Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere har vi snakket om hvorfor akkurat du opplever å møte "tullinger" og kanskje mer presist;"sigøynere" på hvert eneste gatehjørne, og at det hadde sannsynligvis noe med hvordan du selv velger å oppføre deg. Så, den saken ser jeg meg ferdig med.

Du fortsetter med dine tarvelige og uredelig forsøk på personbeskrivelse? Du skyr tydeligvis intet middel for å kunne opprettholde din demonstrert mangelfulle oppfattelse av virkeligheten?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rumenere får skylden ...

Og noen av dem som er tettest på problematikken, ser det på denne måten (og det er greit for balansens skyld):

– Det kommer rumenere til oss som tigger og som gjør småkriminalitet ved siden av. Også kommer det mennesker som ikke er kriminelle. Å si at alle rumenere er kriminelle blir helt feil, sier han til TV 2.

At man gir Rumenere og et helt land skylden for sigøynerenes herjinger er enten pga. dumhet, svært manglende kunnskaper eller pga. et mislykket forsøk på å være politisk korrekt. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kom akkurat hjem fra en uteservering i Oslo - selv ikke inne på et serveringsområde får man være i fred fra dette pakket. Tre ganger ble de vist vekk fra stedet før de til slutt tok hintet.

Var det noen norske som ble avviste også - det er nemlig ikke uvanlig at serveringssteder må bortvise også de velkomne gjestene? Har gjerne smmenheng med for mye drikke.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Var det noen norske som ble avviste også - det er nemlig ikke uvanlig at serveringssteder må bortvise også de velkomne gjestene? Har gjerne smmenheng med for mye drikke.

Hæ? Hva har det med saken å gjøre? For å svare deg; nei, det var ingen norske som ble bortvist, og dette hadde ingenting med alkohol å gjøre. Det kom pakk med pappskilt og tiggekopper som plagde alle gjestene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Rumenere får skylden ...

Og noen av dem som er tettest på problematikken, ser det på denne måten (og det er greit for balansens skyld):

– Det kommer rumenere til oss som tigger og som gjør småkriminalitet ved siden av. Også kommer det mennesker som ikke er kriminelle. Å si at alle rumenere er kriminelle blir helt feil, sier han til TV 2.

At man gir Rumenere og et helt land skylden for sigøynerenes herjinger er enten pga. dumhet, svært manglende kunnskaper eller pga. et mislykket forsøk på å være politisk korrekt.

Ja, det er feil å generalisere - altså gi hele gruppen ansvaret og skylden for det noen få av gruppen utfører.

Ellers ser jeg av ordvalget at du mener deg hærtatt, eller er på tur til å bli hærtatt. Du synes ikke selv at den hæren er veldig så puslete? Eller ser du fiender på hvert ett gatehjørne? Da kan man fort fantasere seg frem til at selv de ubetydeligste små ting, kan bli uoverkommelige.

Fikk du forøvrig med deg at siste måling viser at vi får det bedre til, alle sammen?

Og at skeptikerne blir færre, jo lengre vi får jobbet med sakene. Kanskje om ett års tid så er det bare deg og meg igjen her, og ingen "likes" hverken for deg eller meg.

På tide å begynne å bekymre seg for den fremtiden, eller?

Hæ? Hva har det med saken å gjøre? For å svare deg; nei, det var ingen norske som ble bortvist, og dette hadde ingenting med alkohol å gjøre. Det kom pakk med pappskilt og tiggekopper som plagde alle gjestene.

Jeg skrev jo hva det hadde med saken å gjøre!?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er vel kanskje 1-2 langsiktige nye utfordringer per 10 år kanskje? Ikke akkurat store tingen å skryte av.

Og jeg ser det sånn at vi er i konstant "utfordring" - det er bestandig noe som kan gjøres litt bedre. Gode holdninger og positive innstillinger føder de små fremskrittene, og med god oppdragelse av de små fremskritt - ender vi opp med oppegående modne og balanserte løsninger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg føler at alkoholinntak på en uteservering har pent lite med tiggere som kommer og plager andre å gjøre. Du kommer med veldig mye vissvass synes jeg.

Og jeg ville frem til at vi alle kan oppføre oss dårlig. Vi som har penger - får servert til vi driter oss ut. Romtiggerne mangler de pengene, og er allerede fysisk skitne, og ved å tigge på feil sted, oppfattes de som bedritne - og blir så klart bortvist. Akkurat som oss.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Og jeg ville frem til at vi alle kan oppføre oss dårlig. Vi som har penger - får servert til vi driter oss ut. Romtiggerne mangler de pengene, og er allerede fysisk skitne, og ved å tigge på feil sted, oppfattes de som bedritne - og blir så klar bortvist. Akkurat som oss.

Vel, personlig synes jeg det er mindre plagsomt at fulle mennesker som har tilhørlighet til vårt land blir bortvist fra en uteservering i forhold til å få dyttet skitne rumener-labber opp i ansiktet hvor de prøver å sno deg for penger, sigaretter og alt annet av verdi.

Det er sjeldent Ola Dunk drar på en uteservering med hensikt å plage andre gjester vil jeg tørre påstå.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk du forøvrig med deg at siste måling viser at vi får det bedre til, alle sammen?

Og at skeptikerne blir færre, jo lengre vi får jobbet med sakene. Kanskje om ett års tid så er det bare deg og meg igjen her, og ingen "likes" hverken for deg eller meg.

Igjen er du på bærtur. Den "målingen" som du henviser til har ikke noe spesifikt med sigøynere å gjøre. Hadde den omhandlet sigøynere hadde den nok sett endel annerledes ut. Det som er problemet er sigøynere, ikke utlendinger generelt. Det er ikke utlendinger generelt som sitter på gata og plager folk, stjeler alt som ikke er boltet fast, driter sammen med kattene oppi sandkasser hvor barn leker, lager ulovlige campingplasser, forurenser og ødelegger både by og skog. Det er sigøynere.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og jeg ville frem til at vi alle kan oppføre oss dårlig. Vi som har penger - får servert til vi driter oss ut. Romtiggerne mangler de pengene, og er allerede fysisk skitne, og ved å tigge på feil sted, oppfattes de som bedritne - og blir så klar bortvist. Akkurat som oss.

Vel, personlig synes jeg det er mindre plagsomt at fulle mennesker som har tilhørlighet til vårt land blir bortvist fra en uteservering i forhold til å få dyttet skitne rumener-labber opp i ansiktet hvor de prøver å sno deg for penger, sigaretter og alt annet av verdi.

Det er sjeldent Ola Dunk drar på en uteservering med hensikt å plage andre gjester vil jeg tørre påstå.

Jeg for min del klarer ikke se den store forskjellen. Upassende oppførsel, er like uvelkommen, uansett. Og jeg unnskylder ingen av "folkene", men vil personlig si at fulle folk er pyton, og skitne tiggere er plagsomt å få i suppetallerkenen

Men av de to mener jeg tiggerne har den beste forklaringen på oppførselen. De andre kan sove ut rusen i glattceller, for min del, og kanskje heller gi tiggere noen av de pengene de slett ikke trenger for å ruse seg til idioti, neste gang de går på byen.

Lenke til kommentar

Jeg føler at alkoholinntak på en uteservering har pent lite med tiggere som kommer og plager andre å gjøre. Du kommer med veldig mye vissvass synes jeg.

Og jeg ville frem til at vi alle kan oppføre oss dårlig. Vi som har penger - får servert til vi driter oss ut. Romtiggerne mangler de pengene, og er allerede fysisk skitne, og ved å tigge på feil sted, oppfattes de som bedritne - og blir så klart bortvist. Akkurat som oss.

Om en nordmann eller svenske eller hvem som helst oppfører seg som en sigøyner gjør, ja da skal og bør han/hun bortvises. Selvfølgelig er det noen som mister alle hemninger i fylla, driter på seg, forurenser, plager folk etc. Men disse blir som regel tatt hånd om av politiet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Igjen er du på bærtur. Den "målingen" som du henviser til har ikke noe spesifikt med sigøynere å gjøre. Hadde den omhandlet sigøynere hadde den nok sett endel annerledes ut. Det som er problemet er sigøynere, ikke utlendinger generelt. Det er ikke utlendinger generelt som sitter på gata og plager folk, stjeler alt som ikke er boltet fast, driter sammen med kattene oppi sandkasser hvor barn leker, lager ulovlige campingplasser, forurenser og ødelegger både by og skog. Det er sigøynere.

Den viser den kulturelle trenden, og etter hvert inkluderes romfolk også. Min tro og håp. Så får vi heller se hvordan utviklingen blir.

Ellers er alle de små problemene du nevner, bare for smårusk å nevne. Slikt kan man oppleve uansett folkeslag, men da så klart mye sjeldnere, siden de fleste har det greit nok.

Lenke til kommentar

Jeg for min del klarer ikke se den store forskjellen. Upassende oppførsel, er like uvelkommen, uansett. Og jeg unnskylder ingen av "folkene", men vil personlig si at fulle folk er pyton, og skitne tiggere er plagsomt å få i suppetallerkenen

Men av de to mener jeg tiggerne har den beste forklaringen på oppførselen. De andre kan sove ut rusen i glattceller, for min del, og kanskje heller gi tiggere noen av de pengene de slett ikke trenger for å ruse seg til idioti, neste gang de går på byen.

Det var så utrolig deilig å se den skitne rumeneren inn i øynene i går og si "fuck off" da han prøvde å tigge ved bordet mitt i går. Jeg ble varm inni meg av å se skuffelsen hans.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var så utrolig deilig å se den skitne rumeneren inn i øynene i går og si "fuck off" da han prøvde å tigge ved bordet mitt i går. Jeg ble varm inni meg av å se skuffelsen hans.

Kan du utdype den "varmefølelsen" litt - den hørtes nemlig interessant ut? hvordan reagerte de som var rundt deg?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan du utdype den "varmefølelsen" litt - den hørtes nemlig interessant ut? hvordan reagerte de som var rundt deg?

Ærlig talt, har du aldri hørt uttrykket før og du trenger en forklaring på det?

De reagerte med glede.

Det er en følelse, og siden vi føler forskjellig, er det helt umulig for meg å vite hva din varmeføelse bestod i. Noen føler varme når de blir kåt, andre når de blir dritatrengt osv...

Så hva skal til for at du blir så god og varm? Du nevnte noe om at du syntes det var "deilig" å se denne skitne typen og avvise ham. Kanskje du trigges av å være slem og se hvilken effekt det har på den du er slem mot - ikke vet jeg ...

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Så lenge disse menneskene gjør min hverdag sur ved å forsøple byen min / bakgården min, bæsje i buskene mine / på gatene og i lekeplassene i byen min, stjele ting fra meg osv. osv. så gir deg meg ikke annet enn glede å ta litt igjen. Skadefryd er den eneste sanne glede, er det ikke dét det heter? Som man høster sår man er også et uttrykk som kan brukes i denne sammenheng.

Oppfør deg som folk, slik som f.eks mange narkomane i Oslo gjør, så har jeg ingenting i mot å gi deg en slant. Oppfør deg som en rotte og du vil derimot få igjen med samme mynt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...