Vice Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg forholder meg til at vi bor i ett land som har ett fungerende lovverk og ordensmakt. De skal ta seg av slike oppgaver. Om bare også fjolsene i "Folk er folk" kunne få dette inn i hodet 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 - Dette er en relativt pen og ryddig leir, sammenlignet med nye annet vi har sett. Problemet er at de i løpet av en sesong drar med seg ganske mye gjenstander inn i Marka. Når de skal dra klarer de ikke å ta med seg alt. Dermed blir det liggende igjen skrot i skogen. Et annet problem er at de kaster fra seg søppel og går på do i et turområde mens de bor her, sier Syversen. Hyggelig å se at det går an å få det litt bedre til. - Myndighetene har egentlig ikke tatt inn over seg at disse menneskene er her. I stedet for å sette opp toaletter og hjelpe dem, virker det som om de tenker. ”Plager vi dem nok i dag, er de ikke her morgen.” Men disse menneskene er her fordi de er nødt til å reise ut for å skaffe seg et eksistensgrunnlag, på samme måte som nordmenn måtte reise til USA på 1800-tallet, sier Evenrud. Norske innvandrere til USA, samlet seg i Brooklyn. De ble ofte omtalt som lusete, drikkfeldige og uhygieniske rotter, av ordensmakten der borte. Etter hvert gikk det seg visst bedre til - hvorfor skal det gå noe verre med våre "rotter"? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Norske innvandrere til USA, samlet seg i Brooklyn. De ble ofte omtalt som lusete, drikkfeldige og uhygieniske rotter, av ordensmakten der borte. Etter hvert gikk det seg visst bedre til - hvorfor skal det gå noe verre med våre "rotter"? Har du noen bevis på at de norske utvandrerne stjal som ravner, drev med menneskesmugling, dreit i andres hager og forsøplet Brooklyn? At myndighetene måtte bruke mange millioner på å rydde opp etter de norske utvandrerne? At de plagde innbyggerene på gaten? At de opprettet egne leire som ble fylt med tyvgods, søppel og avføring? Det gjør nemlig disse "stakkars" rumenerne. Jaggu ble ikke noen av disse dømt i dag også. Det er så synd på de, altså. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Seks-domt-for-menneskehandel-6937321.html Endret 6. juli 2012 av Kent Touch This 5 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) - Myndighetene har egentlig ikke tatt inn over seg at disse menneskene er her. I stedet for å sette opp toaletter og hjelpe dem, virker det som om de tenker. ”Plager vi dem nok i dag, er de ikke her morgen.” Men disse menneskene er her fordi de er nødt til å reise ut for å skaffe seg et eksistensgrunnlag, på samme måte som nordmenn måtte reise til USA på 1800-tallet, sier Evenrud. Latterlig utsagn, men helt som forventet fra "Folk er folk". Til hans opplysning så er forholdene i verden idag litt annerledes enn de var for 150 år siden. For 150 år siden skal man ikke se bort ifra at det var mye mer vanlig å ha lignende oppførsel som det sigøynere utviser idag. Problemet er at mens flesteparten etterhvert ble siviliserte og produktive fortsatte sigøynerne på sin gamle måte. (Tidligere i tråden ble forøvrig noen forsøkt gjort narr av fordi det ble lagt fram en link til en sak som var 1 år gammel. Nå er det tydeligvis greit å komme med sammenligninger som er 150 år(!!) gamle. ) - Dette er en relativt pen og ryddig leir, sammenlignet med nye annet vi har sett. Problemet er at de i løpet av en sesong drar med seg ganske mye gjenstander inn i Marka. Når de skal dra klarer de ikke å ta med seg alt. Dermed blir det liggende igjen skrot i skogen. Et annet problem er at de kaster fra seg søppel og går på do i et turområde mens de bor her, sier Syversen. Hyggelig å se at det går an å få det litt bedre til. Bedre og bedre.. At de raserer skogen og marka istedet for byområder er ikke så veldig mye å rope hurra for. Såvidt jeg vet er det ikke lovlig å sette opp store campingplasser i marka heller. Endret 6. juli 2012 av Vice 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) - Myndighetene har egentlig ikke tatt inn over seg at disse menneskene er her. I stedet for å sette opp toaletter og hjelpe dem, virker det som om de tenker. ”Plager vi dem nok i dag, er de ikke her morgen.” Men disse menneskene er her fordi de er nødt til å reise ut for å skaffe seg et eksistensgrunnlag, på samme måte som nordmenn måtte reise til USA på 1800-tallet, sier Evenrud. Latterlig utsagn, men helt som forventet fra "Folk er folk". Til hans opplysning så er forholdene i verden idag litt annerledes enn de var for 150 år siden. For 150 år siden skal man ikke se bort ifra at det var mye mer vanlig å ha lignende oppførsel som det sigøynere utviser idag. Problemet er at mens flesteparten etterhvert ble siviliserte og produktive fortsatte sigøynerne på sin gamle måte. (Tidligere i tråden ble forøvrig noen forsøkt gjort narr av fordi det ble lagt fram en link til en sak som var 1 år gammel. Nå er det tydeligvis greit å komme med sammenligninger som er 150 år(!!) gamle. ) Jeg husker debatten hvor bla. denne saken ble brukt for å sammenligne "oppstartsproblemer" i ett nytt land/kultur for oss nordmenn. Husker så klart ikke hva tråden heter, men det var noen innvadringsmotstandere som påstod at vi nordmenn aldri ville funnet på å oppføre oss slik som de vi sliter med å integrere godt nok her hjemme på berget. Og så vidt jeg jeg minnes var ikke normene på den tiden, noe særlig forskjellig fra det vi har i dag. Angående den linken du snakker om. så var den gamle linken slengt frem som forsøk på å skulle bevise hvordan tilstanden er i dag. Så, der mener jeg du tuller med kontekster. Bedre og bedre.. At de raserer skogen og marka istedet for byområder er ikke så veldig mye å rope hurra for. Såvidt jeg vet er det ikke lovlig å sette opp store campingplasser i marka heller. Detr blir visst ikke greit nok for deg dette heller?! Du klager når de går i veien for deg i byen, og hvis de trekker ut av byen og til den frie natur, ja, da viser du frem en merksnodig omsorg for at de skal skade den på kanskje en uopprettelig måte ... Jeg begynner å helle til å tro at du aksepterer ikke selve folkeslaget, og uannsett hvor snille og høflige de enn måtte være, vil de for deg være uønsket. Endret 6. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Norske innvandrere til USA, samlet seg i Brooklyn. De ble ofte omtalt som lusete, drikkfeldige og uhygieniske rotter, av ordensmakten der borte. Etter hvert gikk det seg visst bedre til - hvorfor skal det gå noe verre med våre "rotter"? Fordi Norge ikke er i samme situasjon. Idag er det flere millioner arbeidsledige spanjoler. Skal vi akseptere at de reiser til Oslo og slår opp telt i marka der? Kaster søppel i naturen og driter i buskene? Hvor mange millioner spanjoler kan vi ha i Norge som ikke bidrar og kun snylter på oss? Idag ble flere sigøynere dømt til fengselsstraff på grunn av menneskehandel og barn involvert i tigging. Du har vel sagt selv at du gir sigøynerbarn penger når de tigger? Selv om det er ulovlig at de tigger? Det å gi penger til kriminell virksomhet, det oppfattes hos andre omtrent som om du hadde gitt penger til Hells Angels eller taggere. Synes du det er greit å gi penger til ungdom som tagger vegger? Endret 6. juli 2012 av Abigor 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Norske innvandrere til USA, samlet seg i Brooklyn. De ble ofte omtalt som lusete, drikkfeldige og uhygieniske rotter, av ordensmakten der borte. Etter hvert gikk det seg visst bedre til - hvorfor skal det gå noe verre med våre "rotter"? Fordi Norge ikke er i samme situasjon. Idag er det flere millioner arbeidsledige spanjoler. Skal vi akseptere at de reiser til Oslo og slår opp telt i marka der? Kaster søppel i naturen og driter i buskene? Hvor mange millioner spanjoler kan vi ha i Norge som ikke bidrar og kun snylter på oss? De vil ikke komme i stort antall fordi de faktisk har det endel gode hakk bedre i sitt hjemland, enn det vi kan by dem, enn det Romfokene har det i sine. Spanjoler kommer hit og er velutdannede og vel "integrert" i det europeiske felleskapet (med de normer og regler som gjelder for alle, untatt Romfolket) - når de har forsøkt og ikke funnet noe innen rimelig tid, drar de tilbake til spania. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Spanjoler reiser til Norge fordi de ikke får arbeid i hjemlandet sitt, økonomien går svært dårlig der. Så reiser de til Norge, søker etter jobb, men finner fort ut at det ikke er noe for dem her, dessuten er de dårlig på engelsk og kan ikke norsk. Så noe jobb får de seg ikke. Da reiser de hjem igjen. Sigøynere reiser til Norge. De har ingen kvalifikasjoner. De er elendige på språk og selv den mest elementære kunnskap. De har dårlig hygiene og ikke noe sted å bo. De vet at de ikke får arbeid her. De vet at de ikke trenger å arbeide. Det eneste de trenger å gjøre er å få telt gratis og sitte på rumpa og få penger i koppen mens de forsøpler naturen og driter i busker. Det finnes flere millioner sigøynere i Europa idag. Skal vi akseptere at de reiser til Oslo og slår opp telt i marka der? Kaster søppel i naturen og driter i buskene? Hvor mange millioner sigøynere kan vi ha i Norge som ikke bidrar og kun snylter på oss? Endret 6. juli 2012 av Abigor 7 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Norske innvandrere til USA, samlet seg i Brooklyn. De ble ofte omtalt som lusete, drikkfeldige og uhygieniske rotter, av ordensmakten der borte. Etter hvert gikk det seg visst bedre til - hvorfor skal det gå noe verre med våre "rotter"? Fordi Norge ikke er i samme situasjon. Idag er det flere millioner arbeidsledige spanjoler. Skal vi akseptere at de reiser til Oslo og slår opp telt i marka der? Kaster søppel i naturen og driter i buskene? Hvor mange millioner spanjoler kan vi ha i Norge som ikke bidrar og kun snylter på oss? Idag ble flere sigøynere dømt til fengselsstraff på grunn av menneskehandel og barn involvert i tigging. Du har vel sagt selv at du gir sigøynerbarn penger når de tigger? Selv om det er ulovlig at de tigger? Det å gi penger til kriminell virksomhet, det oppfattes hos andre omtrent som om du hadde gitt penger til Hells Angels eller taggere. Synes du det er greit å gi penger til ungdom som tagger vegger? Hvis du var mer nøyaktig, kunne du spart deg endel arbeid. Her er det som ble skrevet. Jeg antar at du ser forskjellen, og resten ... Når det gjelder tagging - så kunne jeg tenkt meg å bidratt til ett fond for eksemplarisk tagging. Kanskje det kom noe ekstra kvaliteter ut av å søke den type dialogbasert konfliktløsing, enn å gjøre seg selv til en del av selve problemet - slik jeg oppfatter at bla. du gjør Der er masse jævla bra gatekunstnere der ute - vet ikke om du har fått med deg sånt? Spanjoler reiser til Norge fordi de ikke får arbeid i hjemlandet sitt, økonomien går svært dårlig der. Så reiser de til Norge, søker etter jobb, men finner fort ut at det ikke er noe for dem her, dessuten er de dårlig på engelsk og kan ikke norsk. Så noe jobb får de seg ikke. Da reiser de hjem igjen. Sigøynere reiser til Norge. De har ingen kvalifikasjoner. De er elendige på språk og selv den mest elementære kunnskap. De har dårlig hygiene og ikke noe sted å bo. De vet at de ikke får arbeid her. De vet at de ikke trenger å arbeide. Det eneste de trenger å gjøre er å få telt gratis og sitte på rumpa og få penger i koppen mens de forsøpler naturen og driter i busker. Det finnes flere millioner sigøynere i Europa idag. Skal vi akseptere at de reiser til Oslo og slår opp telt i marka der? Kaster søppel i naturen og driter i buskene? Hvor mange millioner sigøynere kan vi ha i Norge som ikke bidrar og kun snylter på oss? Det kommer an på hvordan man angriper problemet - der ligger svaret, tror jeg Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Jeg husker debatten hvor bla. denne saken ble brukt for å sammenligne "oppstartsproblemer" i ett nytt land/kultur for oss nordmenn. Husker så klart ikke hva tråden heter, men det var noen innvadringsmotstandere som påstod at vi nordmenn aldri ville funnet på å oppføre oss slik som de vi sliter med å integrere godt nok her hjemme på berget. Og så vidt jeg jeg minnes var ikke normene på den tiden, noe særlig forskjellig fra det vi har i dag. Angående den linken du snakker om. så var den gamle linken slengt frem som forsøk på å skulle bevise hvordan tilstanden er i dag. Så, der mener jeg du tuller med kontekster. Jeg kjenner ikke til refererte debatt. Uansett, sigøynerenes oppførsel idag har ingenting å gjøre med hvordan nordmenn i USA potensielt oppførte seg for 150 år siden. Hadde nordmenn faktisk oppført seg slik som noen indikerer, og fortsatt med det, hadde de vært på samme nivå som sigøynerne idag. Detr blir visst ikke greit nok for deg dette heller?! Du klager når de går i veien for deg i byen, og hvis de trekker ut av byen og til den frie natur, ja, da viser du frem en merksnodig omsorg for at de skal skade den på kanskje en uopprettelig måte ... Jeg begynner å helle til å tro at du aksepterer ikke selve folkeslaget, og uannsett hvor snille og høflige de enn måtte være, vil de for deg være uønsket. Selvsagt er det ikke greit å ødelegge, forurense ,stjele, bryte lover etc. Den slags oppførsel vil jeg aldri akseptere uansett om det skjer i byen eller i skogen. Når de begynner å oppføre seg som normale folk vil jeg akseptere dem på linje med alle andre folk. Endret 6. juli 2012 av Vice 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Hvis du var mer nøyaktig, kunne du spart deg endel arbeid. Her er det som ble skrevet. Jeg antar at du ser forskjellen, og resten ... Du så likheten, men ikke sammenhengen... enda. Det er mange som oppfatter din holdning som provoserende. Blandt annet fordi det oppfattes som at dine holdninger øker problemet og at ved å gi penger til sigøynerbarn er du med på menneskehandel og kriminalitet. En kriminalitet som seks sigøynere fikk totalt 14 års fengselsstraff for i Bergen idag. Endret 6. juli 2012 av Abigor 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Jeg har aldri sett ett barn sitte å tigge her til lands. Så du kan slappe helt av, men vi snakker om holdninger, og det viser linken hvor jeg står. Edit: Glemte å svare på den der "sammenhengen". Dene eneste sammenhengen som jeg finner, er en vanlig standar oppsatt "stråmann" Du referer på en unøyaktig måte et "sitat" fra meg - og spant videre på det Endret 6. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Å gi mat til sultende barn er jo helt greit, men man skal være rimelig blåst dersom man gir dem penger istedet. 1 Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Herlig at det er så mange reflekterte mennesker på dette forumet som kommer med saklig begrunnede utsagn. Lenge leve trangsyntheten. Dette er jo ihvertfall ikke noe innfløkt problem, bare noen dyr som alle vil ha bort fra gatene. Nei jeg gir ikke tiggere penger selv og har mine grunner til det, men blir mektig irritert av latterlige innlegg her i tråden av kunnskapsløse idioter hvis intensjonen er å få mest mulig "Liker" av andre kunnskapsløse idioter Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Jeg har til dags dato aldri truffet en tigger av det slaget du beskriver. For å få vite så meget om personer, forutsetter det langt mer informasjon enn det man får med å se en tilfeldig valgt person sittende med en kopp foran seg og be om penger. Hvordan klarer du å se den forskjellen? ?! Slask, 'quitter' og døgenikt lyser lang vei. En svak person er og blir en svak person. Jeg forholder meg til at vi bor i ett land som har ett fungerende lovverk og ordensmakt. De skal ta seg a slike oppgaver. Min plikt er å gå på jobb, betale min skatt, og oppføre meg som "folk".Hvis vi faktisk bevise at de er ofre for menneskehandel, har vi ett lovverk som skal beskytte ofrene for slik handel - så vidt jeg vet, er det vel til nå ingen som har kommet med annet enn påstander om sånt, og det holder heller ikke for å dømme noen som helst. Fortsett å stikke hodet i sanden, du. For ditt utspill her er naivitet på sitt verste. Jeg sier slett ikke at noen skal, noe som helst - det jeg inviterer til er å snakke om moralske og etiske dillemmaer i denne saken. Du sa på lang vei i din tråd - at noen skal måtte forsvare å *IKKE* gi penger til tiggere.. Forklar/forsvar det! Det du har servert så langt er BS. På hvilken måte skal din tråd inspirere til å kaste vekk penger på parasittene i samfunnet?? Endret 7. juli 2012 av RickyRon 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg gir ikke penger til tiggere. Jeg vil ikke oppmuntre til uønsket oppførsel. Tigging er nemlig uønsket for min del, enten det er folk som sitter midt i gata eller aktivt oppsøker meg for å få penger. Der jeg bor har jeg heldigvis aldri sett noen tiggere i det offentlige rom, men jeg har fått et par på døra. Jeg jobber i Oslo og jeg synes ikke at det er noe hyggelig å se tiggere overalt, ikke noe mer hyggelig enn å se narkomane og uteliggere. Det gjelder enten det er nordmenn, sigøynere eller noe annet rart som tigger. Hadde det vært opp til meg, skulle tigging vært ulovlig. 6 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2012 Nei jeg gir ikke tiggere penger selv og har mine grunner til det, men blir mektig irritert av latterlige innlegg her i tråden av kunnskapsløse idioter hvis intensjonen er å få mest mulig "Liker" av andre kunnskapsløse idioter Oiiiijjjj, kan du være så snill å fortelle hvem som er de "kunnskapsløse idiotene" i ditt syn? Eller kan du kanskje bare forsvinne fra Nesodden eller fra hvor du er fra og bare holde kjeft? 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Blahblahajahaga.. Så fortell oss, kjære "spøkelse"...og underhold oss sammen med vår kjære "pencilcase" Endret 7. juli 2012 av Vice Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Kanskje det er tid for litt mer fakta. I dagens Europa blir de også kastet ut av flere land. De får ikke jobb. De føler seg ikke velkommen noe sted, ikke engang i sitt eget opprinnelsesland. Vi snakker altså om 12 millioner mennesker som lever på kanten av stupet. De har liten eller ingen sjanse til bedring av sin livskvalitet eller muligheten til å utvikle seg som mennesker, og barna deres har per i dag liten mulighet til å vokse opp og få en utdannelse. Det er derfor to viktige nøkkelord som Thorbjørn Jagland nevnte i sitt innlegg i Europarådet da vi diskuterte dette under «urgent debate» i oktober, nemlig rettigheter, men også ansvar – at man i større grad skulle ha tatt et ansvar i de landene som er opprinnelseslandene, skulle ha sikret dem en mulighet til å overleve uten å måtte stjele og svindle. I en høring i regi av Europarådet kom det også fram at de programmene som har vært satt i verk i årenes løp, og det er mange, i altfor stor grad har vært basert på å lytte til dem som snakker på vegne av romfolket – man har altså ikke snakket med romfolket. Stortinget - Møte tirsdag den 18. januar 2011 kl. 10 Dersom jeg skulle tillatt meg å være med på en bort-med-vekk-tilnærming, som Oslo-politiet bedriver, ville jeg ansett meg selv som fascismens forlengede arm og dermed et like uheldig individ for historien, som de som plaget og etterhvert sendte jøder ut av landet (Ned mot, eller til, Tyskland) på trettitallet. Det er ufattelig at folk i dag ønsker å sette et slikt fotavtrykk etter seg. Men hvem har bestemt dette? Ja, det er det store spørsmålet Litt til angående rotter og skadedyr ”Rotter og skadedyr” Sjikaneringen på t-banen denne kvelden er dessverre ikke enestående. Romfolket er den etniske minoriteten i Europa som i størst grad blir utsatt for diskriminering. I land som Ungarn, Bulgaria, Tsjekkia og Romania er de utsatt for regelrett forfølgelse. Land som Frankrike og Italia har også gått spesielt hardt frem mot romfolket. Tidligere statsminister Silvio Berlusconi kalte dem ”ondskapens hær” og hans regjeringspartner Lega Nord lovet å jage romfolket ut av Italia, om nødvendig med våpen. I Sverige har det blitt avdekket at romfolk møter betydelig diskriminering på restauranter og i supermarkeder, opplever forskjellsbehandling på skolen og i arbeidslivet og har vanskelig med å få leid en leilighet. Stockholm-politiet kastet 26 romfolk ulovlig ut av Sverige fordi de hadde spilt gatemusikk og tigget penger. I Danmark har myndighetene nektet organisasjoner som får statsstøtte å gi hjelp til romfolk eller andre hjemløse øst-europeere, ifølge Aftenposten. Endret 7. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg har til dags dato aldri truffet en tigger av det slaget du beskriver. For å få vite så meget om personer, forutsetter det langt mer informasjon enn det man får med å se en tilfeldig valgt person sittende med en kopp foran seg og be om penger. Hvordan klarer du å se den forskjellen? ?! Slask, 'quitter' og døgenikt lyser lang vei. Ok, men hvordan klarer du å se det lyset? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg