Irrasjonell Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Jeg kan skjønne og er for at private folk vil ha tiggere vekk fra eiendommen deres men det er veldig få offentlige steder de ikke burde få lov til å oppholde seg på, og de burde iallefall få oppholde seg i parker. Som er offentlige. Personlig er jeg imot offentlige parker men det er en annen diskusjon. De får lov til å oppholde seg i parker på lik linje med alle andre. Problemet oppstår når de forsøker å gjøre området om til en campingplass. Det er bra at de nå endelig begynner å dokumentere oppførselen til disse folka her i Norge. Det høres rett og slett bare helt vanvittig ut for mange folk når du forteller om dine egne erfaringer, men om de leser det i VG eller Dagbladet da er det plutselig hakket lettere for dem å forstå, eller hva "Pencilcase" ? Slik jeg oppfatter din logikk burde jeg hate nordmenn da de jeg vet om som har begått de mest alvorlige forbrytelsene er etniske nordmenn OG jeg har også lest i aviser at etniske nordmenn har gjort andre alvorlige ting. Jeg leser det hver dag. Da må det jo være sant. 68 av 69 nordmenn har straffbare forhold? I don't think so! Fordi de ikke blir tatt. Jeg vet ikke om noen som ikke bryter loven på en eller annen måte. Kan du ærlig si at du gjør det? Det er mye enklere å bli straffet om man fokuserer alle lovens håndhevere inn på en spesiell gruppe, i dette tilfellet sigøynere. Særlig er de et lett bytte når deres levemåte innebærer å reise rundt. Disse anti-camping lovene er en god måte å ta dem på. Du skal lete lenge, meget lenge, om du skal klare å finne et utvalg på 69 nordmenn som består av 98,5% kriminelle. Jeg tror et fengsel er det eneste stedet du vil klare å finne det. Videre har du jo den lille detaljen at nordmenn tilhører Norge også. Sigøynere tilhører ikke noe land, men det er vel ikke Norges problem da Norge er for nordmenn, eller hva? Endret 12. juli 2012 av Irrasjonell Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Sigøynere tilhører ikke noe land, men det er vel ikke Norges problem da Norge er for nordmenn, eller hva? Norge er for personer som kan bidra til å gjøre landet vårt enda bedre, uavhengig av hvilket land de er fra. Det er ikke for personer som kommer hit kun for å stjele, tigge, forsøple, okkupere eiendom og oppå det hele kreve en million for å dra hjem igjen. Videre så er du vel sikkert smart nok til å forstå at disse menneskene har et statsborgerskap, ergo tilhører et land. 4 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Utifra media siste ukene og Norges tidligere historie med sigøyner "kontoret" osv så vil dette ende dårlig for Norge, de vil flomme over grensene snart.. 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Fordi de ikke blir tatt. Litt sånn på samme måte som da Bush sa at "bare fordi vi ikke fant noen masseødeleggelsesvåpen i Irak betyr ikke at de ikke har det" Jeg vet ikke om noen som ikke bryter loven på en eller annen måte. Kan du ærlig si at du gjør det? Det er mye enklere å bli straffet om man fokuserer alle lovens håndhevere inn på en spesiell gruppe, i dette tilfellet sigøynere. Særlig er de et lett bytte når deres levemåte innebærer å reise rundt. Disse anti-camping lovene er en god måte å ta dem på. Og spesielt enkelt blir det nå deres "levemåte" består i å gi faen i både lover og regler i ethvert land de velger å invadere.Om din levemåte består i å plage og plyndre dine medmennesker så er det selvsagt klart at du er mer utsatt for politiets interesse. Edit:Og pass deg "Irrasjonell" ellers kommer "Pencilcase" og arresterer deg for å ikke være politisk korrekt. Endret 12. juli 2012 av Vice 2 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Norge er for personer som kan bidra til å gjøre landet vårt enda bedre, uavhengig av hvilket land de er fra. Det er ikke for personer som kommer hit kun for å stjele, tigge, forsøple, okkupere eiendom og oppå det hele kreve en million for å dra hjem igjen. Videre så er du vel sikkert smart nok til å forstå at disse menneskene har et statsborgerskap, ergo tilhører et land. Så om de vil jobbe så er det greit? Opra Costica (23) har bodd i Oslo i tre måneder. Han livnærer seg ved hjelp av tigging, mens ønsker seg en jobb i byggebransjen. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.8241261 De tilhører et land fordi de må tilhøre et land. Det er ikke slik at man kan velge om man vil ha et statsborgerskap eller ikke. Litt sånn på samme måte som da Bush sa at "bare fordi vi ikke fant noen masseødeleggelsesvåpen i Irak betyr ikke at de ikke har det". Nei. Det er fordi det ikke er alvorlige forbrytelser. De er heller ikke så veldig interessante. Om man hadde hatt ressurser til det kunne man sikkert tatt 100% av sigøynerne for fartsovertredelser. Og spesielt enkelt blir det nå deres "levemåte" består i å gi faen i både lover og regler i ethvert land de velger å invadere.Om din levemåte består i å plage og plyndre dine medmennesker så er det selvsagt klart at du er mer utsatt for politiets interesse. Lover er tilpasset innbyggerne som allerede bor der. Sigøynerne som bor i telt virker svært fredelige. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Så om de vil jobbe så er det greit? Nei, de må få seg jobb OG slutte å oppføre seg som rasshøl. Altså: slutte å stjele, bæsje overalt, okkupere eiendom og så videre. På godt norsk: bidra eller get the fuck out. For øyeblikket bidrar de kun til å ødelegge bybildet, sørge for at kriminaliten har fått seg en ordentlig boost og generelt gjøre Oslo til en mindre trivlig by. Det er mer en godt nok grunnlag i mine øyne til å si at de ikke er velkomne. Hva gjør du når ubudne gjester dukker opp på en fest for å lage kvalm og å stjele? Du ber dem om å dra. De tilhører et land fordi de må tilhøre et land. Det er ikke slik at man kan velge om man vil ha et statsborgerskap eller ikke. Å, sier du det? Skrev ikke du nettopp at de ikke tilhørte noe land? Irrasjonell skrev 12. juli 2012 - 23:15: Sigøynere tilhører ikke noe land, men det er vel ikke Norges problem da Norge er for nordmenn, eller hva? Lover er tilpasset innbyggerne som allerede bor der. Sigøynerne som bor i telt virker svært fredelige. Et lite skudd fra hofta her; la meg gjette, du bor ikke i Oslo og har ei heller opplevd sigøynernes herjinger på nært hold? Endret 12. juli 2012 av Kent Touch This 5 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Litt sånn på samme måte som da Bush sa at "bare fordi vi ikke fant noen masseødeleggelsesvåpen i Irak betyr ikke at de ikke har det". Nei. Det er fordi det ikke er alvorlige forbrytelser. De er heller ikke så veldig interessante. Om man hadde hatt ressurser til det kunne man sikkert tatt 100% av sigøynerne for fartsovertredelser. Aha, så dersom en sigøyner og en etnisk norsk blir tatt for råkjøring i 90 sona så er det bare sigøyneren som blir arrestert? Les igjen det jeg sa om å plage folk! Lover er tilpasset innbyggerne som allerede bor der. Sigøynerne som bor i telt virker svært fredelige. Joda, de er svært fredelige folk. Dersom du ser bort ifra deres stjeling, ødelegging, forurensing, forsøpling, plaging av folk og generell forakt for lover og regler. Men jeg spør deg: Når jeg kommer på besøk i ditt hus, skal jeg tilpasse meg dine regler, eller skal du tilpasse meg mine regler. Er det greit at mine regler består i å pisse på stuegolvet ditt? 6 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Det festlige her er at minutter etter at denne "fredlige teltleiren" ble påbegynt begynte også naboer i umiddelbar nærhet å bli frastjålet ting som kan brukes til å lage leir. Snodig sammentreff, må ha vært en omreisende kriminell, etnisk norsk bande. 7 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Men jeg spør deg: Når jeg kommer på besøk i ditt hus, skal jeg tilpasse meg dine regler, eller skal du tilpasse meg mine regler. Er det greit at mine regler består i å pisse på stuegolvet ditt? Husk at du også skal ha betalt fantasisummer for å forlate huset, at du må klage over at huseier ikke rydder opp etter deg og selvfølgelig også forvente at han skaffer deg jobb. Det er jo "ikke ditt problem", sitat en rakettforsker av en sigøyner. 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Men jeg spør deg: Når jeg kommer på besøk i ditt hus, skal jeg tilpasse meg dine regler, eller skal du tilpasse meg mine regler. Er det greit at mine regler består i å pisse på stuegolvet ditt? Husk at du også skal ha betalt fantasisummer for å forlate huset, at du må klage over at huseier ikke rydder opp etter deg og selvfølgelig også forvente at han skaffer deg jobb. Det er jo "ikke ditt problem", sitat en rakettforsker av en sigøyner. Et slikt rasistisk svin av en huseier ville jeg først og fremst anmeldt for trakassering, deretter ville jeg krevd 1 million for å forlate huset. 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Et slikt rasistisk svin av en huseier ville jeg først og fremst anmeldt for trakassering, deretter ville jeg krevd 1 million for å forlate huset. Rett og rimlig, du blir jo forfulgt. Det har ingenting med at lommene dine renner over av tyvgods og at du akkurat bæsjet i kjøkkenvasken hans å gjøre, det har med der du er i fra og at vi er fordomsfulle. Endret 12. juli 2012 av Kent Touch This 2 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Nei, de må få seg jobb OG slutte å oppføre seg som rasshøl. Altså: slutte å stjele, bæsje overalt, okkupere eiendom og så videre. På godt norsk: bidra eller get the fuck out. Hvis de jobber bidrar de altså. Hvilke eiendommer okkuperer de? De tilhører et land fordi de må tilhøre et land. Det er ikke slik at man kan velge om man vil ha et statsborgerskap eller ikke. Å, sier du det? Skrev ikke du nettopp at de ikke tilhørte noe land? Irrasjonell skrev 12. juli 2012 - 23:15: Sigøynere tilhører ikke noe land, men det er vel ikke Norges problem da Norge er for nordmenn, eller hva? Lover er tilpasset innbyggerne som allerede bor der. Sigøynerne som bor i telt virker svært fredelige. Et lite skudd fra hofta her; la meg gjette, du bor ikke i Oslo og har ei heller opplevd sigøynernes herjinger på nært hold? Folkegruppen tilhører ikke noe land, nei, men de som individer må ha et statsborgerskap. Det er da ikke vanskelig å skjønne. Nei, jeg bor ikke i Oslo men jeg har sett sigøynere(utrolig nok). Hvis tråden kun er for personer fra Oslo som har personlige erfaringer så burde det vært skrevet i titelen. Aha, så dersom en sigøyner og en etnisk norsk blir tatt for råkjøring i 90 sona så er det bare sigøyneren som blir arrestert? Les igjen det jeg sa om å plage folk! Nei, det var et eksempel. Lover er tilpasset innbyggerne som allerede bor der. Sigøynerne som bor i telt virker svært fredelige. Joda, de er svært fredelige folk. Dersom du ser bort ifra deres stjeling, ødelegging, forurensing, forsøpling, plaging av folk og generell forakt for lover og regler. Men jeg spør deg: Når jeg kommer på besøk i ditt hus, skal jeg tilpasse meg dine regler, eller skal du tilpasse meg mine regler. Er det greit at mine regler består i å pisse på stuegolvet ditt? Det kan gjelde alle. At de er registrert med straffbare forhold betyr ikke at alle stjeler eller gjør noe som skader andre. Å campe vil jo også være et straffbart forhold. Hva med dette, du skader eller ødelegger ikke noe eller noen. Ville du gjort det om jeg ikke hadde noen regler? Er det slik at ingen regler betyr at man kan gjøre hva man vil? Å pisse på gulvet vil jo være ødeleggelse. Å pisse i busker ødelegger ikke noe. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Nei, det var et eksempel. For å si det i klartekst: Hva med å gi et relevant eksempel? Hva med dette, du skader eller ødelegger ikke noe eller noen. Ville du gjort det om jeg ikke hadde noen regler? Er det slik at ingen regler betyr at man kan gjøre hva man vil? Å pisse på gulvet vil jo være ødeleggelse. Å pisse i busker ødelegger ikke noe. Hvis gulvet ditt blir ødelagt dersom jeg pisser på det så er det din skyld fordi du ikke har et gulv som tåler piss. Men dersom du betaler meg 50.000kr så kan jeg kanskje være villig til å flytte toalettet mitt til kjøkkengulvet ditt. For det tåler vel litt skikkelig bruk? 3 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Hvis de jobber bidrar de altså. Ja, utrolig nok så blir det å betale skatt sett på som å bidra i et samfunn. Tigging og stjeling? Not so much. Hvilke eiendommer okkuperer de? Sofienberg kirke. Vaterlandsparken. Grønland. Karl Johan. Mange flere. Dette vet du, tullete spørsmål. Folkegruppen tilhører ikke noe land, nei, men de som individer må ha et statsborgerskap. Det er da ikke vanskelig å skjønne. Jeg trodde statsborgerskap skulle tilsi at man tilhørte et land / en stat? Er det feil det altså? Kanskje du kan forklare meg hvordan man velger om man skal tilhøre landet man har statsborgersskap i? Legg forøvrig merke til at brorparten av de som har kommet hit fra Romania kalle nettopp Romania for "hjem". Nei, jeg bor ikke i Oslo men jeg har sett sigøynere(utrolig nok). Hvis tråden kun er for personer fra Oslo som har personlige erfaringer så burde det vært skrevet i titelen. Jøss, gjør du ikke det? Nå ble jeg overrasket. Det er rart det der, folk som ikke bor midt oppi dritten skal fortelle meg hvordan jeg bør oppfatte og håndtere problemer JEG opplever hver eneste dag. Videre er det ikke jeg som har forfattet trådtitlen, men om du har fått med deg noe som helst i media den siste tiden så bør du vite at Oslo har de største problemene. Det tror jeg du har, siden du omtaler teltleiren. Er det slik at ingen regler betyr at man kan gjøre hva man vil? Å pisse på gulvet vil jo være ødeleggelse. Å pisse i busker ødelegger ikke noe. Kanskje du ville tatt en tur til meg? Opplevd hvordan det er å se feite, skitne rumenere sitte i mine busker og gjøre fra seg? Se rett hjem under skjørtet til en jævel som står fem meter unna trikkestoppen min og pisser foran små barn? Plukke opp menneskebæsj fra potteplantene? Jeg synes det er ødeleggende. I tillegg er det ulovlig. Endret 12. juli 2012 av Kent Touch This 3 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg har forøvrig glemt å føye til at fordi disse jævlene går igjennom søppeldunkene i min bygård omtrent daglig, hvorpå de river i stykker alt av poser og hiver alt mer utenfor enn oppi dunkene, så har min bygård fått varsel om bøtelegging fra renovasjonsetaten fordi vi ikke følger retningslinjene. Jeg merker at jeg koker inni av det, jeg tror det er like greit om jeg logger av før jeg blir mer politisk ukorrekt. 4 Lenke til kommentar
enorthmar Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Hvis man tenker smått og kortsiktigt, gir man penger til tiggere. En tigger som har fått en "slant i koppen" er nemlig ikke i noen bedre situasjon dagen etter; han er like avhengig og like udugelig. Dette er populært blant de som donerer for å "føle seg godt" men, ettersom personen du gir penger til ser deg og takker deg direkte. Hvis man tenker litt mer fornuftig, gir man penger til veldedighetsaksjoner og andre ad-hoc initiativer ettersom disse er mer effektive og organiserte, med bedre "know-how" om hvordan donasjonene kan hjelpe flest og best mulig. Dette er også det mest populære blant folk som donerer for å "kjøpe seg godt rykte" slik som politikere og andre kjendiser. Hvis man tenker virkelig fornuftig, donerer man heller til de politiske organisasjonene og "tankesmiene" som sprer ideene som bestemmer hvordan samfunnet skal utvikle seg, og altså former fremtiden. Dette er den mest langsiktige bærekraftige formen for veldedighet, og den påvirker alle. Den er likevel ikke så populær men, ettersom man verken får personlig takk av noen tigger, noen spesielt bedre "sosial anseelse" slik som i det forrige alternativet, eller noen særlig "immediate gratification" i det hele tatt pga. langsiktigheten. Endret 12. juli 2012 av enorthmar Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Fordommer tar gjerne lang tid å fjerne helt fra kulturer. Navneendringen skjedde allerede i1976. Hvordan var det igjen med det tidligere benyttede ordet/navnet "neger" - jeg går ut fra at du bruker det like aktivt, overalt hvor du ferdes? Hva skal det nye ordet på "Romfolk" være når noen byråkrater mener (på vegne av dem, uten å spørre dem selvsagt) at det er for "belastende"? Vi ser allerede at noen er i ferd med å ta i bruk "Rumenere". Kanskje vi kan bli kvitt problemet ved å gå enda lengre? Kanskje "Øst Europeere" kan være passende? Eller hva med bare "Europeere". Da må vi vel være kvitt problemet for godt? Edit: "Snilloggreifolket" kan vel være greit nok for deg "Pencilcase" Eller hva? Du svarte ikke på spørsmålet!? Endret 13. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Hvis man tenker smått og kortsiktigt, gir man penger til tiggere. En tigger som har fått en "slant i koppen" er nemlig ikke i noen bedre situasjon dagen etter; han er like avhengig og like udugelig. Dette er populært blant de som donerer for å "føle seg godt" men, ettersom personen du gir penger til ser deg og takker deg direkte. Hvis man tenker litt mer fornuftig, gir man penger til veldedighetsaksjoner og andre ad-hoc initiativer ettersom disse er mer effektive og organiserte, med bedre "know-how" om hvordan donasjonene kan hjelpe flest og best mulig. Dette er også det mest populære blant folk som donerer for å "kjøpe seg godt rykte" slik som politikere og andre kjendiser. Hvis man tenker virkelig fornuftig, donerer man heller til de politiske organisasjonene og "tankesmiene" som sprer ideene som bestemmer hvordan samfunnet skal utvikle seg, og altså former fremtiden. Dette er den mest langsiktige bærekraftige formen for veldedighet, og den påvirker alle. Den er likevel ikke så populær men, ettersom man verken får personlig takk av noen tigger, noen spesielt bedre "sosial anseelse" slik som i det forrige alternativet, eller noen særlig "immediate gratification" i det hele tatt pga. langsiktigheten. Når inkompetente politikere i romfolkets respektive hjemland, samt våre egne - ikke makter å tilrettelegge for at dette folkeslaget blir satt i stand til å heve seg til normal europeisk livstandard, og dermed havner på gaten hos oss (nærmest på permanent basis) Og myndighetene overlater vurderingen til hver og en av oss - blir jeg for min del satt i ett etisk/moralsk dillemma. Påstander om kriminalitet, endog; organisert kriminalitet har man hørt i lang tid (over flere år) later ikke til å stemme, fordi hvis det stemte, ville vel saken være grei - da var det vel å ekspedere de kriminelle tilbake til hjemlandet, og ivareta de som er ofre for menneskehandel. Dette hører man sjelden noe konkret om, annet enn masse frustrasjoner fra de som er tettest på problemet. Romfolket er i den situasjonen at de mangler de samme rammebetingelsene som det vi har. Å forlange at de helt alene skal makte å komme på samme nivå som oss andre, er lite konstruktivt. Det må en felles europeisk innsats til, ellers må det stadig sterkere lut til for å holde dem unna. De slutter ikke med å være fattige, og de slutter heller ikke med kriminalitet, enn så lenge de ikke får noe troverdig å strekke seg etter. Uannsett er de enda på gata vår, og siden jeg ikke ser forskjell på tiggere - kommer jeg til å fortsatt legge penger i koppen. Slik forholder jeg meg til det etisk/moralske dillemmaet som udugelige politikere har tvunget meg til å ta. Endret 13. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Både tigging og romfolket er problemer Europa har hatt i århundrer. Noen ting forandres bare ikke, og kaster vi nordmenn de ut, noe vi burde gjøre for lengst, og stenge grensene, så ender de bare opp i et annet land og tigger der. Vi hadde ikke store problemer med tigging her i landet før de rødgrønne begynte med sin stadig større terskel for innvandring. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) - Dette er et fattigdomsproblem som eskalerer med den økonomiske krisen vi ser i Europa. Når det sosiale nettet og løsjobbene forsvinner i Sør-Europa så er det disse menneskene, nederst på rangstigen som sliter mest. I mange land i Europa er det rett og slett farlig for romfolket å oppholde seg.- Du skal bli sparket ganske mange ganger på en madrass i Sofienbergparken før det er så ille som i Ungarn, sier Skei Grande. - Da kan det være at det beste er å la Frelsesarmeen få pengene, slik at vi ikke risikerer at pengene havner på kontoen til korrupte politikere. Så må vi heller ikke glemme at det finnes romfolk som er norske statsborgere også. Det er en gruppe som vi også har et ansvar for å ivareta, avslutter Skei Grande. Link Ikke ett definitivt bevis for at ingen bryr seg med romfolks situasjon og at de diskrimineres som gruppe, kanskje - men en indikasjon på at noen lukker øynene ... når slikt kan pågå i en mannsalder. Fire personer i en rik sigøynerfamilie er funnet skyldig i å ha drevet med utstrakt moderne slaveri i Storbritannia og Europa, skriver Daily Mail.Hjemløse personer ble plukket opp på gata eller suppekjøkkener og ble lovet komfortable hybler og betalte jobber. Mennene trodde de skulle få betalt for å arbeide innenfor asfaltering eller skrapmetall-bransjen som sigøynerfamilien Connors drev med. Politiet tror at de fire personene, som alle er i Connors-familien, har tjent millioner av pund på å tvinge arbeiderne til å jobbe uten lønn. Slaveriet foregikk i tretti år. Link Fordelen med at disse landene gjør det på forskjellige måter, er at vi finner ut metoder som virkelig hjelper. En av faktorene bak suksessen er blant annet et program som hjelper unge og arbeidsledige rom-folk og lærer dem opp slik at de får en utdanning tilsvarende videregående. Etterpå får de utplassering i jobber i samarbeid med privat næringsliv. Time-artikkelen peker også på at spanske rom-folk har blitt relativt bedre behandlet enn i andre europeiske land gjennom historien. Link Endret 13. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg