Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Bare legg deg tilbake, du - jeg kan være hjelpsom, som vanlig ;)

Ja om du skal hjelpe meg må jeg vel begynne å tigge,stjele og bryte lover ;)

Kort versjon:

• felleseuropeisk ansvar og problem
  • gjelder 12 mill mennesker
  • rammebetingelser tvinger de til å bli akkurat der de er (det vil si, her hos oss, også) ...
  • noe må gjøres med denne folkegruppens livsituasjon, nå
  • edruelig fremstilling fra alle talspersoner

Have fun! :fun:

Ser ikke noe spesielt nytt der, men fortell oss gjerne om hvilke "rammebetingelser" du sikter til.

Generelt for dårlige til at de skal klare å løfte seg selv ut av den situasjonen de er i. Du får ellers ta deg tiden med å se og høre selv, så slipper jeg å holde på som egen kringkasting. Jeg antar at det man så av den debatten de hadde i selve programmet, blir fulgt opp, og det kjapt.

Trist lesning på facebook i dag.

Skammelig og forkastelig. Men dette er vel rent oppspinn, ikke sant "pencilcase" ? :thumbdown:

Finn setninger der jeg ikke har forståelse for at dette er ett problem for alle, og spesielt for de som er nærmest det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt for dårlige til at de skal klare å løfte seg selv ut av den situasjonen de er i. Du får ellers ta deg tiden med å se og høre selv, så slipper jeg å holde på som egen kringkasting. Jeg antar at det man så av den debatten de hadde i selve programmet, blir fulgt opp, og det kjapt.

Men de klarer tydeligvis å pendle fram og tilbake mellom Norge og Romania?? ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men de klarer tydeligvis å pendle fram og tilbake mellom Norge og Romania?? ;)

Hvorfor har du det så travelt med å pirke på meg - får du ikke med deg at noe skjer, og at vi begge i hvert fall kan komme i litt bedre humør av den grunn. Du som har "sutret" mest, burde jo bli særlig oppløftet ... pussige greier ..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Finn setninger der jeg ikke har forståelse for at dette er ett problem for alle, og spesielt for de som er nærmest det!

Men likefullt oppmuntrer du altså til slik oppførsel som sigøynerne utviser?

Hvis du oppfatter meg sånn, må du gjerne forsøke.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du det så travelt med å pirke på meg - får du ikke med deg at noe skjer, og at vi begge i hvert fall kan komme i litt bedre humør av den grunn. Du som har "sutret" mest, burde jo bli særlig oppløftet ... pussige greier ..

Er jo ikke poeng i å "pirke" på andre som har samme erfaring som meg selv? Men jo, vi får hvertfall håpe at ting virkelig skjer slik at ikke folk til slutt blir nødt til å ta saken i egne hender i ren desperasjon slik som vi så i facebook utklippet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig det er nevnt her før, men leste en artikkel i går der det sto følgende i en artikkel om sigøynere:

"I en storaksjon tidligere i sommer, avdekket politiet at 68 av 69 tiggere var registrert med straffbare forhold."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066549

I og med at de fleste tiggerne du ser på gata i Oslo er sigøynere, så må en god del av disse kriminelle tiggerne være nettopp sigøynere.

Samtidig bor jeg i et område som også er forpestet av sigøynere. Jeg har flere ganger sett de stå og rote i søplekassene i bakgården vår. Det høres kanskje ikke så ille ut, men når de drar all søpla ut over hele bakgården så både lukter og ser det jævlig ut. I tillegg har sameiet i bygården begynt å få bøter av renovasjonsetaten fordi det så ofte ligger søppel strødd utover og utenfor søplekassene, og fordi posene ikke lenger er knytt igjen med dobbeltknute slik man skal gjøre.

For dette skjer ofte (!). Jeg bar ut et par poser søppel for noen dager siden og knøt de igjen, men da jeg gikk ut fem minutter senere var de revet opp og lå halvveis utenfor og halveis nede i søplekassa. Jeg må stadig jage vekk sigøynere som står og roter i bakgården når jeg tilfeldigvis går forbi, så hvor mange er det som er der når jeg ikke går forbi?

Ikke er de takknemlige heller. Moren min ga en gang en femtilapp til en sigøyner før de var et stort problem. Sigøyneren ble bare vill i blikket og sa "more, more".

Og at de er fattige? Vel, da burde de kanskje ikke dra med hele familien med 7-8 unger på McDonalds. Billigere å kjøpe mat i en matbutikk da. Og kutte ut røyken kunne kanskje også vært en idé? Fine mobiler har flere av dem også, som de prøver å skjule for forbipasserende... men de er vel neppe kjøpt for egne penger uansett.

Og jeg nekter å kalle de "romfolket" bare fordi de selv mener at ordet "sigøynere" har blitt et belastende ord. Hvem har skylden for det liksom???

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du oppfatter meg sånn, må du gjerne forsøke.

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen"

(Hva slags ord er "romatiggere" forresten? Noe du har funnet på selv?)

Stilig, ikke sant!

:)

Det har blitt så vanlig å finne opp sine egne ord, hvorfor skulle ikke beskjedne meg gi meg selv den ære, også?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Leser hele tiden at romfolket sier de vil ha jobb, men har de vært på NAV og søkt på noen jobber?

Du spøker sikkert nå, vel ... når var det sist at NAV skaffet folk en jobb? Og, realistisk sett - hvor store sjanser har de egentlig på jobbmarkedet vårt, særlig tatt i betraktning forventet innsig av søkende fra høyt utdannnede konkurrenter fra samme geografiske del av europa, i tiden som kommer?

Lenke til kommentar

[...]hvor store sjanser har de egentlig på jobbmarkedet vårt, særlig tatt i betraktning forventet innsig av søkende fra høyt utdannnede konkurrenter fra samme geografiske del av europa, i tiden som kommer?

De kunne sikkert lett ha tatt seg slike jobber som "slike folk" har tatt i 100-vis av år (div småoppdrag, som taktekking, fortinning av kobberkjeler, småsalg av div ræl, hagearbeid osv), men vil gjerne at de skal være sertifiserte, godkjente og at de betaler skatt så det går desværre ikke lengre...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1435878&st=0&p=19280168&&do=findComment&comment=19280168

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.7602496

• Liker 3
Lenke til kommentar

Forresten... noen som husker "Ploakkleiren" ved Liertoppen på tidlig '90-tall?

De var minst like fattige og slitne og de stjærte bilstereoer og sykkler og båtmotorer, men de fikk seg stort sett jobb overalt (men riktignok betalte nok heller ikke de særlig mye skatt...)

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Og, realistisk sett - hvor store sjanser har de egentlig på jobbmarkedet vårt, særlig tatt i betraktning forventet innsig av søkende fra høyt utdannnede konkurrenter fra samme geografiske del av europa, i tiden som kommer?

De har null sjangs, men det er ikke fordi de blir utkonkurert av folk med høyere utdanning, men rett og slett fordi de oppfører seg som udyr og gjør seg selv fullstendig uinteressant for enhver arbeidsgiver. Dette er ene og alene deres egen feil, hvem gidder vel ansette tjuvradder som driter og pisser i byparker!?

Endret av bas
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nettopp. Jeg er kraftig antirasist, men jeg er faen ta meg ingen idiot, og romfolket får legitime innvandrere og utenlandske arbeidere til å se ut som idioter som faktisk følger reglene.

dagsnytt18, har en grei gjennomgang av realiteter og fakta, etter min mening. ca 25 min og utover.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...