Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Morsom uttalelse på TV2-nyhetene i kveld forresten som sier ganske mye om denne folkegruppens holdning til eget ansvar: 'Grunnen til at det alltid er så mye søppel og rot der vi holder til er at kommunen ikke bruker nok ressurser på å rydde etter oss'.... :eek:

Hvordan kan man ikke bli provosert av en slik type holdning? Jeg kjenner at jeg virkelig må beherske meg selv når jeg leser dette, for et jævlig ufordragelig drittfolk! Uønsket søppel som bare klager og klager og klager hvor det hele tiden kreves at alt tilrettelegges for dem, samtidig som bidraget deres i samfunnet står til minus null, hvis du da ikke gjør som komikeren PencilCase og regner tyveri, tigging, sjikanering, ordensforstyrrelse m.m for ønskede kontribusjoner. Hvorfor denne gruppen med høyt siviliserte mennesker er blitt diskriminert og jagd fra plass til plass i Europa siden tidenes morgen er helt uforståelige for meg, slike hjertegode og fredfulle mennesker som bare prøver å leve i en produktiv symbiose med omgivelsene sine har blitt så urettmessig behandlet. Ingen andre enn vi, europeerne som har invitert dem inn i vårt varme hjem kan klandres for å ikke ha gjort nok og gitt dem mere gratis goder! :roll:

Takk for ett humoristisk innspill. Hvis du er like skarp på empati, som du er på å være treffsikker som standup-artist, har jeg en liten utfordring til deg.

Hvis vi rent hypotetisk sa at du ble i dette øyeblikket plassert i tiggerens situasjon, og med dine kvaliteter og intelligens osv.

Hvordan ville du da ha håndtert deg selv og løst de daglige utfordringene med å overleve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg hadde beholdt verdigheten min. Bæsjet i en busk, ikke på fortauet!

Ja, men det var altså bare en funksjon - og så vidt jeg vet er det ulovlig å gjøre fra seg i offentligheten ...?

Hva med å skaffe seg mat?

Lenke til kommentar

Ja, men disse folkene driter i lover og regler. Kanskje romfolket går ut i streik også snart siden kommunen ikke rydder opp.

Mat fås vel gratis av div organisasjoner.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, men disse folkene driter i lover og regler. Kanskje romfolket går ut i streik også snart siden kommunen ikke rydder opp.

Mat fås vel gratis av div organisasjoner.

Svarte du på utfordringen, eller hva var dette?

jeg kjenner ikke til at de får mat av noen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var et svar på hvordan man kan takle det å være tigger på en mer riktig, etisk og moralsk måte.

Enn disse romfolka.

Men du løste jo bare driteproblematikken, eller du kom med ditt forslag til løsning.

Ta nå å fortell hvordan du skal skaffe deg det du skal putte i kjeften (på legal måte) , som du etterpå skal legge fra deg i buskene! Så kan du også fortelle hvor du skal sove - rengjøre deg osv.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I landet du tilhører?

Snakker vi plutselig om hjemlandet deres? Jeg trodde problemet stod på dørterskelen vår, og at ganske mange er frustrerte grunnet dette. Har du lyst til å bidra med noe som kan ligne på "problemløsing" - utfordres også du til å fortelle hvordan du ville håndtert det å være i en slik situasjon.

Å sitte på sidelinjen, og rope fy - er lite konstruktivt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg finner ingenting å være uenig med Fabian i det som sies her. Kanskje det løsner nå!?

:)

Edit: Tar med innstillingen og holdningene til kirken - jeg synes det er en fornuftig måte å tilnærme seg mulige løsninger på - dialog med den som også vet hvor skoen trykker mest ...

Må ha fred til å høre på dem

Prost Ingar Seierstad har kalt inn et møte onsdag morgen. Der skal blant annet Kirkens Bymisjon, Frelsesarmeen og bydelen delta.

– Nå skal vi snakke med dem det gjelder og tenke sammen med dem i fred og ro, sier han til NRK.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hvis vi rent hypotetisk sa at du ble i dette øyeblikket plassert i tiggerens situasjon, og med dine kvaliteter og intelligens osv.

Hvordan ville du da ha håndtert deg selv og løst de daglige utfordringene med å overleve?

Først og fremst ville jeg brutt med stjele og tiggerkulturen, jobbet for å fremstå som en sivilisert og anstendig person og så gjort en innsats for å få meg en ærlig jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Først og fremst ville jeg brutt med stjele og tiggerkulturen, jobbet for å fremstå som en sivilisert og anstendig person og så gjort en innsats for å få meg en ærlig jobb.

Hvilke konkrete handlinger skal du gjøre for å overleve, på en lovlydig måte.

Det du skriver, er vel vi alle enige om!? Så den saken burde være klar nok.

Lenke til kommentar

Snakker vi plutselig om hjemlandet deres? Jeg trodde problemet stod på dørterskelen vår, og at ganske mange er frustrerte grunnet dette. Har du lyst til å bidra med noe som kan ligne på "problemløsing" - utfordres også du til å fortelle hvordan du ville håndtert det å være i en slik situasjon.

Nei, jeg snakker om at jeg synes de kan dra hjem til der de kommer fra. Det er ikke Norges jobb å skaffe dem jobb, mat og husly. En ting jeg lurer litt på: gir du fortsatt "alltid romfolket en slant i koppen" etter du har deltatt i denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for ett humoristisk innspill. Hvis du er like skarp på empati, som du er på å være treffsikker som standup-artist, har jeg en liten utfordring til deg.

Hva med å faktisk la barna gå på skole for å skaffe seg en utdannelse?

Romfolket har av tradisjon nektet barna skolegang. De snylter på velferdsstater, driter i hagene til folk og gir rett og slett faen.

Romfolk som har tatt til fornuft og kommet seg ut av elendigheten og skaffet seg utdanning har selv uttalt at dette er galskap.

http://www.an.no/nyheter/article6144255.ece

De blotter seg for småbarn og nekter å rydde opp etter seg.

Det er en grunn til at de har blitt diskriminert, forfulgt og hatet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, jeg snakker om at jeg synes de kan dra hjem til der de kommer fra. Det er ikke Norges jobb å skaffe dem jobb, mat og husly. En ting jeg lurer litt på: gir du fortsatt "alltid romfolket en slant i koppen" etter du har deltatt i denne tråden?

Jeg tolker svaret ditt slik: "Nei, jeg gjør ikke annet enn å sutre på nettet ... og hvis det skal fikses, så forventer jeg at noen andre gjør det ... så skal jeg fortsette å bruke tiden min på min rett til sutringsfrihet

Lite imponerende, synes jeg.

Og ellers, står jeg for det som er signaturen min

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva med å faktisk la barna gå på skole for å skaffe seg en utdannelse?

Romfolket har av tradisjon nektet barna skolegang. De snylter på velferdsstater, driter i hagene til folk og gir rett og slett faen.

Romfolk som har tatt til fornuft og kommet seg ut av elendigheten og skaffet seg utdanning har selv uttalt at dette er galskap.

http://www.an.no/nyh...icle6144255.ece

De blotter seg for småbarn og nekter å rydde opp etter seg.

Det er en grunn til at de har blitt diskriminert, forfulgt og hatet.

Hvorfor kommer du med irrelevante svar på aktuell post? Det var en "utfordring" ... Hva med den?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor kommer du med irrelevante svar på aktuell post? Det var en "utfordring" ... Hva med den?

Jeg kom med løsningen på utfordringen din. Utdannelse.

Nei, du forsøkte å lure deg unna - slik jeg oppfatter deg.

Er det vanskelig å være litt kreativ og praktisk tenkende, eller???

Lenke til kommentar

Jeg tolker svaret ditt slik: "Nei, jeg gjør ikke annet enn å sutre på nettet ... og hvis det skal fikses, så forventer jeg at noen andre gjør det ... så skal jeg fortsette å bruke tiden min på min rett til sutringsfrihet

Lite imponerende, synes jeg.

Tolk det hvordan du vil, jeg bryr meg ikke så mye om det.

Og ellers, står jeg for det som er signaturen min

Jeg spurte ikke om "du står for det som er i signaturen din". Jeg spurte om du fortsatt gir avskummet penger? For å si som deg; hvis ja, hvordan forsvarer du det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg spurte ikke om "du står for det som er i signaturen din". Jeg spurte om du fortsatt gir avskummet penger? For å si som deg; hvis ja, hvordan forsvarer du det?

Les bakover i tråden - så finner du mine holdninger og innstilling, opptil flere ganger!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...