Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ja, jeg fikk med meg det. Det var ett indirekte personangrep. Men det er ikke så farlig - fordi denne tråden er gjennomsyret av slike utspill - men jeg sutrer ikke over det. Jeg er glad for at folk engasjerer seg i problemet, og om det så er ingen som noen gang kommer til å bli helt enig med meg i denne saken, så er det også helt greit. Det handler ikke om meg eller deg som person - det handler om hvordan vi sammen tror vi kan løse situasjonen vi er havnet i. Og du har fått mange gode og intelligente svar her, men de er ikke de du har lyst til å høre, så derfor avfeier du dem. Det var heller ikke et indirekte personangrep, jeg har faktisk sansen for deg, du pleier egentlig som sagt tidligere å være svært reflektert og intelligent i det du skriver. Får meg nesten til å lure på om hele denne tråden er ett sosialt eksperiment eller lignende. Hvis du finner noe jeg har "avfeid" uten forklaring - hadde jeg blitt takknemlig om du viste meg det konkret. Når det gjelder "eksperiment", så skal jeg innrømme at jeg har lurt litt på det selv (bla. hvorfor er jeg helt mutters alene her?) ... Men, jeg har ikke noen skjulte agendaer, så det er sagt. Og, hvis jeg er helt på "viddene" - hvorfor stopper ingen "mitt idioti"? Det jeg kommer frem til ved å dobbeltrippelquadruppel-sjekk av virkelighetsforståelsen min, er at den stemmer greit nok, sånn pluss minus. Ja, man kan lure på mye Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Folk som gir til tiggere, skjønner ikke at de bidrar til å opprettholde/øke antallet tiggere i byen. Tiggerne fortsetter å tigge, rett og slett fordi det funker! 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Folk som gir til tiggere, skjønner ikke at de bidrar til å opprettholde/øke antallet tiggere i byen. Tiggerne fortsetter å tigge, rett og slett fordi det funker! Kanskje du har rett. Men hvis du bruker statistikken fra denne tråden, så er det bare jeg som gir penger til disse tiggerne. Og, siden ingen andre gjør det, er det heller ingen grunn for at det skal komme flere - så, hvor er logikken? Kan det være at de som svarer i denne tråden, på ingen måte er ett representativt utvalg for hvermansen her til lands? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Kanskje du har rett. Men hvis du bruker statistikken fra denne tråden, så er det bare jeg som gir penger til disse tiggerne. Og, siden ingen andre gjør det, er det heller ingen grunn for at det skal komme flere - så, hvor er logikken? Det er jo selvfølgelig ikke KUN på grunn av at folk gir penger til tiggere at de kommer i hopetall hit. Det er jo bare en del av problemet. Jeg tror ikke rumenerbanden som ble stoppet på grensen med min scooter inni kassebilen sin var her kun fordi noen hadde gitt dem penger i koppen. Når 68 av 69 er kriminelle sier det seg selv at tigging bare er en bigesjeft. Poenget er at man ved å gi de penger gir man de nok en grunn til å komme hit, og samtidig finansierer man kriminalitet. Kan det være at de som svarer i denne tråden, på ingen måte er ett representativt utvalg for hvermansen her til lands? Det vil man aldri kunne svare sikkert på, men leser man nyheter og følger debattene andre steder på nett også så vil man se at det er veldig, veldig stor overvekt av folk som ikke ønsker at Norge skal være et fristed for kriminelle utlendinger som forsøpler landet vårt. Med andre ord så skal du ikke se bort i fra at utvalget i denne tråden er mer representativt enn hva du kanskje tror. Endret 11. juli 2012 av Kent Touch This 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Den holdningen og tankegangen jeg skrev om, var en sterkere verdi i "gamle dager". Vi har utviklet oss slik at det kollektive samspillet (ansvaret) har veket for den individuelle realisering og lykkeoppnåelse. Jeg synes det individuelle er helt flott - men at vi kanskje må roe oss litt på egoet, og konsolidere verdiene vi har oppnådd (ved å løfte i samlet flokk) - før vi fortsetter i det samme tempoet. Jeg tror det var Kristin Halvorsen/SV, som lanserte tankene om at vi måtte bli flinkere som "nabokjærringer" for å klare å passe på hverandre. Dette ble sagt i en litt annen sammenheng - men jeg ser ikke at den er feil for denne saken. Ikke gå forbi en "kompis" på gata, uten å bry deg litt om hvordan vedkommende har det for tiden. Det koster ingenting annet enn litt oppmerksomhet, og når de fleste gjør det, blir det en trend som kan bygges på. At du forsøker å generalisere bort hele situasjonen gjør hvertfall ikke saken bedre. Dette handler spesifikk om sigøynerne og deres oppførsel. Det handler ikke som svensker, tyskere,spanjoler eller grekere. Alle disse oppfører seg som folk og blir behandlet som folk tilbake. Du skal ikke se bort i fra at veldig mange passer inn i generaliseringen din, men folk forventer ikke å få tyveri og dritt tilbake. Alt har sin grense. 3 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Som Vice sier, dette handler ikke om svensker, tyskere, spanjoler eller grekere. Skulle det handlet om disse kunne man generalisert på følgende måte, for å sette det på spissen: - Svensker sørger for at jeg får servering der jeg ønsker det - Pakistanere sørger for at jeg kommer meg til og fra serveringen i taxi - Polakker sørger for at jeg har en fin, nyoppusset leilighet å sove ut rusen i - Rumenere sørger for å plage meg, stjele fra meg, forsøple for meg og drite i hagen min Det er en ganske stor forskjell på bidragene. Endret 11. juli 2012 av Kent Touch This 6 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Kan det være at de som svarer i denne tråden, på ingen måte er ett representativt utvalg for hvermansen her til lands? Trolig ikke. Det fleste som ikke har opplevd sigøynernes herjinger på nært hold vil naturligvis ikke ha noe spesielt negativt forhold til dem og vil trolig heller ikke vite særlig mye om situasjonen. Jeg forventer ikke at Trondheim med sine 30(!) sigøynere opplever like mye kiminalitet og dritt som Oslo med sine 2000!!. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Så er jeg på vei ut på gata, igjen. I går gav jeg en femtilapp til en av disse fine menneskene som satt ved ett fast "tiggerpunkt". Jeg bruker ikke å slenge pengene ned i koppene, men tar meg tid til å få øyekontakt, og legge dem rett i hånden på den trengende. Dette bør flere prøve, fordi reaksjonen du ser i øynene på dette andre medmennesket, vil gi deg sterkere tro på menneskeligheten hos den du hjelper, og vil gi deg lyst til å hjelpe mer. Forsøk da vel! Kan det være at de som svarer i denne tråden, på ingen måte er ett representativt utvalg for hvermansen her til lands? Trolig ikke. Det fleste som ikke har opplevd sigøynernes herjinger på nært hold vil naturligvis ikke ha noe spesielt negativt forhold til dem og vil trolig heller ikke vite særlig mye om situasjonen. Jeg forventer ikke at Trondheim med sine 30(!) sigøynere opplever like mye kiminalitet og dritt som Oslo med sine 2000!!. Jeg tror at de fleste som poster her er unge mennsker mellom 15 - 30 år. Og det gir også logiske svar på hvorfor balansen i tråden er som den er. Kan du dokumentere antallet på 2000? Endret 11. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg har gjort akkurat det samme pencilcase; men da var det med MAT. Lenke til kommentar
GG99Slayer Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Men hvor naive er vi egentli, romfolket har ikke gjort noe annet en å luske rundt, stjele, tigge, forsøple, rane når dem kom, var ikke snakk om noe dialog da.. Men nå som dem er iferd med å "tape" å dem har ikke flere steder igjen å drive med dritten sin, nei da skal dem plutselig snakke å dialog, å det er så synd på oss.. Seriøst, dette er ikke ett bra eksemple til resten av verdens kriminelle.. 1 Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Så er jeg på vei ut på gata, igjen. I går gav jeg en femtilapp til en av disse fine menneskene som satt ved ett fast "tiggerpunkt". Jeg bruker ikke å slenge pengene ned i koppene, men tar meg tid til å få øyekontakt, og legge dem rett i hånden på den trengende. Dette bør flere prøve, fordi reaksjonen du ser i øynene på dette andre medmennesket, vil gi deg sterkere tro på menneskeligheten hos den du hjelper, og vil gi deg lyst til å hjelpe mer. Forsøk da vel! Denne debatten har svart klinkende klart hvorfor man IKKE skal ha tiggere i landet. La oss heller ta en debatt om hva som er positivt med å ha tiggere. Tiggere er bra for sånne folk som deg, som trenger å betale seg til en bedre selvfølelse. Attpåtil trenger du å skryte om dette i tråden. Du føler deg nok "god" og hevet over oss "slemme". Få tiggerne ut snarest mulig! Ikke ett sekund mer, orker jeg å se byen tilgriset! Endret 11. juli 2012 av rabbitmonster 4 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg tror at de fleste som poster her er unge mennsker mellom 15 - 30 år. Og det gir også logiske svar på hvorfor balansen i tråden er som den er. Kan du dokumentere antallet på 2000? Jeg er over 30. Angående antallet på 2000 så kan det dokumenteres her: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/romfolk-foeler-seg-trakassert-soeker-tilflukt-ved-kirke-3829321.html "I sommer har rundt 2000 personer fra romfolket inntatt hovedstaden." http://www.p4.no/story.aspx?id=473483 ""etter at så mange som 2000 rom-folk har inntatt hovedstaden." http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066549 "Her aksjonerer mange av de anslagsvis over 2000 rumenerne som i følge TV 2 befinner seg i hovedstaden." http://www.nettavisen.no/nyheter/article3432555.ece "Han forteller at det til sammen i Oslo er bortimot 2000 tiggende rumenere." - Roger Andresen, visepolitimester og ordenssjef på Grønland politistasjon 2 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 PencilCase: Nå har byrådslederen i Oslo kommet med en oppfordring til deg, les mer her: http://www.osloby.no/nyheter/Byradsleder--Slutt-a-gi-romfolk-penger-6940413.html 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) PencilCase: Nå har byrådslederen i Oslo kommet med en oppfordring til deg, les mer her: http://www.osloby.no/nyheter/Byradsleder--Slutt-a-gi-romfolk-penger-6940413.html Når byrådslederen kommer med dato for når politikerne skal sette igang med noe mer hensiktsmessig, enn det de holder på med nå, skal jeg kanskje slutte med min soleklare rett til å reagere på inhuman behandling med "sivil ulydighet". Endret 11. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det er ingen som har sagt at du ikke har rett til å gi pakket penger eller at du bedriver sivil ulydighet, hvor får du det fra? Det er kun en oppfordring. En meget smart en sådan. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det er ingen som har sagt at du ikke har rett til å gi pakket penger eller at du bedriver sivil ulydighet, hvor får du det fra? Det er kun en oppfordring. En meget smart en sådan. Den ser smartest ut for en høyreside som ønsker seg en borgerlig regjering ved neste valg. Så den oppfordringen lar jeg bero, til de formulerer noe konkret og setter ett tidspunkt. Ingen vits å la seg lure av politikere som er ute på velgerfiske. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Personlig tror jeg veldig mange av Oslos bebyggere, uavhengig av politisk standpunkt, har fått nok av dette problemet. 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg tror at de fleste som poster her er unge mennsker mellom 15 - 30 år. Og det gir også logiske svar på hvorfor balansen i tråden er som den er. Eller hva med å heller trekke den mest logiske konklusjonen: At de fleste her i tråden faktisk har opplevd sigøynernes herjinger og dermed vet hva de snakker om? Men alltid sikkert greit å avvise argumenter og fakta på aldersgrunnlag. Hvis dette er det argumentet man sitter igjen med er det kanskje på tide og igjen revurdere sitt eget bidrag? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det var et svar på hvordan man kan takle det å være tigger på en mer riktig, etisk og moralsk måte. Enn disse romfolka. Men du løste jo bare driteproblematikken, eller du kom med ditt forslag til løsning. Ta nå å fortell hvordan du skal skaffe deg det du skal putte i kjeften (på legal måte) , som du etterpå skal legge fra deg i buskene! Så kan du også fortelle hvor du skal sove - rengjøre deg osv. Forutsetningene blir jo helt feil. Du setter ham i situasjonen der han plutselig står på sidelinjen og er utstøtt av samfunnet i Norge og tilhører en gruppe som for lengst har gitt seg selv ett forferdelig omdømme. Det er ikke her disse menneskene starter. Ærlig talt er jeg ikke sikker på hvordan jeg skulle klart meg om jeg dro fra Norge til ett hvilket som helst annet land i fillete klær og uten noen som helst andre planer enn å sette meg ned på ett hjørne og tigge. Når jeg først satt der med koppen min, i en generelt forferdelig forfatning, tror jeg man blir ganske stuck ja. Men så er det jo kanskje det som er problemet og, at man setter seg selv i en slik situasjon. Ett mer betimelig spørsmål må jo nesten være hva ville du gjort for å unngå å havne i samme situasjon. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 PencilCase: Nå har byrådslederen i Oslo kommet med en oppfordring til deg, les mer her: http://www.osloby.no...er-6940413.html Han er nok for ung stakkar. Han vet ikke nok ikke hva han snakker om. Jeg vil tippe han er mellom 15-30år Men hvorfor kan vi ikke få henvist dem videre til Trondheim? Der er jo alt tilsynelatende fryd og gammen? Hvis man får ut budskapet er jeg sikker på at de vil valfarte dit fremfor å bli her. "Folk er folk" burde lage en liten infobrosjyre hvor det er lettest for dem å ta seg til rette her i landet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg