Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Kompis har fått seg et par på tryne av innvandrere og drar alle under en kam, så han hisser seg opp og pleier å skrike "NEI, dere bare drar til meg!".

 

Selv gir jeg aldri, for mengden bare øker og øker. Slutter folk å gi vil det gå motsatt vei. I enkelte utenlandske storbyer er de til og med såpass kyniske at de kjører dem ut på landet, så får de ha det så godt der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kompis har fått seg et par på tryne av innvandrere og drar alle under en kam, så han hisser seg opp og pleier å skrike "NEI, dere bare drar til meg!".

 

Selv gir jeg aldri, for mengden bare øker og øker. Slutter folk å gi vil det gå motsatt vei. I enkelte utenlandske storbyer er de til og med såpass kyniske at de kjører dem ut på landet, så får de ha det så godt der.

 

Kan det være fordi det finnes flere trengende enn givere?

 

La oss håpe at tilstandene lik "gatejustis" ikke fester seg hos oss.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette er ett eksempel på det jeg egentlig vil finne ut av - nemlig hvorfor det er så mange som legger såpass mye negative følelser i dette problemet, og lar det styre fornuften. Generelt sett har mennesker som er i affekt litt dårligere kontakt med sin egen fornuft. Det er forbausende mange som skriver på den måten her, og ellers på nettet. Stygg trend ...

Det er jo du som har ført ann denne trenden blant annet med å starte denne tråden.

 

Nei, jeg har ikke startet noen som helst trender - eller, hvis jeg fikk bestemme en trend - så hadde trenden hett, der det er hjerterom er det husrom.

 

Disse mener å se noen stygge trender, og advarer oss (linken lå to sider tilbake i tråden!?):

Committee on the Elimination of Racial Discrimination (CERD), som leverte sin rapport fredag, roser norske myndigheter for en rekke tiltak for å hindre etnisk diskriminering i samfunnet. Men de er også bekymret på mange områder.

Bekymret for romfolket

– Komiteen er bekymret for rasistiske holdninger uttrykt av ekstremistgrupper, enkelte representanter for politiske partier, i mediene og på internett. Hatske utspill kan føre til fiendtlige handlinger mot minoritetsgrupper, skriver komiteen.

 

 

Hvaslags reaksjoner tror du hadde kommet dersom jeg hadde starten en tråd der jeg uttrykker min kjærlighet overfor taggere?

 

 

Da tror jeg du hadde fått ca. 50/50 støtte-avsky i den problemstillingen (hvis det gjaldt våre egne taggere). Men hvis du prøver å starte en tråd angående "Roma-taggere" - er jeg litt mer usikker. Start en slik tråd, da vel!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

PencilCase har allerede gjort seg opp en mening (edit - noe han er i sin fulle rett til), den virker relativt statisk så la nå mannen få ha den i fred.

 

Mundus vult decipi, ergo decipiatur.

 

Javel, det sier du altså. Hva består den meningen i (forsøk å svare saklig nå!)

Lenke til kommentar

Hva har det å si? Om noe er forandret siden artiklen ble skrevet så er det i så fall til det verre.

 

Javel - dokumenter det da!

Som han sa: hva har det å si? Må artikkelen være fra idag for at du tro på den? Hva slags store drastiske forandringer mener du har skjedd siden Mai 2011 for et problem som har vært økende hvert år siden 2005. Hva med din "svenske dokumentar" som du setter så høyt? Du klarte ikke å finne noe eldre selv da?

Som det står i slutten på artikkelen: "- Det er et stort problem som kun kommer til å øke dersom det ikke blir gjort noe drastisk, sier han." Dette er altså sitert fra en som jobber med problemet hver eneste dag. Men du skal vel bare avfeie dette også fordi "du selv eller noen bekjente av deg aldri har sett noe slikt den gangen dere var i Oslo" ? :roll:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

PencilCase har allerede gjort seg opp en mening (edit - noe han er i sin fulle rett til), den virker relativt statisk så la nå mannen få ha den i fred.

 

Mundus vult decipi, ergo decipiatur.

 

Javel, det sier du altså. Hva består den meningen i (forsøk å svare saklig nå!)

 

Jeg mener oppfatning. Ikke at det er store forskjellen - jeg har uansett ingen interesse av å tillegge deg en bestemt mening eller en bestemt oppfatning. Det generelle inntrykket jeg sitter med er i alle fall at du ikke er av den oppfatning at sigøynerne (som er i Norge på vift) er et utspekulert folkeslag, noe de i aller høyeste grad er.

 

Edit; jeg orker ikke diskutere videre med deg når du ikke engang godtar en ett år gammel artikkel som dokumentasjon men bruker din reise for 30 år siden som ditt argument. Sweet irony.

Endret av Anaio
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva har det å si? Om noe er forandret siden artiklen ble skrevet så er det i så fall til det verre.

 

Javel - dokumenter det da!

Som han sa: hva har det å si? Må artikkelen være fra idag for at du tro på den? Hva slags store drastiske forandringer mener du har skjedd siden Mai 2011 for et problem som har vært økende hvert år siden 2005.

 

Kanskje like drastiske endringer man ser her (ca. 45 min fra oslo). Tingene ser ut som de går litt bedre for hvert år. Lite styr og hysteri, både på gateplanet og i aviser/media.

 

Hva med din "svenske dokumentar" som du setter så høyt? Du klarte ikke å finne noe eldre selv da?

Vel, det er det ferskeste som var å finne, som også har ett nordisk perspektiv. Du må gjerne finne noe bedre selv!

Lenke til kommentar

Kanskje like drastiske endringer man ser her (ca. 45 min fra oslo). Tingene ser ut som de går litt bedre for hvert år. Lite styr og hysteri, både på gateplanet og i aviser/media.

Så nøyaktig hva mener du er denne magiske hendelsen som har skjedd i Oslo? (Hvis man ser bort de som faktisk bor og jobber i Oslo sine erfaringer og som ser utviklingen dag for dag, og substituerer dem med dine ville spekuleringer og antagelser)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg hadde en selsom opplevelse her for noen måneder siden. Hadde vært med å hjulpet Kirkens Bymisjon med en større ryddejobb, i ett av matvarelagrene sine. Når man var ferdig med det, kunne man forsyne seg med de varene som likevel skulle kasseres.

 

Jeg tok med meg ett par fulle bæreposer med assorterte matvarer, og tenkte jeg skulle finne noen på vei opp til parkeringsplassen, som hadde mer behov for dette enn det jeg hadde. Tilfeldigvis traff jeg bare på en av våre egne tiggere - og til min forbauselse takket han høflig nei, med begrunnelsen: Nei, vi får utlevert alt vi trenger, 2 ganger i uka - så, jeg har ikke bruk for den maten ....

 

Den dagen tror jeg vi kastet bortimot 2 tonn med fullt ut spiselige varer - men, disse kunne så klart ikke gis bort til hvem som helst ...

 

Så, at det tusla rundt endel ikke verdig nok trengende, selv om de ser da jaggu verre stelt ut enn våre egne trengende, er både smertefullt og surrealistisk ....

 

Men, de samme ikke verdig trengende Romfolka, kan sikkert dra seg ut på søppelfyllingen for å hente disse varene.

 

Så kan vi sitte på avstand og rynke enda mer på nesa, og si; Fysjom, se, de oppfører seg som rotter, jo ....

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

PencilCase: ta deg en tur til Oslo, gjerne rundt Vaterlandsbroen, så kan du se med egne øyne hvor ille det er. Jeg synes det blir feil at du som ikke bor midt oppi problemet skal fortelle meg hvordan ståa er.

 

Hvor er det du befinner deg i landet?

 

Jeg var i det området for litt over en uke siden. Er i oslo, minst to ganger i mnd.

"Østkanten" er forøvrig ett av de beste områdene i byen (etter min mening) - mye hyggelige folk der, og ikke minst; hyggelige priser, og meget godt utvalg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje like drastiske endringer man ser her (ca. 45 min fra oslo). Tingene ser ut som de går litt bedre for hvert år. Lite styr og hysteri, både på gateplanet og i aviser/media.

Så nøyaktig hva mener du er denne magiske hendelsen som har skjedd i Oslo? (Hvis man ser bort de som faktisk bor og jobber i Oslo sine erfaringer og som ser utviklingen dag for dag, og substituerer dem med dine ville spekuleringer og antagelser)

 

Vel, jeg ser ikke det samme som eks. du gjør. Jeg mener å se at det går litt bedre, enn eks. i fjor. Jeg får også med meg at det heller ikke er like mye trykk i media. Derfor tror jeg det har gått seg litt bedre til. Men, jeg mener ikke dermed at det ikke er noe som kan bli bedre - og, jeg aksepterer at de som bor i umiddelbar nærhet til problemet, føler det ekstra sterkt på kroppen.

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil fortelle hvor du selv bor?

 

Hvis du er i Oslo så ofte som du påstår kan jeg ikke med all godvilje lagt til forstå at du ikke synes rottene fra Romania er et problem.

 

Siden vi snakket sist, altså fredag, til i dag har jeg jagd bort to rumenere fra bakgården min. De stod og prøvde på å få opp låsen på en sykkel. I tillegg har de voldtatt søppelkassene igjen. Jeg er møkk lei.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en helt jævlig tilstand med tiggere ifra Romania, jeg kjenner folk ifra Romania som ikke er rom folk og de advarer om hvordan det kan bli i Norge..

 

Ignoranse rundt dette kan ende jævlig dårlig for Norge..

 

Gi det 2år med samme snillisme som gis ut i dag, kom tilbake les mitt svar her så gi deg selv et klapp i bak huet om du ikke tror dette er et ekstremt problem..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil fortelle hvor du selv bor?

 

Hvis du er i Oslo så ofte som du påstår kan jeg ikke med all godvilje lagt til forstå at du ikke synes rottene fra Romania er et problem.

 

Siden vi snakket sist, altså fredag, til i dag har jeg jagd bort to rumenere fra bakgården min. De stod og prøvde på å få opp låsen på en sykkel. I tillegg har de voldtatt søppelkassene igjen. Jeg er møkk lei.

 

Tråden heter ikke; Her bor PencilCase (derfor er ikke min person noe tema)

Det at jeg ikke ser "rotter" - kan være fordi jeg ikke omtaler mennesker som dyr.

 

Når det gjelder dine konkrete problemer med disse uønskede besøkene, skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke stopper dem? Organiser dere, hold vakt, og konfronter de som gjør dette. Slike typer har jeg lært at de gir seg når de skjønner at de blir stoppet hver eneste gang. Da finner de seg andre områder.

 

Det er en helt jævlig tilstand med tiggere ifra Romania, jeg kjenner folk ifra Romania som ikke er rom folk og de advarer om hvordan det kan bli i Norge..

 

Javel, og Rumenerne selv diskriminerer Romfolket på verste vis i sitt eget hjemland.

Lenke til kommentar

Tråden heter ikke; Her bor PencilCase (derfor er ikke min person noe tema)

Det at jeg ikke ser "rotter" - kan være fordi jeg ikke omtaler mennesker som dyr.

 

 

Jeg er fullt klar over hva tråden heter, jeg kan lese. Grunnen til at jeg spør er at det er interessant å vite hvor du bor i forhold til din oppfatning av problemet. Er det så farlig å fortelle hvor du bor?

 

Når det gjelder dine konkrete problemer med disse uønskede besøkene, skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke stopper dem? Organiser dere, hold vakt, og konfronter de som gjør dette. Slike typer har jeg lært at de gir seg når de skjønner at de blir stoppet hver eneste gang. Da finner de seg andre områder.

 

Du synes det er helt ok at man i en bygård i Oslo må sette opp vakthold for at uønsket tjuvpakk fra Romania ikke skal stjele tingene dine og drite ned utemøblene våre?

 

Jeg ønsker ikke å bruke av min fritid på å lære mennesker / rotter som kommer hit bare for å lage faenskap at slik oppførsel ikke er ønsket. Da vil jeg heller at de drar hjem til der de kommer fra (eller dør en smertefull død). Det er ingen som har invitert dem og det er ei heller særlig mange som ønsker at de skal være her når det eneste de bidrar til er å lage hverdagen for andre dårligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...