Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil fortelle hvor du selv bor?

 

Hvis du er i Oslo så ofte som du påstår kan jeg ikke med all godvilje lagt til forstå at du ikke synes rottene fra Romania er et problem.

 

Siden vi snakket sist, altså fredag, til i dag har jeg jagd bort to rumenere fra bakgården min. De stod og prøvde på å få opp låsen på en sykkel. I tillegg har de voldtatt søppelkassene igjen. Jeg er møkk lei.

 

Tråden heter ikke; Her bor PencilCase (derfor er ikke min person noe tema)

Det at jeg ikke ser "rotter" - kan være fordi jeg ikke omtaler mennesker som dyr.

 

Når det gjelder dine konkrete problemer med disse uønskede besøkene, skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke stopper dem? Organiser dere, hold vakt, og konfronter de som gjør dette. Slike typer har jeg lært at de gir seg når de skjønner at de blir stoppet hver eneste gang. Da finner de seg andre områder.

 

Det er en helt jævlig tilstand med tiggere ifra Romania, jeg kjenner folk ifra Romania som ikke er rom folk og de advarer om hvordan det kan bli i Norge..

 

Javel, og Rumenerne selv diskriminerer Romfolket på verste vis i sitt eget hjemland.

 

Jeg ønsker faktisk ikke diskriminere dem og jeg hater dem faktisk ikke, jeg er realist..

 

Dessverre har nesten ALLE forsøk på hjelpe dem inn et "vanlig" samfunn ikke funket, de har prøvd OVERALT i verden..

 

Fakta er fakta, alle folkeslag er ikke like..

 

Jeg skulle ikke ønsket annet en å se 10000 rom folk ta til seg Norsk kultur, lære språket og bli ærlige arbeidende borgere i Norge, det hadde gledet min sjel..Men når vi ikke engang kan integrere de fleste pakistanere som har vært her i 30år, så sier det seg selv hvordan det vil gå med Rom folket her..

Endret av Dani46
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de tar felles buss inn til byen, møtes for å spise samt blir fratatt pengene de tjener på tigging. + får delt ut random skilt og må late som de halter på krykker trengs det neppe bevis på, det ser man jo selv.

 

Om de får beholde pengene eller bakmennene tar de kan jeg ikke legge frem bildebeviser på, men har lest det i aviser / tv.

 

Ville ikke gi en tigger penger, men ville gi mat eller en kaffe, da ble det bare surmling.

De tar også penger ut av koppen så det ser ut som de har fått lite gjennom dagen.

 

Sier ikke at det ikke finnes de som tigger for seg selv, men det er nå heller unntaket.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal fortelle deg hva vi burde: Stenge grensene så vi slipper å få disse "reisende" tjuv-pakk, organiserte kriminelle over grensene. PencilCase: Vi trenger ikke å være så dumsnille og naive. Disse menneskene jakter ikke det gode liv slik som innvandrerne som f. ek drar som drar fra Mexico til USA for å jobbe. Dette her er sjarlataner og et folkeslag som gjennom verdenshistorien alltid har vært like ubrukelige.

 

Vi trenger de ikke, og de burde ikke være velkomne.

Lenke til kommentar

PencilCase, hva synes du om denne Karoli-familien bosatt her, hvor annenhvert familiemedlem var kongen av romfolket. Disse synes det var helt på tryne at Norge ikke kastet tiggerne ut.

 

Sitat Alex Dolla Karoli: - De er ikke riktige roma. En roma vil ikke legge ut hånden for å tigge. Han vil heller dø. Han kan gå i butikken og stjele. Han kan spørre om du kan spandere på ham, og hvis du ikke gjør det prøver han å stjele fra deg. Men å tigge? Du kan banke hodet hans i veggen, men han gjør det aldri. Han er for stolt til å gjøre det. Det skulle vært den siste tingen i verden han ville ha gjort.

 

Vil vi heller ha kriminalitet? Dette her fører ikke en dritt godt med seg.

Lenke til kommentar

Så intervju på nyhetene.

 

- Hvis du får oppholds og arbeidstillatelse, vil du jobbe da?

Svar: Oldefar jobbet ikke, bestefar jobbet ikke, far og mor jobbet ikke ,brødrene mine jobber ikke, hvorfor skal jeg jobbe?

Urettferdig! Så fortsetter det med, når jeg får tilatelse, da har jeg krav på ditt og datt og nav og ....

De vet veldig godt hva man har krav på hvis de får oppholdstillatelse.

 

Det er dette nivået man snakker om her, latskap.

Endret av War
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg synes organiseringsargumentet er fullstendig likegyldig.

 

1) Det er nærmest umulig å bevise dette hvis ikke det innrømmes frivillig. Det innrømmes ikke frivillig.

2) Det kan likegjerne være et samarbeid. Flere sigøynere reiser sammen. De er ekstremt fattige. Å reise alene er dyrt. Om 10 sigøynere har en gammel skrøpelig minibuss på deling så vil ikke det spille særlig stor rolle for hvor "rike" de er.

3) Problemet er forsøpling, kriminalitet, hærverk, innbrudd, tyveri og plaging av forbipasserende. Hvordan elendigheten er organisert spiller ingen rolle.

 

Jeg vet at mange sigøynere sliter med helseplager. De trenger ikke lyve det på seg, det er synlig for det blotte øyet. Hvis du i tillegg vet at de er fattige og ikke har råd til lege og medisiner så er det ikke vanskelig å forstå at det ikke er tull. Jeg har aldri sett sigøynere i flotte biler her i Norge, men jeg har sett dem kjøre i en helt vanlig minibuss.

Lenke til kommentar

Er det så farlig å fortelle hvor du bor?

Ja og nei. Er det så farlig å fortelle hva du stemmer? Eller hvilken film du så sist?

 

Synes det er kjedelig med slike spørsmål og det bidrar ikke videre til en positiv diskusjon når PencilCase allerede har sagt at han ikke ønsker å si det. Jeg ville heller ikke svart på dette spørsmålet. Du burde ikke basere deg på at andre frivillig skal dele privatinformasjon på offentlige forum.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Det er dette nivået man snakker om her, latskap.

 

Jeg erfarte noe morsomt angående "latskap", eller "bortskjemthet", for ett par år siden. Vi fikk tre ungdommer på institusjonen, som kom rett fra Afghanistan. Disse hadde i utgangspunktet strålende gode holdninger og personlig innsatsvilje. Ved hjelp av oss "snille" terapeuter, og de andre bortskjemte norske ungdommene, hadde vi vent dem av med de gode holdningene, og erstattet disse med de ubrukelige, og bortskjemte "vanlige" norske holdningene. Den "jobben" fiksa vi altså på bare 6 uker.

 

Etterpå hadde vi ett sabla styr med å "hente dem inn igjen". Så det var nesten uvirkelig hvor fort disse helt perfekte ungdommene lærte seg å bli like "ubrukelige" som de norske.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du synes det er helt ok at man i en bygård i Oslo må sette opp vakthold for at uønsket tjuvpakk fra Romania ikke skal stjele tingene dine og drite ned utemøblene våre?

 

Nei, og det kan jeg heller ikke forstå at trengs. Hvis du leser de forslag jeg har forsøkt å gi i den saken, så burde det rekke. Hvis jeg selv eide bolig i slike strøk, hadde jeg jaggu tatt meg den tiden som det må ta, for å få folk til å respektere grensene mine/våre.

 

Men, så klart - jeg går ikke rett bort til den jeg vil ha respekt av, og sier; "du ditt satans fitterottetryne av en undermåler - hvis ikke du ser til helvete å dra både liket ditt, inkludert rottehalen, til helvete vekk, skal jeg dæven døtte rive begge armene av deg og stappe de opp i ræva på deg. Og hvis ikke det er nok - skal jeg ta tak i underleppa på deg, dra den helt ned til navlen, stikke hånda inn og knekke rotteryggen din i to ..." osv osv ...

 

Det handler om valg av strategi, og ikke minst hvilke ord man bruker - alt kan løses med ord.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes organiseringsargumentet er fullstendig likegyldig.

 

1) Det er nærmest umulig å bevise dette hvis ikke det innrømmes frivillig. Det innrømmes ikke frivillig.

2) Det kan likegjerne være et samarbeid. Flere sigøynere reiser sammen. De er ekstremt fattige. Å reise alene er dyrt. Om 10 sigøynere har en gammel skrøpelig minibuss på deling så vil ikke det spille særlig stor rolle for hvor "rike" de er.

3) Problemet er forsøpling, kriminalitet, hærverk, innbrudd, tyveri og plaging av forbipasserende. Hvordan elendigheten er organisert spiller ingen rolle.

 

Jeg vet at mange sigøynere sliter med helseplager. De trenger ikke lyve det på seg, det er synlig for det blotte øyet. Hvis du i tillegg vet at de er fattige og ikke har råd til lege og medisiner så er det ikke vanskelig å forstå at det ikke er tull. Jeg har aldri sett sigøynere i flotte biler her i Norge, men jeg har sett dem kjøre i en helt vanlig minibuss.

 

Jeg for min del er mest forbannet på udugelige politikere, både hjemme og ute i resten av europa. De overlater "jobben" til oss, mens de selv "tråkker vannet" ...

 

Bra, det snart er valg ... (liksom at det endrer noe ...)

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

PencilCase, hva synes du om denne Karoli-familien bosatt her, hvor annenhvert familiemedlem var kongen av romfolket. Disse synes det var helt på tryne at Norge ikke kastet tiggerne ut.

 

Sitat Alex Dolla Karoli: - De er ikke riktige roma. En roma vil ikke legge ut hånden for å tigge. Han vil heller dø. Han kan gå i butikken og stjele. Han kan spørre om du kan spandere på ham, og hvis du ikke gjør det prøver han å stjele fra deg. Men å tigge? Du kan banke hodet hans i veggen, men han gjør det aldri. Han er for stolt til å gjøre det. Det skulle vært den siste tingen i verden han ville ha gjort.

 

Vil vi heller ha kriminalitet? Dette her fører ikke en dritt godt med seg.

 

Jeg har truffet den familien. De presterte å sno endel lapper fra en kompis av meg. Og mitt kjennskap til den typen er at han ligner mest på en sleip selger. Og, jeg for min del gidder ikke løfte ett ørelokk når det kommer babbel fra akkurat den kanten.

 

Edit: Moderator har på oppfordring flyttet tråden til "politikk og samfunn"

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Åhh? Det er jo minoritetskultur og de er fantastiske mennesker! Jeg pleier alltid å gi noen lapper til Karoli-familien dersom jeg treffer noen medlemmer.

 

Legg merke til hva jeg sier nå:

 

Jeg har truffet sigøynertiggere. De presterer å stjele fra nattbordet til nylig døde mennesker på sykehus, de presterer å forurense området rundt seg med ekskrementer, urin, søppel og råtten mat. Og mitt kjennskap til den typen er at de vet at de hverken trenger å lære å lese eller jobbe, fordi det alltid finnes mennesker de kan snylte på. Jeg gidder ikke gi dem en krone eller et sekunds oppmerksomhet.

 

Så kan du jo bare prøve å være såpass hyklersk at du kritiserer meg for det jeg sa her.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Som mange vet så skal man ikke gi mat til ville dyr. Og av NØYAKTIG samme grunner skal man heller ikke gi penger til tiggere.

 

Selv om man har råd til maten man gir til dyrene eller pengene man gir til tiggerne...

 

kan du gi en etisk god nok begrunnelse, om du tilfeldigvis har som prinsipp å la være?

Ja det kan jeg, men kan ikke du først komme med en etisk god nok begrunnelse til hvorfor du ikke gir mesteparten av lønna til de som tjener litt mindre enn deg i jobben sin?

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et familiemedlem (som jobber på et sykehus) fortalte meg her om dagen om ei sigøyner dame som var lagt inn for akutt leukemi. Sykehuset har døgnåpen kantine, for kreftsyke har store problemer med appetitten av åpenbare årsaker, så den er alltid åpen for når de en sjelden gang har matlyst. Mens sigøyner dama lå og var veldig veldig syk, nærmest døende, tok familien hennes og forsynte seg så grovt av maten at det bare var smuler igjen. De fylte opp poser og forsvant mens pasienter og ansatte sto måpende igjen og nærmest ikke kunne tro hva de så.

Jeg vil heller ha veggedyr i nabolaget enn disse tjuvraddene. De nekter å være en del av samfunnet, på alle måter. Forby tigging og hiv de ut!

De bedriver bare faenskap her, og denne naiviteten vi har sett i denne tråden, gjør meg bare mer oppgitt.

 

PencilCase, hva hadde du sagt hvis jeg hadde begynt å mate måker på din eiendom? Som hver eneste dag hadde driti over alle dine eiendeler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

PencilCase, hva hadde du sagt hvis jeg hadde begynt å mate måker på din eiendom? Som hver eneste dag hadde driti over alle dine eiendeler.

 

Da hadde jeg tatt meg en prat med deg.

 

Så kan du jo bare prøve å være såpass hyklersk at du kritiserer meg for det jeg sa her.

 

Jeg trenger ikke kritisere deg - det får du best til selv.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Ja det kan jeg,

 

Da synes jeg du skal gjøre det. Hvis det er spørsmål du selv vil ha svar på, kan du bare starte en egen tråd.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Syns det er beunderingverdig hvordan du klarer å svare på akkurat det du ønsker å svare på, PC, mens du glatt overser det som faktisk er relevant til debatten. Stående applaus.

 

Kom gjerne med hva du oppfatter som relevant, eller påpek konkret hvor jeg ikke forholder meg til saken - og slutt med denne formen for syting

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Et familiemedlem (som jobber på et sykehus) fortalte meg her om dagen om ei sigøyner dame som var lagt inn for akutt leukemi. Sykehuset har døgnåpen kantine, for kreftsyke har store problemer med appetitten av åpenbare årsaker, så den er alltid åpen for når de en sjelden gang har matlyst. Mens sigøyner dama lå og var veldig veldig syk, nærmest døende, tok familien hennes og forsynte seg så grovt av maten at det bare var smuler igjen. De fylte opp poser og forsvant mens pasienter og ansatte sto måpende igjen og nærmest ikke kunne tro hva de så.

Jeg vil heller ha veggedyr i nabolaget enn disse tjuvraddene. De nekter å være en del av samfunnet, på alle måter. Forby tigging og hiv de ut!

De bedriver bare faenskap her, og denne naiviteten vi har sett i denne tråden, gjør meg bare mer oppgitt.

 

PencilCase, hva hadde du sagt hvis jeg hadde begynt å mate måker på din eiendom? Som hver eneste dag hadde driti over alle dine eiendeler.

 

Se på innlegget. Se på svaret ditt. Du unngår bevisst å svare på det man skriver som går imot det du sier om at de er så fantastiske som folkeslag. Dette er på ingen måte syting! Det er DU som syter over at ikke alle andre her har de samme meningene som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva mener du man skal svare folk som omtaler andre folk som dyr?

Jeg diskuterer angående diskriminering og særregler angående ett helt folk. At noen har endel negative opplevelser, aksepterer jeg fullt ut - men jeg går ikke ned på slike lavnivåer for å tekkes disse.

 

Jeg har flere ganger tidligere nevnt mine tvil angående folk som bruker den typen språk, og at det er ett tydelig tegn på at frustrasjonsnivået er altfor høyt, og mulig kontakt med egen fornuft, ditto dårligere.

 

Jeg har tid til å vente på at folk roer seg ned, og "snakker" som folk - men jeg blir ikke med på følelsessvingningene hos disse.

 

Hvis det er slik at folk er veldig opphisset (og har dårlig kontakt med fornuften), kan man med rimelig sikkerhet si at historiene deres også er sannsynligvis "fantasifulle"

 

Dessuten svarte jeg den posten på en konstruktiv måte.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...