Vice Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Den viser den kulturelle trenden, og etter hvert inkluderes romfolk også. Min tro og håp. Så får vi heller se hvordan utviklingen blir. Ellers er alle de små problemene du nevner, bare for smårusk å nevne. Slikt kan man oppleve uansett folkeslag, men da så klart mye sjeldnere, siden de fleste har det greit nok. Merkelig at det ikke er svensker, polakker, tyskere etc. som politimesteren og politiet i Oslo vil ta ett oppgjør med da? Kan det kaaanskje være fordi de ikke stjeler, plager,forurenser og ødelegger hvorhen de beveger seg? IKke at det er noen unnskyldning å oppføre seg som en komplett idiot i fylla heller og plage andre, men de er faktisk ikke ved sine fulle fem når de gjør slikt. Hva er sigøynerens unskyldning for deres bedritne oppførsel? At man må helt ned på tungt rusede og forgiftede menneskers nivå for å finne lignende oppførsel sier det meste.. Selv de aller fleste tunge narkomane som henger i Oslo utviser bedre oppførsel enn sigøynerne. Endret 9. juli 2012 av Vice 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Så lenge disse menneskene gjør min hverdag sur ved å forsøple byen min / bakgården min, bæsje i buskene mine / på gatene og i lekeplassene i byen min, stjele ting fra meg osv. osv. så gir deg meg ikke annet enn glede å ta litt igjen. Skadefryd er den eneste sanne glede, er det ikke dét det heter? Som man høster sår man er også et uttrykk som kan brukes i denne sammenheng. Oppfør deg som folk, slik som f.eks mange narkomane i Oslo gjør, så har jeg ingenting i mot å gi deg en slant. Oppfør deg som en rotte og du vil derimot få igjen med samme mynt. Javel. Så det du gjør er altså å legge ansvaret for dine personlig følelser på noen andre - og da antar jeg at du også forventer av disse andre, at de ser hva du tenker og føler, og sørger for at du er mest mulig fornøyd - nesten som en hjelpeløs baby i barenvogna som sutrer etter tåteflasken og mor. Men dette gjør jo saken mye klarere, så du skal ha takk for den oppklaringen. Den viser den kulturelle trenden, og etter hvert inkluderes romfolk også. Min tro og håp. Så får vi heller se hvordan utviklingen blir. Ellers er alle de små problemene du nevner, bare for smårusk å nevne. Slikt kan man oppleve uansett folkeslag, men da så klart mye sjeldnere, siden de fleste har det greit nok. Merkelig at det ikke er svensker, polakker, tyskere etc. som politimesteren og politiet i Oslo vil ta ett oppgjør med da? Kan det kaaanskje være fordi de ikke stjeler, plager,forurenser og ødelegger hvorhen de beveger seg? IKke at det er noen unnskyldning å oppføre seg som en komplett idiot i fylla heller og plage andre, men de er faktisk ikke ved sine fulle fem når de gjør slikt. Hva er sigøynerens unskyldning for deres bedritne oppførsel? At man må helt ned på tungt rusede og forgiftede menneskers nivå for å finne lignende oppførsel sier det meste.. Selv de aller fleste tunge narkomane som henger i Oslo utviser bedre oppførsel enn sigøynerne. Ikke unnskyld noen - finn forklaringen! Den viser den kulturelle trenden, og etter hvert inkluderes romfolk også. Min tro og håp. Så får vi heller se hvordan utviklingen blir. Ellers er alle de små problemene du nevner, bare for smårusk å nevne. Slikt kan man oppleve uansett folkeslag, men da så klart mye sjeldnere, siden de fleste har det greit nok. Merkelig at det ikke er svensker, polakker, tyskere etc. som politimesteren og politiet i Oslo vil ta ett oppgjør med da? Kan det kaaanskje være fordi de ikke stjeler, plager,forurenser og ødelegger hvorhen de beveger seg? IKke at det er noen unnskyldning å oppføre seg som en komplett idiot i fylla heller og plage andre, men de er faktisk ikke ved sine fulle fem når de gjør slikt. Hva er sigøynerens unskyldning for deres bedritne oppførsel? At man må helt ned på tungt rusede og forgiftede menneskers nivå for å finne lignende oppførsel sier det meste.. Selv de aller fleste tunge narkomane som henger i Oslo utviser bedre oppførsel enn sigøynerne. Det henger nok sammen med at de får dekt sine basale behover noenlunde godt nok. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Slående argumentasjon du kommer med her, jaggu klarte du ikke å snike inn litt personlige karakteristikker av meg også, slikt er alltid et tegn på at du har mye gode motargumenter på lager. Du som er så opptatt av at man skal diskutere sak og ikke person, hvorfor begynner du å trekke inn meg som person i debatten? Jeg er fullt klar over at det er "polititisk ukorrekt" å snakke stygt om Romfolket, men for å være ærlig så driter jeg i det. De plager meg omtrent hver eneste dag og jeg gidder ikke å finne meg i det. Jeg synes jeg skal ha mulighet til å dra på en uteservering uten å gjentatte ganger få skitne kopper, hender osv. dyttet opp i ansiktet. Uten at jeg må gjemme unna verdisaker slik at de ikke blir stjålet. Uten å måtte ta med meg alt av verdisaker fra bordet når jeg skal på toalettet. Slik har det vært før disse jævlene kom til landet, og slik vil jeg at det skal være igjen. Derfor misliker jeg denne grupperingen av mennesker som kommer hit KUN for å tigge og lage kvalm. Som jeg har sagt før; de bidrar ikke med noe som helst positivt til samfunnet, da skjønner jeg ikke hvorfor de skal være her. Jeg skjønner i hvert fall ikke hvorfor jeg skal gi dem penger og synes synd på dem. 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Det jeg påpeker er at du bruker pekefingren mot noe, og da peker som regel tre fingre tilbake på deg selv. Hvis dette er feil å gjøre, vet du like godt som meg hvem som kan kontaktes. Og de er som regel uhildede, og jeg vil så klart akseptere "dommen". Så det er ikke jeg som driter deg ut - det er du som gjør det selv, mens jeg hjelper til med å gjøre deg tydelig. Jeg har bare tatt tak i de konkrete tingene du selv skriver, bedt om mer informasjon (som du gir) og lagd din sannhet forståelig for meg, og det siden du sier selv at du forventer at andre skal være "synske", ved ordene du benytter. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Jeg driter meg ut fordi jeg ikke liker folk som stjeler tingene mine og bæsjer i buskene mine? Logisk. For øvrig festlig å se at du av alle mennesker snakker om å drite seg ut. Hvordan var det igjen, du hadde noen bekjente som hadde vært på besøk i Oslo og ikke beskrevet problemet slik vi andre gjør det, og derfor var det umulig at det kunne være sånn? Endret 9. juli 2012 av Kent Touch This 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Når de gjorde det forbudt å kjøpe sex, kunne de vel gjort det forbudt å gi til tiggere. Så hadde kanskje problemet forsvunnet fra gatene... Å gi til tiggere er vel litt som å kjøpe piratvarer. Det bidrar til å opprettholde driften. Men for en herlig norsk naivitet å tro at man gjør noen mennesker en stor tjeneste ved å gi dem penger der de sitter på fortauet. 3 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Men for en herlig norsk naivitet å tro at man gjør noen mennesker en stor tjeneste ved å gi dem penger der de sitter på fortauet. Nettopp. Det verste er at disse naive tullingene også skal trykke sin egen stolthet ned i halsen på alle andre som forstår at det ikke hjelper noe som helst å gi disse tiggerne penger. "Se på meg, jeg er en mønsterborger siden jeg gir penger til tiggere!" 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg driter meg ut fordi jeg ikke liker folk som stjeler tingene mine og bæsjer i buskene mine? Logisk. Nei, jeg hjelper deg med å drite ut deg selv, fordi du bruker følelsesord og nerveord i kommunikasjonen. En som er helt fornuftig, bruker bare unntaksvis slike ord - mens hos deg, finner man det i nesten hver eneste post. For øvrig festlig å se at du av alle mennesker snakker om å drite seg ut. Hvordan var det igjen, du hadde noen bekjente som hadde vært på besøk i Oslo og ikke beskrevet problemet slik vi andre gjør det, og derfor var det umulig at det kunne være sånn? Denne forstod jeg ikke - forklare litt til!? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Når de gjorde det forbudt å kjøpe sex, kunne de vel gjort det forbudt å gi til tiggere. Så hadde kanskje problemet forsvunnet fra gatene... Å gi til tiggere er vel litt som å kjøpe piratvarer. Det bidrar til å opprettholde driften. Men for en herlig norsk naivitet å tro at man gjør noen mennesker en stor tjeneste ved å gi dem penger der de sitter på fortauet. I følge de på fortauet er de visst passe fornøyd med hjelpen de får - og beviset ligger i at de sitter der enda. Endret 9. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Men for en herlig norsk naivitet å tro at man gjør noen mennesker en stor tjeneste ved å gi dem penger der de sitter på fortauet. Nettopp. Det verste er at disse naive tullingene også skal trykke sin egen stolthet ned i halsen på alle andre som forstår at det ikke hjelper noe som helst å gi disse tiggerne penger. "Se på meg, jeg er en mønsterborger siden jeg gir penger til tiggere!" Du må gjerne skrive navnet mitt når du vil idiotforklare - jeg synes det er helt greit Jeg er ikke så veldig stolt av meg selv, og har heller ingen spesielll grunn for å føle det. Det jeg derimot håper å få til, er å snakke om løsninger på en så god måte som mulig. Og så har jeg erfart at det er hos motstanderne jeg lærer noe om meg selv. Det behagligste er å bare snakke med sine venner, men det blir det sjelden noen styrt utvikling av - det er i den dynamiske tankeprosessen som oppstår ved motstand, at vi mennesker finner kompromissløsninger og bærekraftige nye holdninger, for den nye tid. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Ikke unnskyld noen - finn forklaringen! Ja, finn forklaringen. Hva er årsaken til at man velger å drite i sandkasser hvor man ser barn leker, fremfor i det minste å gjøre det utenfor der hvor folk ferdes direkte? Det henger nok sammen med at de får dekt sine basale behover noenlunde godt nok. Hvilke basale behov er det du da spesifikt sikter til? Som du selv skriver så er de "visst passe fornøyd med den hjelpen de får". Om man ikke får dekket sitt basale behov ute i fremmede land er det kanskje på tide å sette kursen hjem igjen? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Ikke unnskyld noen - finn forklaringen! Ja, finn forklaringen. Hva er årsaken til at man velger å drite i sandkasser hvor man ser barn leker, fremfor i det minste å gjøre det utenfor der hvor folk ferdes direkte? Kanskje fordi sanden skal skjule møkka etterpå? Det henger nok sammen med at de får dekt sine basale behover noenlunde godt nok. Hvilke basale behov er det du da spesifikt sikter til? Som du selv skriver så er de "visst passe fornøyd med den hjelpen de får".Om man ikke får dekket sitt basale behov ute i fremmede land er det kanskje på tide å sette kursen hjem igjen? "Passe fornøyd" betyr at det er nok til å bli sittende, enda en stund. Hvis man hadde slengt på med andre tiltak, som ligger opp mot heving av standarden på dekningen av de basale behov, så som hus, varme, mat på bordet, jobb osv. Ville de neppe sittet der de sitter i dag. Dette tror jeg gjelder alle tiggere, uavhengig folkeslag. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Ikke unnskyld noen - finn forklaringen! Ja, finn forklaringen. Hva er årsaken til at man velger å drite i sandkasser hvor man ser barn leker, fremfor i det minste å gjøre det utenfor der hvor folk ferdes direkte? Kanskje fordi sanden skal skjule møkka etterpå? Man skulle vel tro at de hadde evner til å tenke litt mer enn det en vanlig katt kan gjøre? Eller overvurderer jeg dem? "Passe fornøyd" betyr at det er nok til å bli sittende, enda en stund. Hvis man hadde slengt på med andre tiltak, som ligger opp mot heving av standarden på dekningen av de basale behov, så som hus, varme, mat på bordet, jobb osv. Ville de neppe sittet der de sitter i dag. Dette tror jeg gjelder alle tiggere, uavhengig folkeslag. Så hvis de er interessert i hus,varme etc. hvorfor jobber de ikke mot dette målet fremfor å fortsette som de har gjort i flerfoldige år? Endret 9. juli 2012 av Vice 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Ikke unnskyld noen - finn forklaringen! Ja, finn forklaringen. Hva er årsaken til at man velger å drite i sandkasser hvor man ser barn leker, fremfor i det minste å gjøre det utenfor der hvor folk ferdes direkte? Kanskje fordi sanden skal skjule møkka etterpå? Man skulle vel tro at de hadde evner til å tenke litt mer enn det en vanlig katt kan gjøre? Eller overvurderer jeg dem? Jeg vet ikke hvordan du vurderer dem, annet enn at jeg ser du liker å sammenligne dem med diverse alternativer innenfor dyreriket. Selv har jeg gjort det på samme måten som dem - med da har jeg vært på tur i skog og mark. Hadde jeg vært hjemme, eller ute på byen og spankulert rundt - ville jeg benyttet meg at offentlige toaletter, og helst de som ikke koster en hel liten formue, bare for å tisse litt. Kanskje de må "velge" slike dårlige løsninger, fordi de faktisk ikke har andre valgmuligheter, og da kan man lure på hvorfor de blir fratatt de små hjelpemidlene de har ... Kanskje vi på den måten faktisk tvinger de til å leve og oppføre seg "dyrisk" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Så hvis de er interessert i hus,varme etc. hvorfor jobber de ikke mot dette målet fremfor å fortsette som de har gjort i flerfoldige år? Det kommer vel av dårlig organisering - forskjellige grupper innenfor samme folkeslaget som ikke bor i samme land - feilrettede hjelpetiltak (på overordnet politisk nivå) - lav utdanning - dårlige jobbmuligheter - diverse forskjellige restriksjoner på "fri ferdsel" innad i EU-området - lavt selvbilde - kulturelle udemokratiske "styringsformer" - deg og meg osv osv. Kort sagt: Jeg vet ikke, men jeg vet hva jeg selv ville følt hvis jeg var i deres posisjon Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg vet ikke hvordan du vurderer dem, annet enn at jeg ser du liker å sammenligne dem med diverse alternativer innenfor dyreriket. Selv har jeg gjort det på samme måten som dem - med da har jeg vært på tur i skog og mark. Hadde jeg vært hjemme, eller ute på byen og spankulert rundt - ville jeg benyttet meg at offentlige toaletter, og helst de som ikke koster en hel liten formue, bare for å tisse litt. Kanskje de må "velge" slike dårlige løsninger, fordi de faktisk ikke har andre valgmuligheter, og da kan man lure på hvorfor de blir fratatt de små hjelpemidlene de har ... Kanskje vi på den måten faktisk tvinger de til å leve og oppføre seg "dyrisk" Som jeg skrev : Hvorfor kan de ikke gjøre fra seg andre steder enn der hvor folk og barn direkte ferdes? Det kreves minimalt av intelligens til å skjønne dette. En katt klarer dog ikke å se sammenhengen. Om jeg absolutt må gjøre fra meg og jeg ikke har toalett tilgjengelig klarer jeg fint å finne andre steder enn barnas sandkasser. Hvorfor er dette så vanskelig for sigøynere? Er de ikke tenkende individer? 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Det kommer vel av dårlig organisering - forskjellige grupper innenfor samme folkeslaget som ikke bor i samme land - feilrettede hjelpetiltak (på overordnet politisk nivå) - lav utdanning - dårlige jobbmuligheter - diverse forskjellige restriksjoner på "fri ferdsel" innad i EU-området - lavt selvbilde - kulturelle udemokratiske "styringsformer" - deg og meg osv osv. Kort sagt: Jeg vet ikke, men jeg vet hva jeg selv ville følt hvis jeg var i deres posisjon Om de faktisk hadde gjort et forsøk på å tilpasse seg verden istedet for å forvente at resten av verden skal tilpasse seg dem, hadde de vært godt på vei ut av gjørma si. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg vet ikke hvordan du vurderer dem, annet enn at jeg ser du liker å sammenligne dem med diverse alternativer innenfor dyreriket. Selv har jeg gjort det på samme måten som dem - med da har jeg vært på tur i skog og mark. Hadde jeg vært hjemme, eller ute på byen og spankulert rundt - ville jeg benyttet meg at offentlige toaletter, og helst de som ikke koster en hel liten formue, bare for å tisse litt. Kanskje de må "velge" slike dårlige løsninger, fordi de faktisk ikke har andre valgmuligheter, og da kan man lure på hvorfor de blir fratatt de små hjelpemidlene de har ... Kanskje vi på den måten faktisk tvinger de til å leve og oppføre seg "dyrisk" Som jeg skrev : Hvorfor kan de ikke gjøre fra seg andre steder enn der hvor folk og barn direkte ferdes? Det kreves minimalt av intelligens til å skjønne dette. En katt klarer dog ikke å se sammenhengen. Om jeg absolutt må gjøre fra meg og jeg ikke har toalett tilgjengelig klarer jeg fint å finne andre steder enn barnas sandkasser. Hvorfor er dette så vanskelig for sigøynere? Er de ikke tenkende individer? Ja, du spør mer enn ti vise kan svare ... Forslag: Hva med at du går direkte til en av tiggerne, eller helst flere, og så spør du dem - jeg tror de kan gi det beste svaret. Hvis de ikke vil sånn med en gang - kjøp da ett par kopper kaffe/eller kanskje ett par grillede kyllinger, by dem det, og se om du klarer å få god nok kontakt ved å være litt snill med dem først, snakke så med disse, for deg, merkverdige skapningene, og kanskje - bare kanskje finner du ut at de er ikke så veldig ulik deg selv. Stå på! Dette får du til (hvis du vil) ... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Det kommer vel av dårlig organisering - forskjellige grupper innenfor samme folkeslaget som ikke bor i samme land - feilrettede hjelpetiltak (på overordnet politisk nivå) - lav utdanning - dårlige jobbmuligheter - diverse forskjellige restriksjoner på "fri ferdsel" innad i EU-området - lavt selvbilde - kulturelle udemokratiske "styringsformer" - deg og meg osv osv. Kort sagt: Jeg vet ikke, men jeg vet hva jeg selv ville følt hvis jeg var i deres posisjon Om de faktisk hadde gjort et forsøk på å tilpasse seg verden istedet for å forvente at resten av verden skal tilpasse seg dem, hadde de vært godt på vei ut av gjørma si. Vel, de har ikke fått det gjort til nå - og hvis vi tenker om dem slik vi har blitt tvunget opp gjennom tiden til å tenke om andre minoriteter, og hvordan de på individuell kulturell måte kan hjelpes så det nytter, er det vi rike som sitter med løsningen for deres del. Det er bare i folkeventyrene at skapninger faktisk kan løfte seg selv etter håret. Så er det nå ikke slik at de ikke har tilpasset seg - de har tilpasset seg akkurat så mye vi har latt dem få lov til. Endret 9. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Ja, du spør mer enn ti vise kan svare ... Forslag: Hva med at du går direkte til en av tiggerne, eller helst flere, og så spør du dem - jeg tror de kan gi det beste svaret. Ja nå er jeg fryktelig vanskelig med spørsmålene her. Kanskje jeg også bør gå og spørre katten for å sammenligne svarene Hvis de ikke vil sånn med en gang - kjøp da ett par kopper kaffe/eller kanskje ett par grillede kyllinger, by dem det, og se om du klarer å få god nok kontakt ved å være litt snill med dem først, snakke så med disse, for deg, merkverdige skapningene, og kanskje - bare kanskje finner du ut at de er ikke så veldig ulik deg selv. Ja ikke sant, og så kan jeg sende problemet videre til naboen istedet Ellers kan jo han også prøve å gjøre seg til "kompis" med dem slik at naboen bortenfor han får problemet istedet. Hvorfor skal jeg kaste bort ressurser og samtidig belønne tigger & stjelekulturen deres? Er det noe jeg har innsett etter kontakt med disse folkene i flere år, er det at de er veldig ulike meg selv og de aller fleste andre som befinner seg utenfor sigøynermiljøet. Så er det nå ikke slik at de ikke har tilpasset seg - de har tilpasset seg akkurat så mye vi har latt dem få lov til.Ja. Kanskje vi rett og slett bare skal legalisere stjeling, menneskehandel, forurensing & forsøpling slik at de kan tilpasse seg litt enklere og bedre. Lover generelt kan vi kvitte oss med, og fjern politiet i samme slengen også. De er jo uansett bare ute etter å plage disse folka. Ikke sant? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg