Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Selv norske sigøynere vil ha dem bort: Kast dem ut sier sigøynerkongen

Rene ord fra "Sigøynerkongen", kjemisk fritt for politisk korrekthet.

Han har selvsagt rett, en sann og ekte sigøyner vil, og jeg siterer;

De er ikke riktige roma. En roma vil ikke legge ut hånden for å tigge. Han vil heller dø. Han kan gå i butikken og stjele. Han kan spørre om du kan spandere på ham, og hvis du ikke gjør det prøver han å stjele fra deg. Men å tigge?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp. Jeg er kraftig antirasist, men jeg er faen ta meg ingen idiot, og romfolket får legitime innvandrere og utenlandske arbeidere til å se ut som idioter som faktisk følger reglene.

dagsnytt18, har en grei gjennomgang av realiteter og fakta, etter min mening. ca 25 min og utover.

Haha her møter jo SV seg selv i døra til de grader.

SV som altså stod i fronten og argumenterte med alle mulige slags vikarierende motiver som menneskehandel, bakmenn, hallik virksomhet, voldtekt, narkotikamissbruk, mishandling, ol. når de skulle forby kjøperne av prostiturtes tjenester.

Også kommer de i denne saken med sigøyner tiggere og sier at menneske handel stjeling, lommetyveri, ol er jo forbudt fra før av så man kan ikke forby tigging av den grunn... :lol:

Verste hykleriet og dobbeltmoralen jeg har sett på lenge, men er ikke overasket med tanke på hvilket parti det kommer fra. For SV er jo hykleri og dobbeltmoral normen, og ikke unntaket...

Endret av flesvik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg driter i partiene, inkludert politikerne - er fornøyd hvis de nå får ut fingern.

Og, jeg synes det var positive signaler å høre fra den debatten.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Dette er en klar indikasjon hva folk syns om tigging.

post-10128-0-52700200-1342078078_thumb.pngpost-10128-0-04764000-1342078079_thumb.png

Folk flest vil ha vekk sigøynerne, vi er dritt lei, bokstavelig tatt, av forsøpling, stjeling, dårlig oppførsel og bæsjing i gatene våre. Det er på tide at vi forbyr tigging, ihvertfall for utenlandske borgere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

3 av 4 (norstat), samt politiet, ønsker å forby tigging, så håper nå at politikerne lytter til deres arbeidsgivere og får ut fingern. Synd at tiggerturister skal ødelegge for lokale tiggere men jeg er usikker på om det er mulig å forby kun tiggerturister og ikke norske, med tanke på EU og den driten der.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Selv norske sigøynere vil ha dem bort: Kast dem ut sier sigøynerkongen

Rene ord fra "Sigøynerkongen", kjemisk fritt for politisk korrekthet.

Han har selvsagt rett, en sann og ekte sigøyner vil, og jeg siterer;

De er ikke riktige roma. En roma vil ikke legge ut hånden for å tigge. Han vil heller dø. Han kan gå i butikken og stjele. Han kan spørre om du kan spandere på ham, og hvis du ikke gjør det prøver han å stjele fra deg. Men å tigge?

Jeg skal ikke gå god for meninger som kommer fra den kanten, men ser at du bommer angående navnet på folket. Men, pyttsan - hva gjør vel det ... Bare det blir sånn omentrentlig, så rekker jo det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Amen

- Media har også et ansvar, og det er stort sett de på hver sin ytterkant av debatten som får spalteplass. Overskrifter og ingresser blir vinklet for å skape reaksjoner, noe som helt klart blusser opp stemningen. De mer nyanserte meningene kommer sjelden frem, sier Rieber-Mohn.

Amen2

- Hatefulle ytringer som «skyt dem» og nettsider som sier at de som ikke støtter romfolkets rett til tigging er i samme kategori som Anders Behring Breivik forsimpler debatten. Nettdebattene i avisene er stengt på grunn av språk, tone og innhold. Organisasjonen «Folk er folk» trekker en parallell mellom deportasjon av jøder og romfolk i 1934, med kommunenes behandling av romfolket i dag. Dette er å minimalisere den grusomheten jødene og romfolk ble utsatt for, i tillegg til at det er en søkt sammenheng, sier Rieber-Mohn.

Link

Lenke til kommentar

Til spørsmålet i overskriften:

Vil av og til gjerne droppe noen mynter i en sånn kopp. Men skal her ærlig innrømme, at jeg som oftest lar være. Ikke fordi jeg ikke vil gi dem, men fordi andre vanlige nordmenn på gata vil se at jeg gjør det, og så se ned på meg pga det. Ja, oftest er det det som gjør at jeg lar være.

Men noen ganger gir jeg pokkern i det, og lar noen mynter gå i en kopp.

Lenke til kommentar

Amen2

- Hatefulle ytringer som «skyt dem» og nettsider som sier at de som ikke støtter romfolkets rett til tigging er i samme kategori som Anders Behring Breivik forsimpler debatten. Nettdebattene i avisene er stengt på grunn av språk, tone og innhold. Organisasjonen «Folk er folk» trekker en parallell mellom deportasjon av jøder og romfolk i 1934, med kommunenes behandling av romfolket i dag. Dette er å minimalisere den grusomheten jødene og romfolk ble utsatt for, i tillegg til at det er en søkt sammenheng, sier Rieber-Mohn.

Link

Faktisk helt enig. Og særs flott at politikere også har fått øynene opp for hvilke fjols "Folk er folk" egentlig er. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som svar til opprinnelig spørsmål: Nei, jeg gir ikke penger til tiggere, enten de heter Nicaleu eller Ola. Jeg har et prinsipp om at man skal bidra med noe samfunnsnyttig og dermed få betalt for den innsatsen man gjør. Dette prinsippet ønsker jeg ikke å undergrave.

Ja, jeg synes det er ubehagelig til tider og jeg får ofte dårlig samvittighet der og da, spesielt når jeg ser barn som tigger. Det er de som er de virkelige taperne her, hvor tiggingen blir en del av oppveksten og oppdragelsen.

Jeg har likevel innsett at jeg ikke er i stand til å redde verden på egenhånd og at jeg ikke alltid er i stand til å vurdere hvem som har størst behov for min hjelp. Derfor velger jeg å gi mitt bidrag til forskjellige ideelle organisasjoner, både i form av penger og ved frivillig arbeid som f.eks. bøssebærer, og velger da å tro at de som jobber i disse organisasjonene har den nødvendige kompentansen som kreves for at midt bidrag kommer frem til de som faktisk behøver det.

Det er min unskyldning og den lever jeg godt med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Amen2

Link

Faktisk helt enig. Og særs flott at politikere også har fått øynene opp for hvilke fjols "Folk er folk" egentlig er. :)

Ja, vi er enige om at ytringer ala det som "fef" og andre på ytterste venstre fløy driver på med er forkastelig, og er med på å jazze opp situasjonen. Men er vi også enige om at å bruke ord og navn ala; "sigøynere, skadedyr, rotter, kjøtere" ol.også er like tåpelig å bruke som det "fef" gjør? Min opprinnelige bekymring var nettopp språk og dermed ord og begreper som vi ellers ikke bruker her til lands for å beskrive mennesker, ble brukt i større grad når det angikk problemet med disse romatiggerne.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Ja, vi er enige om at ytringer ala det som "fef" og andre på ytterste venstre fløy driver på med er forkastelig, og er med på å jazze opp situasjonen. Men er vi også enige om at å bruke ord og navn ala; "sigøynere, skadedyr, rotter, kjøtere" ol.også er like tåpelig å bruke som det "fef" gjør? Min opprinnelige bekymring var nettopp språk og dermed ord og begreper som vi ellers ikke bruker her til lands for å beskrive mennesker, ble brukt i større grad når det angikk problemet med disse romatiggerne.

Sigøyner er et helt kurrant ord. Mange sigøynere selv har ikke noe imot ordet og det har heller ikke jeg. Å si at de faktisk er rotter er nok helt på kanten, men å si at de oppfører seg som rotter, dersom de gjør det, har jeg ikke noe problem med.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sigøyner er et helt kurrant ord. Mange sigøynere selv har ikke noe imot ordet og det har heller ikke jeg. Å si at de faktisk er rotter er nok helt på kanten, men å si at de oppfører seg som rotter, dersom de gjør det, har jeg ikke noe problem med.

Så du synes altså ikke at å bruke slike uttrykk, ligner forbløffende på samme idioti, som de du kritiserer. Så dekker du deg bak at romfolk selv bruker det uttrykket, så dermed er det greit for deg, som ikke er det. Helt glimrende!

Da bruker du vel ordet "neger" også, og det selvfølgelig når du også er sammen med, eller i nærheten av dem.

For meg høres du ut som "fef" sin motpart, og siden de er ekstreme, er vel ikke du så mye bedre.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Var på vei til butikken da den faste sigøyner kjerringa som sitter utenfor gikk inn i buskene foran butikken, satt seg på huk og begynte å pisse. Var som å høre en bøtte med vann ble helt ut. Lekkert...

Ellers har jeg sett at de har begynt med en ny tiggeteknikk, vet ikke hvor effektiv den er i ateistiske Norge, men de sitter på knærne med hendene i været.

angel_pray_md_wm.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...