Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Kanskje det er tid for litt mer fakta.

* De får ikke jobb:

Alle arbeidsgivere vegrer seg for å ansette folk av typen som meget godt kan vise seg å ikke gjøre noen arbeidsinnsats og stjeler fra arbeidsplassen. Det er romfolket som har seg selv å takke for det.

* De føler seg ikke velkommen noe sted, ikke engang i sitt eget opprinnelsesland:

Ikke så rart. De kan være en regelrett pest og en plage. De okkuperer bl.a.rasteplasser, tar seg til rette, stjeler og oppfører seg som regelrette drittsekker ovenfor lokalbefolkningen - noe jeg selv har vært vitne til -

* (...)man har altså ikke snakket med romfolket:

Vil de engang jobbe og gjøre en innsats for livets opphold, tror du?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, men hvordan klarer du å se det lyset?

Du i ditt møte med nye mennesker greier også temmelig fort å gjøre opp din mening om hva slags type de er. Ikke sant?

Og det er ikke rent sjelden at førsteinntrykket er korrekt.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

* De får ikke jobb:

Alle arbeidsgivere vegrer seg for å ansette folk av typen som meget godt kan vise seg å ikke gjøre noen arbeidsinnsats og stjeler fra arbeidsplassen. Det er romfolket som har seg selv å takke for det.

* De føler seg ikke velkommen noe sted, ikke engang i sitt eget opprinnelsesland:

Ikke så rart. De kan være en regelrett pest og en plage. De okkuperer bl.a.rasteplasser, tar seg til rette, stjeler og oppfører seg som regelrette drittsekker ovenfor lokalbefolkningen - noe jeg selv har vært vitne til -

Ok, men hvordan klarer du å se det lyset?

Du i ditt møte med nye mennesker greier også temmelig fort å gjøre opp din mening om hva slags type de er. Ikke sant?

Og det er ikke rent sjelden at førsteinntrykket er korrekt.

Nei, det er noe jeg ikke klarer - men jeg har hørt om de som mener å klare det, så derfor spør jeg.

Angående hvor presist et "førsteinntrykk" kan være - så vil jeg tro at det har sammenheng med hvor lite eller mye man er "farget" av fordommer og forestillinger. Men jeg er enig i at hvis man først nuller ut disse fordommene, kan man se virkeligheten for det den er, på en mer presis måte.

Det hender jeg stusser på nye mennesker jeg møter, og da har jeg vent meg til å dobbeltsjekke den "følelsen" ved å sjekke opp fakta i situasjoner før jeg konkluderer. Den metoden har lært meg at jeg er endel farget selv, av egne forestillinger og situasjonsbestemte negative følelser.

Noen kaller sånt for å sjekke opp snørr&bart-skillet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

* De får ikke jobb:

Først må de nesten få en konkret jobb, før de kan bli i stand til å forbryte seg som arbeidstakere. I Spania har de gjort endel gode tiltak for å hjelpe sin egen Rombefolkning, og der er det mye posistivt som har skjedd. det viser seg at roma er like oppegående som den vanlige spanjol. Og det kan alle takke hverandre for, både spanjoler og roma. Så, fakta viser altså noe annet enn det du tror på.

Jeg har også opplevd sånt, flere ganger, og finner det nokså irriterende. Men holder fast ved at det gjelder noen relativt få, og slett ikke alle.

Jeg tror de fleste er lik oss og vil skape en best mulig fremtid for seg og sine - og at det folket har like mange drittsekker i sin kultur som det alle andre kulturer har.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Godeste PencilCase, du må nesten være tilbøyelig til å tro på julenissen i samme slengen.

Jeg er mer redd for noen i denne tråden faktisk tror fullt og fast på at jeg er selveste Julenissen... :)

Lenke til kommentar

Godeste PencilCase, du må nesten være tilbøyelig til å tro på julenissen i samme slengen.

Jeg er mer redd for noen i denne tråden faktisk tror fullt og fast på at jeg er selveste Julenissen... :)

Tviler på at så mange her tror det, men for en sigøyner kan du nok sikkert fremstå som selveste julenissen :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

*snip*

Siden når ble meninger fakta? Heldigvis har de fleste som har sett og opplevd realiteten vett nok til å avskrive slike utbrudd som virkelighetsfjern idealisme, og da snakker jeg for store deler av Oslos befolkning. Hadde sigøynerne faktisk oppført seg som folk kunne nok også "Folk er folk" og deres likemenn klart å nå ut til flere, men igjen, dersom de hadde oppført seg som folk hadde det ikke vært noe problem i utgangspunktet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

*snip*

Siden når ble meninger fakta? Heldigvis har de fleste som har sett og opplevd realiteten vett nok til å avskrive slike utbrudd som virkelighetsfjern idealisme, og da snakker jeg for store deler av Oslos befolkning. Hadde sigøynerne faktisk oppført seg som folk kunne nok også "Folk er folk" og deres likemenn klart å nå ut til flere, men igjen, dersom de hadde oppført seg som folk hadde det ikke vært noe problem i utgangspunktet...

Kan du dokumentere at du snakker for en stor del av oslos befolkning, med dine litt følelesesladde personlige elendighetsbeskrivelser baert på din tolkning av virkeligheten?

Når det gjelder de fakta som ble lagt ut sist, så var det fra tre forskjellig kilder - men du fikk med deg bare en, eller kanskje du fikk med deg alle tre, men at bare en av de tre kildene var verdt å rakke ned på, for deg.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tviler på at så mange her tror det, men for en sigøyner kan du nok sikkert fremstå som selveste julenissen :)

Siden du liker å holde fast ved den foreldete benevnelsen på Romfolk, kan du få lese litt om opphavet og bruken av den type fordommer og nedrakking. Du var ikke den første, dessverre ...

”SIGØYNERPLAGEN”

Kontinuitet og brudd i tysk

sigøynerpolitikk 1929-1938

Lenke til kommentar

Siden du liker å holde fast ved den foreldete benevnelsen på Romfolk, kan du få lese litt om opphavet og bruken av den type fordommer og nedrakking. Du var ikke den første, dessverre ...

”SIGØYNERPLAGEN”

Ahh den alltid like forutsigbare og populære hitling'en måtte komme til slutt ja....

Strålende argumentasjons teknikk..... Eller kanskje ikke...

Endret av flesvik
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan du dokumentere at du snakker for en stor del av oslos befolkning, med dine litt følelesesladde personlige elendighetsbeskrivelser baert på din tolkning av virkeligheten?

Jeg er klar til å møte knøler på ditt nivå. Og om noen Osloborgere(som faktisk vet hva de snakker om) faktisk skulle

vite hva de snakker om så er jeg klar til å gi dem tips :) Er det noen Osloborgere som har noe negativt å si i forhold til det som har blitt sagt her i tråden?? Rop ut! Eller gjør som "penilcase": Drit deg ut :)

Når det gjelder de fakta som ble lagt ut sist, så var det fra tre forskjellig kilder - men du fikk med deg bare en, eller kanskje du fikk med deg alle tre, men at bare en av de tre kildene var verdt å rakke ned på, for deg.

Jeg gjentar:Når ble meninger fakta? (Kanskje kan du finne frender blant fjolsene i "Folk er folk" :) )

Så "pencilcase" når skal du bli med i virkeligheten? Skal du sende noen venner av deg til Oslo som kan fortsette å si at de "så ingen sigøynere", eller skal du fortsette å lukke øynene dine ? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

”SIGØYNERPLAGEN”

Oiiijj, synes at en eller annen tulling anklaget meg for "hitling" tidligere? Har du hørt om "å møte seg selv i døren penilcase" :lol:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

”SIGØYNERPLAGEN”

Oiiijj, synes at en eller annen tulling anklaget meg for "hitling" tidligere? Har du hørt om "å møte seg selv i døren penilcase" :lol:

Tidligere har vi snakket om hvorfor akkurat du opplever å møte "tullinger" og kanskje mer presist;"sigøynere" på hvert eneste gatehjørne, og at det hadde sannsynligvis noe med hvordan du selv velger å oppføre deg. Så, den saken ser jeg meg ferdig med.

Når det gjelder "hitling" er det en tricks for å avspore debatten, eller eskalere aggressjonsnivået i selve debatten, og få folk til å gå av skaftet. Og debatten i seg selv behøver slett ikke omhandle temaer som har noe med nazisme å gjøre.

Siden denne debatten gjelder romfolket, er det helt på sin plass å opplyse om hvor navnet "sigøyner" har sitt opphav, og i dette tilfellet finner vi opphavet til denne grumsete benevnelsen i tysk førkrigshistorie. Så hvis slike fakta blir oppfattet som "hitling" - får det heller stå sin sak.

Ellers ser jeg at stemningen er høy hos deg, enda klokken drar seg ut på morgenkvisten - og smilies sitter løst - og for å si det sånn, virker det som om en god del av vettet har gått og lagt seg allerede ...

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Rumenere får skylden ...

Og noen av dem som er tettest på problematikken, ser det på denne måten (og det er greit for balansens skyld):

– Det kommer rumenere til oss som tigger og som gjør småkriminalitet ved siden av. Også kommer det mennesker som ikke er kriminelle. Å si at alle rumenere er kriminelle blir helt feil, sier han til TV 2.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg donerer selektivt til en vedledig oranisasjon. Etter jeg leste om tiggeren fra Romania som tigget i Norge og bygget enebolig i Romania har jeg sluttet tvert med all stønad i den retningen.

Artikkelen skulle vise at ikke alle hadde onde bakmenn, noe den forøvrig gjorde. Samtidig viste den også at nordmenn gjør at arbeid som bygger et samfunn ikke lønner seg i Romania. Foreldre vil lære barna sine at utdannelse ikke lønner seg, og hele generasjoner vranglæres til å tro at tigging er veien ut av helvettet.

http://www.tv2.no/ny...us-3284685.html

Og linken er to år gammel - så da har det altså ikke skjedd noe spesielt siden da ...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette nøler jeg ikke med å ta som en positiv nyhet, også for Romfolket.

– Det er flere nå som mener at innvandrerne bidrar til et større kulturelt mangfold og til norsk økonomi, istedet for å utnytte velferdsordninger.

Jeg har det bestemte inntrykket av at denne målingen er" spot on", og stemmer helt med egen oppfattelse av samfunnsutviklingen. Neste gang er skeptikerne blitt enda færre. Det handler bare om å oppføre seg som folk.

Verdiene våre er godt nok for de fleste nye religioner og ideologier - vi har jaggu ett flott samfunn, der vi får være så frie som mulig, og få nye input fra helt fremmede venneligsinnede mennesker - som i avkastning gir kulturen vår global kommunikasjons-kompetanse, i tillegg til nødvendig kollektivitetstenkning og handling.

Den kompetansen tror jeg kommer til å bli verdt en god del, etter hvert. Det er bare å fortsette å være positive stabukker, og ellers utføre rutinene.

Håper det er flere i denne tråden som verdsetter slike bevis.

Ha en fin søndag kveld!

Hands.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er innstillingen til utfordringene som er viktig. Nye utfordringer kommer i rask rekkefølge, og det får vi ikke gjort så mye med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...