne var allerede kommet til nytte. Samtidig får jeg med meg at ingen av kommunens egne styrende politikere heller har vært involverte - kan det være at praktiske løsninger har blitt satt ut i livet, fra lavere nivåer i organisasjonen? Ergo har det ikke vært særlig effektfullt dersom det fortsatt finnes dritt og piss. Under Vaterlandsbrua stinket det piss som aldri før for noen dager siden. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Bra at Rom-tiggerne har fått toaletter da, så slipper de stakkars naboene å vasse rundt i avføring. Jepp, og jeg ble gledelig overrasket da jeg tilfeldigvis fikk se dem selv, og etterpå leste bekreftelsen i nettmedia. Det jeg stusser på er at disse ble plassert ut for over tre uker siden, og "ingen" har fått det med seg ... Her i tråden mener jeg at vi har hatt en god del preik om dritt og drittrelaterte saker i samme perioden som disse nye driterne var allerede kommet til nytte. Samtidig får jeg med meg at ingen av kommunens egne styrende politikere heller har vært involverte - kan det være at praktiske løsninger har blitt satt ut i livet, fra lavere nivåer i organisasjonen? Ergo har det ikke vært særlig effektfullt dersom det fortsatt finnes dritt og piss. Under Vaterlandsbrua stinket det piss som aldri før for noen dager siden. Fint at du tok en tur innom - du som har gått å vasset i dritt og møkk 24/7 må jo ha sett disse jævla driterne for flere uker siden, og likevel har du holdt det skjult, hvorfor det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg