Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Så du synes altså ikke at å bruke slike uttrykk, ligner forbløffende på samme idioti, som de du kritiserer. Så dekker du deg bak at romfolk selv bruker det uttrykket, så dermed er det greit for deg, som ikke er det. Helt glimrende! Da bruker du vel ordet "neger" også, og det selvfølgelig når du også er sammen med, eller i nærheten av dem. For meg høres du ut som "fef" sin motpart, og siden de er ekstreme, er vel ikke du så mye bedre. Dekke meg bak? Om det er greit for sigøynerne så er det da selvsagt greit for meg? Jeg gidder ikke å sitte der og bruke nye ord og utrykk som er "100% politisk korrekte" fordi en eller annen byråkrat har teorisert på kontoret sitt på vegne av sigøynerne at ordet liksom skulle være "belastende" for sigøynerne selv. For meg er det mer ekstremt å bruke andre mere "pene" ord i håp om at et problem skal forsvinne. Sigøyner er et ord som alle forstår. Saken blir bare mer utvannet om alle skal bruke sine egne ord og utrykk. For folk som er Sinti og Kale kan det være direkte fornærmende å bli kalt Roma. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Ellers har jeg sett at de har begynt med en ny tiggeteknikk, vet ikke hvor effektiv den er i ateistiske Norge, men de sitter på knærne med hendene i været. Har sett dem bruke dette flittig i andre land, men faktisk aldri her når du først nevner det. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Romfolk: – Gi oss én million kroner, så reiser vi tilbake til Romania. – Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge. Tror ikke de har så alt for god peiling på hvor rike vi er her oppe. Det er i alle fall ganske mange år før jeg har råd til å bruke 1 million på noe som ikke er et hus eller en leilighet. Med mindre han mener at en million ikke er mye for "staten Norge". Det har han nok rett i, men en million er heller ikke mye for staten Romania. Endret 12. juli 2012 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Synes det er meget merkelig at det er forbudt å campe hvor man vil. Så lenge man ikke okkuperer noens personlige eiendom klarer jeg ikke å se problemet. Argumentene til Oslo Kommune om sanitære forhold er bs. Det samme påstod jo også Michael Bloomberg i NY når de jaget bort OWS fra Zuccotti Park. Det er bare enklere unnskyldninger for å jage bort uønskede mennesker og sørge for at nordmenn ikke får se noe ubehagelig. Det kunne jo fått oss ned på jorda, så det må man absolutt ikke gjøre. Nesten som historien om Siddharta Gautama. Hvor er disse "anti-forbuds-nyliberalistene" når det gjelder noe annet enn dem selv? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Det jeg likte best fra nrk-artikkelen der de prøver å presse Oslo for pengene er "– Det er i orden at vi må reise herifra. Da dra vi tilbake til Grønland. Hvis politiet ber meg om å dra får de gi meg en soveplass eller penger til å dra til Romania. Det er ikke mitt problem, sier Costica." Fin holdning, Costica. Forbanna undermenneske. 2 Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Romfolk: – Gi oss én million kroner, så reiser vi tilbake til Romania. – Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge. Tror ikke de har så alt for god peiling på hvor rike vi er her oppe. Må jo innrømme at en del av utspillene deres er hysterisk morsomme og så ville at man bare må le. Kanskje de burde satse på standup? De har ihvertfall fått meg til å bryte sammen i latter to dager på rad - det ovenfor nå i dag og i går med 'det er så mye søppel og rot fordi kommunen ikke kommer og rydder etter oss'. Gleder meg allerede til morgendagens højdare! Endret 12. juli 2012 av Schnapps 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Et argument som jeg ser går igjen hos enkelte sigøynertilhengere og organisasjonen med det idiotiske navnet "folk er folk", er at dette ligner på jødehetsen og jødeforfølgelsen før og under 2. verdenskrig. Et fullstendig latterlig argument. Jødene var ikke en folkegruppe som kun tigget og stjal. De hadde ikke som hobby å drite og rote i andre menneskers bakgårder. Jøder og sigøynere er to totalt forskjellige folkeslag, og jeg tror de fleste jøder føler det meget nedverdigende å bli sammenlignet med sigøynere. Sigøyneres hovedgeskjeft er tigging og stjeling. Og på fritiden roter de til andres eiendommer med søppel og avføring og forventer at andre skal rydde opp etter dem. Deretter går de ut og kritiserer Oslo kommune for at de ikke gjør det, og klager over at de blir "forfulgt". Det er jo de selv som er skyld i det. På toppen av det hele krever de en million kroner for å dra fra landet. Ja, DET hadde jo vært smart. Da ville vi blitt enda mer oversvømt av slike søppelfolk, om de får en million bare for å komme til Norge og nekte å reise igjen. Det er også kun de aller mest gærne personene som påstår at de skal henrettes og på samme måte og like organisert som jødene. Har personlig til gode å faktisk se det. Jeg mener heller ikke det, men når de kommer til Norge utelukkende for å stjele og tigge, så synes jeg de bør utestenges fra landet. En liten link: Nær 80 prosent flere anmeldelser av tyveri på offentlig sted Sitat: Over en femårsperiode har anmeldelser av grovt tyveri på offentlige plasser økt med nesten 80 prosent. Siden i fjor er økningen på over 30 prosent. (...) Ifølge politiet er mange av dem som begår vinningskriminalitet romfolk av rumensk opprinnelse (...) Politiet i Oslo grupperer romfolket i Oslo i to; en gruppe som tigger og en som begår vinningskriminalitet. Endret 12. juli 2012 av Bergendahl 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Så du synes altså ikke at å bruke slike uttrykk, ligner forbløffende på samme idioti, som de du kritiserer. Så dekker du deg bak at romfolk selv bruker det uttrykket, så dermed er det greit for deg, som ikke er det. Helt glimrende! Da bruker du vel ordet "neger" også, og det selvfølgelig når du også er sammen med, eller i nærheten av dem. For meg høres du ut som "fef" sin motpart, og siden de er ekstreme, er vel ikke du så mye bedre. Dekke meg bak? Om det er greit for sigøynerne så er det da selvsagt greit for meg? Jeg gidder ikke å sitte der og bruke nye ord og utrykk som er "100% politisk korrekte" fordi en eller annen byråkrat har teorisert på kontoret sitt på vegne av sigøynerne at ordet liksom skulle være "belastende" for sigøynerne selv. For meg er det mer ekstremt å bruke andre mere "pene" ord i håp om at et problem skal forsvinne. Sigøyner er et ord som alle forstår. Saken blir bare mer utvannet om alle skal bruke sine egne ord og utrykk. For folk som er Sinti og Kale kan det være direkte fornærmende å bli kalt Roma. Fordommer tar gjerne lang tid å fjerne helt fra kulturer. Navneendringen skjedde allerede i1976. Hvordan var det igjen med det tidligere benyttede ordet/navnet "neger" - jeg går ut fra at du bruker det like aktivt, overalt hvor du ferdes? Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Fordommer tar gjerne lang tid å fjerne helt fra kulturer. Navneendringen skjedde allerede i1976. Og de har allerede i løpet av relativt få år klart å søple til det 'nye' navnet sitt til de grader at veldig få forbinder det med noe som helst annet enn negativitet. Good going - er vel på tide med et nytt navn fra neste år så de ikke føler seg stigmatisert stakkar. Endret 12. juli 2012 av Schnapps 2 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hva med snilloggreifolket? 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Fordommer tar gjerne lang tid å fjerne helt fra kulturer. Navneendringen skjedde allerede i1976. Hvordan var det igjen med det tidligere benyttede ordet/navnet "neger" - jeg går ut fra at du bruker det like aktivt, overalt hvor du ferdes? Hva skal det nye ordet på "Romfolk" være når noen byråkrater mener (på vegne av dem, uten å spørre dem selvsagt) at det er for "belastende"? Vi ser allerede at noen er i ferd med å ta i bruk "Rumenere". Kanskje vi kan bli kvitt problemet ved å gå enda lengre? Kanskje "Øst Europeere" kan være passende? Eller hva med bare "Europeere". Da må vi vel være kvitt problemet for godt? Edit: "Snilloggreifolket" kan vel være greit nok for deg "Pencilcase" Eller hva? Endret 12. juli 2012 av Vice 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 De karbonbaserte livsformene 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 http://www.aftenposten.no/incoming/Romfolket--hva-gjor-Europa-6939930.html Viktig skille: Norske romfolk med statsborgerskap er selvsagt helt OK, og fortjener både hjelp, støtte og integrering. Men det er ikke disse folka her, de er rumenske turister som telter ulovlig på offentlig mark og påstår at de er arbeidssøkere samtidig som de BEVISELIG begår kriminelle handlinger. 2 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg gir ikke penger til tiggere ei heller til veldedighets organisasjoner, jeg håper jeg kan komme til et punkt hvor jeg kan gjøre det og vite at jeg har råd til det jeg har planlagt å kjøpe for måneden som kommer. Jeg kan skjønne og er for at private folk vil ha tiggere vekk fra eiendommen deres men det er veldig få offentlige steder de ikke burde få lov til å oppholde seg på, og de burde iallefall få oppholde seg i parker. Som er offentlige. Personlig er jeg imot offentlige parker men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Romfolk: – Gi oss én million kroner, så reiser vi tilbake til Romania. – Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge. Tror ikke de har så alt for god peiling på hvor rike vi er her oppe. Må jo innrømme at en del av utspillene deres er hysterisk morsomme og så ville at man bare må le. Kanskje de burde satse på standup? De har ihvertfall fått meg til å bryte sammen i latter to dager på rad - det ovenfor nå i dag og i går med 'det er så mye søppel og rot fordi kommunen ikke kommer og rydder etter oss'. Gleder meg allerede til morgendagens højdare! Det er bra at de nå endelig begynner å dokumentere oppførselen til disse folka her i Norge. Det høres rett og slett bare helt vanvittig ut for mange folk når du forteller om dine egne erfaringer, men om de leser det i VG eller Dagbladet da er det plutselig hakket lettere for dem å forstå, eller hva "Pencilcase" ? 1 Lenke til kommentar
Woman Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg har aldri hatt sjansen, men får jeg sjansen, vil jeg aldri gi noe til dette "romfolket" som tigger. Jeg har flere ganger kjøpt en varm kaffe og en baguette til tiggere med norsk statsborgerskap, men det blir ikke det samme. Som det har kommet frem i media de siste dagene, vet vi at den største andelen av tiggerne det snakkes om her, er også kriminelle som bedriver kriminalitet ved siden av tiggingen. Dermed er det en god grunn til å ikke gi penger. I tillegg til at Norge fylles av disse menneskene, og de kommer flere og flere hit, nettopp på grunn av at mange nordmenn gir penger. Det er god bedrift å være tigger, særlig om man har en skitten, tynn unge å vise frem på gaten. Om de absolutt skal være tiggere kan de i det minste holde seg innenfor sine egne landegrenser. 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 http://www.aftenpost...pa-6939930.html Viktig skille: Norske romfolk med statsborgerskap er selvsagt helt OK, og fortjener både hjelp, støtte og integrering. Men det er ikke disse folka her, de er rumenske turister som telter ulovlig på offentlig mark og påstår at de er arbeidssøkere samtidig som de BEVISELIG begår kriminelle handlinger. Og her har vi den norske versjonen: Den 54 år gamle romkvinnen er dømt for å ha lurt til seg 2,7 millioner kroner fra NAV. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Det er bra at de nå endelig begynner å dokumentere oppførselen til disse folka her i Norge. Det høres rett og slett bare helt vanvittig ut for mange folk når du forteller om dine egne erfaringer, men om de leser det i VG eller Dagbladet da er det plutselig hakket lettere for dem å forstå, eller hva "Pencilcase" ? Slik jeg oppfatter din logikk burde jeg hate nordmenn da de jeg vet om som har begått de mest alvorlige forbrytelsene er etniske nordmenn OG jeg har også lest i aviser at etniske nordmenn har gjort andre alvorlige ting. Jeg leser det hver dag. Da må det jo være sant. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg kan skjønne og er for at private folk vil ha tiggere vekk fra eiendommen deres men det er veldig få offentlige steder de ikke burde få lov til å oppholde seg på, og de burde iallefall få oppholde seg i parker. Som er offentlige. Personlig er jeg imot offentlige parker men det er en annen diskusjon. De får lov til å oppholde seg i parker på lik linje med alle andre. Problemet oppstår når de forsøker å gjøre området om til en campingplass. Det er bra at de nå endelig begynner å dokumentere oppførselen til disse folka her i Norge. Det høres rett og slett bare helt vanvittig ut for mange folk når du forteller om dine egne erfaringer, men om de leser det i VG eller Dagbladet da er det plutselig hakket lettere for dem å forstå, eller hva "Pencilcase" ? Slik jeg oppfatter din logikk burde jeg hate nordmenn da de jeg vet om som har begått de mest alvorlige forbrytelsene er etniske nordmenn OG jeg har også lest i aviser at etniske nordmenn har gjort andre alvorlige ting. Jeg leser det hver dag. Da må det jo være sant. 68 av 69 nordmenn har straffbare forhold? I don't think so! 4 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Slik jeg oppfatter din logikk burde jeg hate nordmenn da de jeg vet om som har begått de mest alvorlige forbrytelsene er etniske nordmenn OG jeg har også lest i aviser at etniske nordmenn har gjort andre alvorlige ting. Jeg leser det hver dag. Da må det jo være sant. Du skal lete lenge, meget lenge, om du skal klare å finne et utvalg på 69 nordmenn som består av 98,5% kriminelle. Jeg tror et fengsel er det eneste stedet du vil klare å finne det. Videre har du jo den lille detaljen at nordmenn tilhører Norge også. Endret 12. juli 2012 av Kent Touch This 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg