Kent Touch This Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det toskene i "folk er folk" skulle fokusert på er opplæring i at: - Nei, det er ikke ok å stjele alt du kommer over - Nei, en park / en lekeplass / en bakgård er ikke et sted som er egnet til å klippe sigarer - Nei, det er ikke ok å samle / stjele inn masse drit og kaste det der det passer deg når du ikke lenger har bruk for det - Nei, det er ikke ok at du plager folk Da hadde de brukt tiden sin mye mer fornuftig enn dette tullet de driver med nå, som for eksempel å anmelde politiet. 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Forøvrig synes jeg også at alle i "folk er folk" kunne slått følge med dem. Alternativt kunne de kommet og ryddet opp i bakgården min hver morgen slik jeg må gjøre nå. All bæsjen kunne de fått lov til å fjerne også. I første omgang synes jeg vi kunne sendt alle disse "stakkars" sigøyner lovbryterne til "Folk er folk" sitt nabolag og/eller Pencilcase sitt nabolag. Det hadde vært en bra løsning for alle. 7 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 I første omgang synes jeg vi kunne sendt alle disse "stakkars" sigøyner lovbryterne til "Folk er folk" sitt nabolag og/eller Pencilcase sitt nabolag. Det hadde vært en bra løsning for alle. Det hadde vært helt perfekt. 3 Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Glad jeg ikke bor i Oslo og slipper synet av "viruset". 3 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg må virkelig si at denne tråden har endret mitt syn på tiggere. Før følte jeg dårlig samvittighet når tiggere kom bort til meg, jeg pleide tilogmed å unngå å ha småmynt i lommen slik at jeg ærlig kunne si "beklager, har ikke kontanter". Eventuelt "sorry, no cash" til de utenlandske. Jeg har nå fulgt med i tråden siden dag 1, sjekket artikler og kilder som har dukket opp her, og det har påvirket meg. Da ser det ut for meg som at du har gjort beslutningsprosessen på en adekvat og forstandig måte. Men det hadde vært veldig interessant å få vite mer om hvilke fakta, og realiteter beslutningen bygger på. Jeg har fått med meg at du forholder deg til tiggere sånn til daglig, så da vet vi det. Men, siden du sier at du har fulgt med i tråden helt siden oppstart, og at det har fått deg til å endre innstilling, ville det vært nyttig å bli opplyst om dine konkrete tanker om kart og terreng. Kort sagt hadde jeg lest lite om alt dette, bare erfart det selv i Oslo. Jeg har ikke opplevd driting i bakgården eller annet faenskap, kun tiggingen og sett noen camper i øyekroken i forbifarten. Basert på ny kunnskap fra avisartikler og deres erfaringer vet jeg nå hvordan de egentlig ter seg. Noe annet jeg stusser på er at du tidligere har hatt dårlig samvittighet, og unngått å ha småpenger på deg, for å ikke "lyve" når noen ba om småmynt. Hva var den dårlige samvittigheten basert på? Det er naturlig for meg å føle noe empati med alle som har det dårligere enn meg. Dermed føles det ikke bra å ha penger i lomma hvis andre trenger det mer. Det er uansett ikke mitt ansvar å sørge for deres velferd. Så ved å ikke ha penger i lomma, var det enklere å avvise tiggingen. Men nå, etter å ha lært mer om Romfolket er det ENDA lettere å avvise dem. Tiggere av andre folkeslag har jeg ikke endret syn på, men de er heller ikke innpåslitne. Tiggere er tiggere, men Romfolket misliker jeg mest. Edit: Jeg glemte av å få med denne saken - den lurer jeg også på hva du egentlig mener med!? men tiggere skal aldri få en krone av meg. Kanskje 50 øre. Om de skulle fått noe av meg, skulle det ikke kostet meg noe. 1 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Føler jeg gjorde mitt bidrag her i tråden for ti sider siden, men jeg skal snike inn litt realitetsorientering likevel. Hadde et par gjøremål i byen i dag, og jeg telte 11 slike på torget som satt med identiske "jeg er sulten"-plakater. Vi har et lite torg, fyi. I tillegg ble jeg oppsøkt to ganger av folk med kopp og en gang av en folk er folk mann mens jeg ventet på bussen. Heldigvis kan jeg en del rumenske fraser, og det er like priceless hver gang jeg slenger ut noe. Hvordan kan noen mene dette er greit? Seriøst? Drammen (som Oslo) er jo invadert av disse, og det er blitt et stort frustrasjonsmoment for alle som bor her. Endret 10. juli 2012 av Anaio 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 http://www.osloby.no/nyheter/Innkaller-til-hastemote-om-romleir-pa-Sofienberg-6939855.html - Den frie flyten av mennesker i EØS, som er et godt tiltak, forutsetter at man ikke er en byrde for det stedet man reiser til. Man kan ikke reise hvor som helst og forutsette at stedet man kommer til skal ivareta overnatting og livsopphold. Jeg tenker vi må forsøke å håndtere de som kommer slik vi forholder oss til alle andre. De må følge reglene vi har, ikke bosette seg i Marka og ikke bruker busker og trær som toaletter. Hvis man ikke klarer å ta vare på seg selv, må man reise tilbake. Slik er for alle, også for denne gruppen. Norske myndigheter har mulighet til å vise dem ut, mener Røsland. Helt enig. Send dem på hue og ræva ut! 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Føler jeg gjorde mitt bidrag her i tråden for ti sider siden, men jeg skal snike inn litt realitetsorientering likevel. Hadde et par gjøremål i byen i dag, og jeg telte 11 slike på torget som satt med identiske "jeg er sulten"-plakater. Vi har et lite torg, fyi. I tillegg ble jeg oppsøkt to ganger av folk med kopp og en gang av en folk er folk mann mens jeg ventet på bussen. Heldigvis kan jeg en del rumenske fraser, og det er like priceless hver gang jeg slenger ut noe. Hvordan kan noen mene dette er greit? Seriøst? Drammen (som Oslo) er jo invadert av disse, og det er blitt et stort frustrasjonsmoment for alle som bor her. De er overalt og da mener jeg overalt, uansett hvor jeg retter blikket så sitter de der med skiltet sitt og tigger. Og rett som det er kommer de med koppen sin og tidenes "trist, synd på meg" grimase, når man står og venter på bussen. De eneste som mener dette er greit, er noen naive fjols som ikke er vitne til hva disse slynglene gjør hver eneste dag her i Oslo, og forøvrig mange andre steder i Norge. Endret 10. juli 2012 av Uderzo 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hvordan kan noen mene dette er greit? Seriøst? Drammen (som Oslo) er jo invadert av disse, og det er blitt et stort frustrasjonsmoment for alle som bor her. Ikke vet jeg - det er etter det jeg har fått med meg, ingen som har sagt at dette er greit i denne tråden, i hvert fall ...? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Forøvrig synes jeg også at alle i "folk er folk" kunne slått følge med dem. Alternativt kunne de kommet og ryddet opp i bakgården min hver morgen slik jeg må gjøre nå. All bæsjen kunne de fått lov til å fjerne også. I første omgang synes jeg vi kunne sendt alle disse "stakkars" sigøyner lovbryterne til "Folk er folk" sitt nabolag og/eller Pencilcase sitt nabolag. Det hadde vært en bra løsning for alle. Kanskje jeg bor i ditt nabolag - hva vet du om det? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg er så dritt lei av sigøynere som kommer til Norge for å trakassere nordmenn. Hva har vi gjort mot dem som gjør at de sprer urin og avføring hos oss? 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det toskene i "folk er folk" skulle fokusert på er opplæring i at: - Nei, det er ikke ok å stjele alt du kommer over Lurer litt på hvor i alle dager de gjemmer alt dette påståtte tyvegodset sitt - har du sett noe til det? Etter det jeg har hørt, så blir visst det meste de har av eiendeler oppfattet som søppel, og blir brakt dit slikt oppbevares. Det er vel en av de tingene de beklager seg over. Jeg er så dritt lei av sigøynere som kommer til Norge for å trakassere nordmenn. Hva har vi gjort mot dem som gjør at de sprer urin og avføring hos oss? For å irritere nettopp bare deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg må virkelig si at denne tråden har endret mitt syn på tiggere. Før følte jeg dårlig samvittighet når tiggere kom bort til meg, jeg pleide tilogmed å unngå å ha småmynt i lommen slik at jeg ærlig kunne si "beklager, har ikke kontanter". Eventuelt "sorry, no cash" til de utenlandske. Jeg har nå fulgt med i tråden siden dag 1, sjekket artikler og kilder som har dukket opp her, og det har påvirket meg. Da ser det ut for meg som at du har gjort beslutningsprosessen på en adekvat og forstandig måte. Men det hadde vært veldig interessant å få vite mer om hvilke fakta, og realiteter beslutningen bygger på. Jeg har fått med meg at du forholder deg til tiggere sånn til daglig, så da vet vi det. Men, siden du sier at du har fulgt med i tråden helt siden oppstart, og at det har fått deg til å endre innstilling, ville det vært nyttig å bli opplyst om dine konkrete tanker om kart og terreng. Kort sagt hadde jeg lest lite om alt dette, bare erfart det selv i Oslo. Jeg har ikke opplevd driting i bakgården eller annet faenskap, kun tiggingen og sett noen camper i øyekroken i forbifarten. Basert på ny kunnskap fra avisartikler og deres erfaringer vet jeg nå hvordan de egentlig ter seg. Noe annet jeg stusser på er at du tidligere har hatt dårlig samvittighet, og unngått å ha småpenger på deg, for å ikke "lyve" når noen ba om småmynt. Hva var den dårlige samvittigheten basert på? Det er naturlig for meg å føle noe empati med alle som har det dårligere enn meg. Dermed føles det ikke bra å ha penger i lomma hvis andre trenger det mer. Det er uansett ikke mitt ansvar å sørge for deres velferd. Så ved å ikke ha penger i lomma, var det enklere å avvise tiggingen. Men nå, etter å ha lært mer om Romfolket er det ENDA lettere å avvise dem. Tiggere av andre folkeslag har jeg ikke endret syn på, men de er heller ikke innpåslitne. Tiggere er tiggere, men Romfolket misliker jeg mest. Edit: Jeg glemte av å få med denne saken - den lurer jeg også på hva du egentlig mener med!? men tiggere skal aldri få en krone av meg. Kanskje 50 øre. Om de skulle fått noe av meg, skulle det ikke kostet meg noe. Hvordan vurderer du din rolle som veileder opp mot det du skriver her? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det toskene i "folk er folk" skulle fokusert på er opplæring i at: - Nei, det er ikke ok å stjele alt du kommer over Lurer litt på hvor i alle dager de gjemmer alt dette påståtte tyvegodset sitt - har du sett noe til det? Etter det jeg har hørt, så blir visst det meste de har av eiendeler oppfattet som søppel, og blir brakt dit slikt oppbevares. Det er vel en av de tingene de beklager seg over. Jeg er så dritt lei av sigøynere som kommer til Norge for å trakassere nordmenn. Hva har vi gjort mot dem som gjør at de sprer urin og avføring hos oss? For å irritere nettopp bare deg. http://www.osloby.no/nyheter/19-pagrepet-i-politiaksjon-5317426.html - Vi har funnet en god del interessante ting, ting som åpenbart er tyvegods. Men jeg vil ikke gå inn på hva slags ting vi har beslaglagt, sier Ellefsen. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5126525.ece To kofferter fullastet med mobiltelefoner, smykker, pc-utstyr og andre verdisaker var det politiet fant ved kontroll av bagasjen til to rumenere på Gardermoen. http://www.fyret.nu/2012/06/08/sigoynere-hadde-innkvartert-seg-ulovlig-pa-nedlagt-skole/ I bygget var rommene overfylte med matrester, søppel og det som trolig er tyvegods.Politiet fant søppelsekker med bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og annet elektronisk utstyr. Detter var ett par av linkene jeg gadd å åpne da jeg google "sigøyner tyvegods" og "romfolk tyvegods". Dette er bare toppen av isfjellet når det gjelder artikler som finnes der det fortelles om konfiskert tyvegods, og det som faktisk fanges opp er antagelig bare en bitteliten del av det totale tyvegodset. Så ja, er nok ganske store mengder. 2 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg gir det 1 uke før til og med kirken er dritt lei , håper faktis vi får mange romleire på alle kirkeområder i hele Oslo. Endret 10. juli 2012 av Lunalotic 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hvordan kan noen mene dette er greit? Seriøst? Drammen (som Oslo) er jo invadert av disse, og det er blitt et stort frustrasjonsmoment for alle som bor her. Ikke vet jeg - det er etter det jeg har fått med meg, ingen som har sagt at dette er greit i denne tråden, i hvert fall ...? Du synes bare at det er greit å gi tiggerne slanten sin og dermed opprettholde dette problemet? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det toskene i "folk er folk" skulle fokusert på er opplæring i at: - Nei, det er ikke ok å stjele alt du kommer over Lurer litt på hvor i alle dager de gjemmer alt dette påståtte tyvegodset sitt - har du sett noe til det? Etter det jeg har hørt, så blir visst det meste de har av eiendeler oppfattet som søppel, og blir brakt dit slikt oppbevares. Det er vel en av de tingene de beklager seg over. Jeg er så dritt lei av sigøynere som kommer til Norge for å trakassere nordmenn. Hva har vi gjort mot dem som gjør at de sprer urin og avføring hos oss? For å irritere nettopp bare deg. http://www.osloby.no...on-5317426.html - Vi har funnet en god del interessante ting, ting som åpenbart er tyvegods. Men jeg vil ikke gå inn på hva slags ting vi har beslaglagt, sier Ellefsen. http://www.rb.no/lok...icle5126525.ece To kofferter fullastet med mobiltelefoner, smykker, pc-utstyr og andre verdisaker var det politiet fant ved kontroll av bagasjen til to rumenere på Gardermoen. http://www.fyret.nu/...-nedlagt-skole/ I bygget var rommene overfylte med matrester, søppel og det som trolig er tyvegods.Politiet fant søppelsekker med bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og annet elektronisk utstyr. Detter var ett par av linkene jeg gadd å åpne da jeg google "sigøyner tyvegods" og "romfolk tyvegods". Dette er bare toppen av isfjellet når det gjelder artikler som finnes der det fortelles om konfiskert tyvegods, og det som faktisk fanges opp er antagelig bare en bitteliten del av det totale tyvegodset. Så ja, er nok ganske store mengder. Kan du si litt mer om kilden "fyret.nu" - jeg har ikke vært borti dem før. Hvordan kan noen mene dette er greit? Seriøst? Drammen (som Oslo) er jo invadert av disse, og det er blitt et stort frustrasjonsmoment for alle som bor her. Ikke vet jeg - det er etter det jeg har fått med meg, ingen som har sagt at dette er greit i denne tråden, i hvert fall ...? Du synes bare at det er greit å gi tiggerne slanten sin og dermed opprettholde dette problemet? Nei, det synes jeg ikke, og svaret har jeg gitt ett dusin ganger før. Jeg gir det 1 uke før til og med kirken er dritt lei , håper faktis vi får mange romleire på alle kirkeområder i hele Oslo. Der er vi helt på nett! Kanskje noen tar det helt på alvor da ... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg betaler nok skatt, og det går til dårligere stilte mennesker i Norge. Er du ikke Nordmann i Norge, og ei får bli det heller, så har du faen meg ikke noe her å gjøre, heller. Og er du norsk, får du hjelp av etatene. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det toskene i "folk er folk" skulle fokusert på er opplæring i at: - Nei, det er ikke ok å stjele alt du kommer over Lurer litt på hvor i alle dager de gjemmer alt dette påståtte tyvegodset sitt - har du sett noe til det? Etter det jeg har hørt, så blir visst det meste de har av eiendeler oppfattet som søppel, og blir brakt dit slikt oppbevares. Det er vel en av de tingene de beklager seg over. Jeg er så dritt lei av sigøynere som kommer til Norge for å trakassere nordmenn. Hva har vi gjort mot dem som gjør at de sprer urin og avføring hos oss? For å irritere nettopp bare deg. http://www.osloby.no...on-5317426.html - Vi har funnet en god del interessante ting, ting som åpenbart er tyvegods. Men jeg vil ikke gå inn på hva slags ting vi har beslaglagt, sier Ellefsen. http://www.rb.no/lok...icle5126525.ece To kofferter fullastet med mobiltelefoner, smykker, pc-utstyr og andre verdisaker var det politiet fant ved kontroll av bagasjen til to rumenere på Gardermoen. http://www.fyret.nu/...-nedlagt-skole/ I bygget var rommene overfylte med matrester, søppel og det som trolig er tyvegods.Politiet fant søppelsekker med bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og annet elektronisk utstyr. Detter var ett par av linkene jeg gadd å åpne da jeg google "sigøyner tyvegods" og "romfolk tyvegods". Dette er bare toppen av isfjellet når det gjelder artikler som finnes der det fortelles om konfiskert tyvegods, og det som faktisk fanges opp er antagelig bare en bitteliten del av det totale tyvegodset. Så ja, er nok ganske store mengder. Kan du si litt mer om kilden "fyret.nu" - jeg har ikke vært borti dem før. Hvordan kan noen mene dette er greit? Seriøst? Drammen (som Oslo) er jo invadert av disse, og det er blitt et stort frustrasjonsmoment for alle som bor her. Ikke vet jeg - det er etter det jeg har fått med meg, ingen som har sagt at dette er greit i denne tråden, i hvert fall ...? Du synes bare at det er greit å gi tiggerne slanten sin og dermed opprettholde dette problemet? Nei, det synes jeg ikke, og svaret har jeg gitt ett dusin ganger før. Jeg gir det 1 uke før til og med kirken er dritt lei , håper faktis vi får mange romleire på alle kirkeområder i hele Oslo. Der er vi helt på nett! Kanskje noen tar det helt på alvor da ... Nei har egentlig ikke spessielt mye å si om den siden. Poenget var ikke å diskutere den siden heller så jeg synes det er rart du henger deg opp i akuratt det når du får svar på det du etterspør. Om du er misfornøyd med den er det da bare å lese gjennom det andre jeg linker til eller google kjapt så finner du enda flere saker der du ser at man både finner tyvegods under "raidene" og at dyrere ting blir fraktet ut. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg betaler nok skatt, og det går til dårligere stilte mennesker i Norge. Er du ikke Nordmann i Norge, og ei får bli det heller, så har du faen meg ikke noe her å gjøre, heller. Og er du norsk, får du hjelp av etatene. Hva med å tenke seg at hver og en av oss tar vårt ansvar, hele tiden, og bestandig der vi er? Hva med å plukke opp den søpla som ligger langs der du går, og hvis det er en søppelkasse i nærheten - ja da havner den lille søpla på rett sted. Så hvis alle tenkte sånn - da tror jeg byene ville sett litt annerledes ut. Hvorfor bare gå forbi en som tydeligvis sliter - hva koster det å gi en oppmuntrende tommel opp, kanskje ett vennelig ord - eller til og med en femmer??? Hva er det som er så rart med den måten å tenke og handle på? Hvorfor skal vi bli så sint på det vi likevel ikke får orden på selv, og hyle på staten, og at de skal legge søpla på rett sted. Vil det ikke kanskje koste oss enda mer via skatteseddelen å ha den holdningen, enn det koster å gjøre sin lille skjerv? Tidligere i denne tråden, var det faktisk en bruker (tror det var "Abigor") som kom med ett glimrende eksempel på den typen "borgerånd". Så hvis han fikk det til, kan det muligens overføres til oss andre. Eller er dette helt på jordet? Endret 10. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg