Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Det er ingen som har sagt at du ikke har rett til å gi pakket penger eller at du bedriver sivil ulydighet, hvor får du det fra?

Det er kun en oppfordring. En meget smart en sådan.

Den ser smartest ut for en høyreside som ønsker seg en borgerlig regjering ved neste valg. Så den oppfordringen lar jeg bero, til de formulerer noe konkret og setter ett tidspunkt. Ingen vits å la seg lure av politikere som er ute på velgerfiske.

Som forventet fra din side: Du etterlyser aktivitet fra politikerne, og når du får det så er det selvsagt "valgflesk". Kunne du ikke vært ærlig nok til å bare si rett ut at så lenge politikerne ikke er enig med deg så er det bare "valgflesk" ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg tror at de fleste som poster her er unge mennsker mellom 15 - 30 år. Og det gir også logiske svar på hvorfor balansen i tråden er som den er.

Eller hva med å heller trekke den mest logiske konklusjonen: At de fleste her i tråden faktisk har opplevd sigøynernes herjinger og dermed vet hva de snakker om? Men alltid sikkert greit å avvise argumenter og fakta på aldersgrunnlag. Hvis dette er det argumentet man sitter igjen med er det kanskje på tide og igjen revurdere sitt eget bidrag?

Har jeg gitt en konklusjon?

Lenke til kommentar

Jeg tror at de fleste som poster her er unge mennsker mellom 15 - 30 år. Og det gir også logiske svar på hvorfor balansen i tråden er som den er.

Eller hva med å heller trekke den mest logiske konklusjonen: At de fleste her i tråden faktisk har opplevd sigøynernes herjinger og dermed vet hva de snakker om? Men alltid sikkert greit å avvise argumenter og fakta på aldersgrunnlag. Hvis dette er det argumentet man sitter igjen med er det kanskje på tide og igjen revurdere sitt eget bidrag?

Hva kaller du det?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ingen som har sagt at du ikke har rett til å gi pakket penger eller at du bedriver sivil ulydighet, hvor får du det fra?

Det er kun en oppfordring. En meget smart en sådan.

Den ser smartest ut for en høyreside som ønsker seg en borgerlig regjering ved neste valg. Så den oppfordringen lar jeg bero, til de formulerer noe konkret og setter ett tidspunkt. Ingen vits å la seg lure av politikere som er ute på velgerfiske.

Som forventet fra din side: Du etterlyser aktivitet fra politikerne, og når du får det så er det selvsagt "valgflesk". Kunne du ikke vært ærlig nok til å bare si rett ut at så lenge politikerne ikke er enig med deg så er det bare "valgflesk" ;)

Når politikerne kommer med klare forpliktelser, er jeg villig til å lytte. Så finnes det vel endel politikere som er uenig med byrådslederen i denne saken, eller tar jeg feil ?

Lenke til kommentar
Alle innbyggerne i Oslo skal ha muligheten til å bruke offentlige toaletter. Men jeg har ikke tro på særforhold for romfolk, sier Rieber-Mohn.

Hadia Tajik (AP):Jeg håper man ikke gjentar tidligere tiders tabber, som er å bare diskutere hvilke sosiale ordninger nye personer i landet skal få, ikke hvilke krav som skal stilles. Det heter tross alt «Gjør din plikt, krev din rett», ikke motsatt. Hvis man ønsker å bli behandlet som alle andre, får man oppføre seg som alle andre også.

Nei se! Jommen er det visst flere enn bare borgerlige som kommer med valgflesk også. Ikke sant "pencilcase" ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når politikerne kommer med klare forpliktelser, er jeg villig til å lytte. Så finnes det vel endel politikere som er uenig med byrådslederen i denne saken, eller tar jeg feil ?

La meg tippe: De ytterste av de ytterste i rødfløyen? :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva kaller du det?

Oppfølging av tidligere antydning til konklusjon. Så hvis du vil finne den antydningen, må du bla deg ett stykke bakover

Forøvrig tror jeg at jeg skrev noe tidligere om at det var ingenting å konkludere med enda. Så, jeg har ingen konklusjoner, enda - men her er en god del indikasjoner man kan spekulere i. Så det står enhver fritt å gjøre.

La meg tippe: De ytterste av de ytterste i rødfløyen? :)

La meg tippe: Neppe noen som sikler etter posisjon ved neste valg ...?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Alle innbyggerne i Oslo skal ha muligheten til å bruke offentlige toaletter. Men jeg har ikke tro på særforhold for romfolk, sier Rieber-Mohn.

Hadia Tajik (AP):Jeg håper man ikke gjentar tidligere tiders tabber, som er å bare diskutere hvilke sosiale ordninger nye personer i landet skal få, ikke hvilke krav som skal stilles. Det heter tross alt «Gjør din plikt, krev din rett», ikke motsatt. Hvis man ønsker å bli behandlet som alle andre, får man oppføre seg som alle andre også.

Nei se! Jommen er det visst flere enn bare borgerlige som kommer med valgflesk også. Ikke sant "pencilcase" ;)

Jeg ser ikke forskjell på AP, og resten av "hurven" - og spesielt nå før vi skal velge. Det ble jo etterhvert stille rundt forrige sak hvor AP flexet muskler angående disse barna som skulle sendes ut asap. Tviler på at AP er klar for mer av samme sorten, men nå med motsatt fortegn.

Lenke til kommentar

Oppfølging av tidligere antydning til konklusjon. Så hvis du vil finne den antydningen, må du bla deg ett stykke bakover

Forøvrig tror jeg at jeg skrev noe tidligere om at det var ingenting å konkludere med enda. Så, jeg har ingen konklusjoner, enda - men her er en god del indikasjoner man kan spekulere i. Så det står enhver fritt å gjøre.

Kanskje da på tide å slutte med spekuleringene dine og heller holde deg til saken?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så er jeg på vei ut på gata, igjen. I går gav jeg en femtilapp til en av disse fine menneskene som satt ved ett fast "tiggerpunkt".

Jeg bruker ikke å slenge pengene ned i koppene, men tar meg tid til å få øyekontakt, og legge dem rett i hånden på den trengende. Dette bør flere prøve, fordi reaksjonen du ser i øynene på dette andre medmennesket, vil gi deg sterkere tro på menneskeligheten hos den du hjelper, og vil gi deg lyst til å hjelpe mer.

Forsøk da vel!

:)

Denne debatten har svart klinkende klart hvorfor man IKKE skal ha tiggere i landet. La oss heller ta en debatt om hva som er positivt med å ha tiggere. Tiggere er bra for sånne folk som deg, som trenger å betale seg til en bedre selvfølelse. Attpåtil trenger du å skryte om dette i tråden. Du føler deg nok "god" og hevet over oss "slemme".

Få tiggerne ut snarest mulig! Ikke ett sekund mer, orker jeg å se byen tilgriset!

Det som for meg er klinkende klart er at folk er opphisset over situasjonen. Jeg betaler sjelden så mye, fordi jeg har ikke så mye - men jeg har tid til å bry meg om deres situasjon. Også er jeg ikke så sjenert for å vise at jeg har mye empati og medfølelse.

Hvis jeg har skrevet noe som virker som ros og skryt, angående meg selv og det jeg gjør - er det helt tilfeldig, og noe jeg ikke har planlagt. Men det kan være at underbevisstheten har lurt meg, og at det har "sneket" seg med i postene mine allikevel. Hvis du har tydelige eksempler å komme med, blir jeg takknemlig.

Ellers virker det på meg som at motstanderen har ett særlig behov for å klappe på hverandre - og det varmer meg å se at de i hvert fall synes om hverandre. Slikt noe bygger fine og gode relasjoner. Så snart en eller annen har postet ett par setninger, hvor det meste handler om hvor mye de har av viten innenfor faget zoologi, og lite om trådens tema, iler det en kompis til å trykker "likes" på "tullet" ... vakkert :)

Det kom innom en kar her i tråden. Så klart var han uenig med meg, og det var ingen overraskelse. Det som var litt morsomt var at han "flesket over" mine motstandere, og dømte dem, inkludert postene deres, som; "patetisk idioti lagd av patetiske idioter". Han trakk frem akkurat det jeg nevnte ovenfor her.

Det kaller jeg ikke klapp på skuldra, men en ren og uforfalsket tilbakemelding.

Til slutt får du ha så mange slags takk for at i hvert fall du husker "Janteloven" - den trodde jeg var dau, men det stemte ikke helt

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje da på tide å slutte med spekuleringene dine og heller holde deg til saken?

Ja, du får starte - jeg er klar. Har du noe helt nytt å komme med?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

La meg tippe: Neppe noen som sikler etter posisjon ved neste valg ...?

Ja, da var vi vel tilbake til "valgflesket" ditt igjen da :)

Jeg har for vane å være ekstra skeptisk til politikere og journalister. Hva du gjør, får bli din sak. Ferdig med det.

Spot on! Hun har jaggu satt seg inn i situasjonen deres, respekt!!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Og dette er ment å vise hva? At det er kjipt å bo på gata, spesielt for en som ikke er vant til det? Spør om hun fikk være med å drite i barns sandkasser og bakgårder? Legger også merke til at hun brukte ordet "gøy" om opplevelsen sin.

Heldigvis er hun klar over og presiserer at hun var der som journalist.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du mener noe som faktisk ikke støtter opp om saken min? :)

Bare legg deg tilbake, du - jeg kan være hjelpsom, som vanlig ;)

Satt og fulgte med på "dagsnytt18" på NRK, og innslaget taler så mye for seg selv, at selv jeg har ingenting å tilføye.

Det kan ses på nrk.no (legges vel ut i løpet av kvelden) innslaget angående romatiggerne, kommer fra ca 25 min. ut i prog.

Er spesielt glad for anerkjennelsen av kjernen i problemet som rep. fra Høyre bidrar med. Stemmer helt med egen oppfatning - nesten så man fikk lyst til å stemme på dem :)

Kort versjon:

• felleseuropeisk ansvar og problem
  • gjelder 12 mill mennesker
  • rammebetingelser tvinger de til å bli akkurat der de er (det vil si, her hos oss, også) ...
  • noe må gjøres med denne folkegruppens livsituasjon, nå
  • edruelig fremstilling fra alle talspersoner

Have fun! :fun:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Du mener noe som faktisk ikke støtter opp om saken min? :)

Satt og fulgte med på "dagsnytt18" på NRK, og innslaget taler så mye for seg selv, at selv jeg har ingenting å tilføye.

Det kan ses på nrk.no (legges vel ut i løpet av kvelden) innslaget angående romatiggerne, kommer fra ca 25 min. ut i prog.

Er spesielt glad for anerkjennelsen av kjernen i problemet som rep. fra Høyre bidrar med. Stemmer helt med egen oppfatning - nesten så man fikk lyst til å stemme på dem :)

Kort versjon:

• rammebetingelser tvinger de til å bli akkurat der de er (det vil si, her hos oss, også) ...

De har vært nomader i 1500 år. Og livstilen består av tigging og stjeling. Og det har de holdt på med siden den mørke middelalder, hva får deg til å tro at de kommer til å stoppe med det nå?

De har hatt mange muligheter til å få seg et ordentlig liv, men det er de ikke interessert i. De stjeler alt som ikke er boltet fast og drar videre.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja om du skal hjelpe meg må jeg vel begynne å tigge,stjele og bryte lover ;)

Kort versjon:

Ser ikke noe spesielt nytt der, men fortell oss gjerne om hvilke "rammebetingelser" du sikter til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...