Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Enig. Norske velferdsgoder burde aldri vært åpnet for utlendinger. Det er en skandale så grov at med mindre det ordnes opp i øyeblikkelig så vil millioner av fattige sigøynere og andre tiggere komme hit, spre avføring i gatene og suge ut økonomien vår dråpe for dråpe. Til slutt kan vi få gleden av å leve på søppeldynga her i Norge slik de gjorde i hjemlandet sitt før rollene ble snudd.

Eneste positive med dette er at vi kan få svært mange barn, gjerne 10-15 stykk hver.

Ja, for deg og de andre som elsker alle barna - kan det bli mye hygge, men for oss andre kan det bety gråt og tenners gnissel. Nei, jeg tror nok de finner på noe lurt, men det er bare så unødvendig at det måtte bli så mye styr, før de skjønte det.

Når det gjelder dritt i gatene - kan man i ett galgenhumoristisk modus innbille seg at den kan brukes til noe nyttig!

For eksempel kan jo morratrimmen nå bestå i å lage en slalomløype mellom spydammene (etter nattens små og store norske ranglefanter) - og drittkulene kan brukes som slalomporter. Det gjelder bare å se mulighetene ... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Lite vakkert! :(

- Dette er folkemordsretorikk. Vi må kalle en spade for en spade. Det er retorikk som avhumaniserer en hel gruppe mennesker, sier Claudia Lenz ved forskningsinstitusjonen Wergelandssenteret i Oslo til Dagsavisen.

- Avhumanisering av mennesker flytter grenser, advarer forsker Ana Perona-Fjeldstad, som også jobber ved Wergelandssenteret.

Hun understreker at voldsretorikk ikke nødvendigvis fører til vold, men beskriver likevel tendensen på de norske nettstedene som farlig.

Perona-Fjeldstad minner om at romfolk er blitt diskriminert opp gjennom historien og at de er en sårbar gruppe som nærmest lever uten rettigheter i mange land.

Link

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, vi får vel invitere alle sammen hit til Norge. Vi skal redde dem vi :) Er jo bare å se mulighetene.

Nei, la oss fortsette å late som om problemet ikke eksisterer, så kan vi ta en prat når fattigfolka står helt inne på stuegulvet hos oss.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvor mye penger har Norge gitt til Romania igjennom EØS-avtalen de siste årene? Noen som klarer å finne et eksakt tall?

Du kan forsøke denne linken. Den oppgir ikke tallet, men sier mye om ordningen forøvrig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tanken var at den nye bestemmelsen skulle gjøre det enklere å reise med ditt eget kjæledyr ut og inn av Norge. Men i tillegg har organisasjoner i land som Spania, Portugal, Hellas og Romania begynt å adoptere bort løshunder til nordmenn. Dette er ifølge Verdens helseorganisasjon land med store løshundbestander og tildels store sykdomsproblemer.

Det er norske dyrevenner som tar inn dyrene, som redder dem fra tildels grusomme skjebner i offentlige oppbevaringskenneler, eller fra et farefullt liv på gata.

Link

Sånn skal det vel helst være ...

Og i kina spiser dem hund

Lenke til kommentar

Hvor mye penger har Norge gitt til Romania igjennom EØS-avtalen de siste årene? Noen som klarer å finne et eksakt tall?

Du kan forsøke denne linken. Den oppgir ikke tallet, men sier mye om ordningen forøvrig.

Ja.. Jeg har også lest her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/pressesenter/pressemeldinger/2012/norge_romania.html?id=675882

Men problemet er at det står skrevet om både samlet bidrag til alle mottakerlandene (vet ikke hvor mange), noe til romania alene (men under flere kategorier) og mange forskjellige tall.

Vi kan vel kanskje være enig om at det er mye penger, ihvertfall. Kanskje ikke så rart at de kommer hit og tror vi deler ut penger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja.. Jeg har også lest her: http://www.regjering....html?id=675882

Men problemet er at det står skrevet om både samlet bidrag til alle mottakerlandene (vet ikke hvor mange), noe til romania alene (men under flere kategorier) og mange forskjellige tall.

Vi kan vel kanskje være enig om at det er mye penger, ihvertfall. Kanskje ikke så rart at de kommer hit og tror vi deler ut penger.

Pengene forsvinner vel ut i korrupsjon lenge før de får øye på dem. Vi betaler vel bare til en gigantisk fellespott, og tipper jeg rett, så har vi neppe så mye påvirkning på hva våre penger brukes til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Lite vakkert! :(

- Dette er folkemordsretorikk. Vi må kalle en spade for en spade. Det er retorikk som avhumaniserer en hel gruppe mennesker, sier Claudia Lenz ved forskningsinstitusjonen Wergelandssenteret i Oslo til Dagsavisen.

- Avhumanisering av mennesker flytter grenser, advarer forsker Ana Perona-Fjeldstad, som også jobber ved Wergelandssenteret.

Hun understreker at voldsretorikk ikke nødvendigvis fører til vold, men beskriver likevel tendensen på de norske nettstedene som farlig.

Perona-Fjeldstad minner om at romfolk er blitt diskriminert opp gjennom historien og at de er en sårbar gruppe som nærmest lever uten rettigheter i mange land.

Link

Er det slik at alle tilreisende til landet skal ha en viss form for rettigheter ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er hatretorikken som bekymrer disse forskerne.

Er innlegg på nettsider godt grunnlag for forskning ?

Lenke til kommentar

Og de jeg har sett som har spilt "musikk", har vært mindre begavet enn en tonedøv nordmann. Ei dame satt med et keyboard på Karl Johan, trykket på demo-knappen, og lot som det var hun som spilte (selv om fingrene bevegde seg uavhengig av musikken). Og de som spiller trekkspill har tydeligvis fått et times lynkurs og et gammelt utrangert trekkspill fra tiggermafiaen, og ut på gata med deg. Du har også "statuene" som står mer ustabilt og vinglete enn en narkoman på opptur.

Jeg deler ikke helt oppfatningen med deg der. Ja det er riktig at noen er rimelig udyktig på musikken de forsøker seg på, men her mener jeg at de er i et mindretall. Spesielt ved Nationaltheatret er det ofte en gjeng med ganske så dyktige musikere som er der titt og stadig. Én av dem er en litt kraftig kar som spiller saxofon og han er der også ofte alene og spiller og jeg synes han gjør en svært god jobb. Hvis jeg noensinne skulle gi penger måtte det bli til han. Men selv om de er udyktige så synes jeg at det viser en prisverdig holdning at de hvertfall prøver å gjøre noe annet enn å bare sitte å tigge og forvente at folk skal gi dem noe for ingenting, eller drive med andre mer lyssky aktiviteter. Om jeg hadde vært involvert i å prøve å hjelpe disse folka ville jeg tatt utgangspunkt i gatemusikantene/"gateartistene" fordi de viser holdning og initiativ som innbyr til å jobbe videre med.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De har vel ikke forsket på dette, men det er noen forskere som har uttrykt bekymring over det de har lest. Men om nettsider er noe godt grunnlag kommer helt an på hva som er målet med den eventuelle forskningen. Men man trenger uansett ikke være forsker for å utrykket bekymring over at folk oppmuntrer til voldelige situasjoner eller løsninger.

Men det er lett å forstå folks desperasjon og derfor er det svært viktig at både politikere og politi tar situasjonen på alvor og gjør jobben sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er resultatet av at politikere ikke gjør jobben sin og folk føler seg frarøvet av rettferdigheten sin.

Ikke bare rettferdigheten, men også tryggheten. Det har vært mye snakk om basale behov her i tråden og følelsen av trygghet der man bor er definitivt et basalt behov.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
De har vel ikke forsket på dette, men det er noen forskere som har uttrykt bekymring over det de har lest. Men om nettsider er noe godt grunnlag kommer helt an på hva som er målet med den eventuelle forskningen. Men man trenger uansett ikke være forsker for å utrykket bekymring over at folk oppmuntrer til voldelige situasjoner eller løsninger. Men det er lett å forstå folks desperasjon og derfor er det svært viktig at både politikere og politi tar situasjonen på alvor og gjør jobben sin.

Hvor interessant er det at forskere bekymrer seg over noen innlegg på noen nettsider ? Først og fremst er det jo svært naturlig å stille spørsmål rundt seriøsiteten bak innleggene, var det ment som humor eller mente personen det seriøst ? Er det naturlig å anta at det var alvorlig ment at romfolket er som brunsnegler ?

Jeg synes det er relativt drøyt å omtale slikt som folkemordsretorikk.

Hele den offentlige debatten rundt romfolket sklir ut.

Lenke til kommentar

Hva faen - tomten de skal få bruke ut sommeren er jo en steinrøys? Jeg ville ikke latt katten min bo der engang! Her må politikerne på banen og gi rom-folket en verdig campingplass i ferien. Jævlig dårlig reklame for Norge om vi plasserer rom-folket i en slags slum - de har det jo nesten bedre i landet de flykter fra!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...