Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Ta deg noen turer i samme området litt sånn dann og vann, kanskje du får opp øya litt til .. Å oppføre seg som svin, og kunne betale for sitt svineri, er bare et lite hakk bedre enn å oppføre seg som svin og ikke betale for seg

Å oppføre seg som svin og kreve at andre skal betale for seg er mye verre enn å oppføre seg som svin og betale for seg.

Jeg har vært i Strömstad mange ganger og aldri oppført meg som svin. Ingen av de jeg har reist med har noen gang oppført seg som svin der heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og den fikk du to tomler for ... ikke rare greiene som skal til altså ... :wee:

Da er jo du bedre som ikke fikk noen tomler opp.

Men for all del, fortsett å gråt over tomlene dine. Du har jo holdt på en stund så dumt å bryte tradisjonen.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da er jo du bedre som ikke fikk noen tomler opp.

Men for all del, fortsett å gråt over tomlene dine. Du har jo holdt på en stund så dumt å bryte tradisjonen.

Kanskje begynne å kalle den for en onelinertråd - oppgulp kommer gjerne enkeltvis.

Hva angår den forrige posten din, så tviler jeg ikke på at du og dine kompiser vet å oppføre dere, men det var heller neppe dere jeg snakket om. Og hva du får med deg, blir helt opp til deg -. jeg passer mitt

Lenke til kommentar

Edit: Simen1

Problemet er at bare en "brøkdel" går direkte til de som trenger den hjelpen. Det har du vel fått med deg også - så der må politikerne våre være mye mer bestemte og følge opp summene helt frem til sluttmottakeren

Selvsagt, det var nettopp det som var en av hovedformålene med utenriksministerens offisielle besøk i Romania.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vanlige mennesker har nok ressurser til å forsørge seg sitt hjem med toalettpapir og skaper ikke problemer når de besøker offentlige toalett. Hva tror du skjer når mennesker som ikke har nok penger til hverken hjem eller toalettpapir besøker offentlige toalett? Hva tror du skjer når nestemann etter der kommer?

hmm.. jeg tror også vanlige mennesker har råd til do, men da kan vi ha en som koster og en gratis. da kan de med mindre penger bruke det ene og de andre betale for et do besøk..

Lenke til kommentar

hvordan vill man reagere om en norsk statsborger var i samme situasjon?

Ja, tenk om en bøling nordmenn dro til Bucuresti og begynte å tigge, stjele, svindle, drite i parker og barnehager og generelt sett lage kvalm og forsøple byen... da ville nok rumenerne først og fremst tenkt på rettighetene til disse stakkars nordmennene og hvordan de best mulig kunne svidd av millioner fra budsjettene sine for å hjelpe dem.

Ikke sant???

• Liker 2
Lenke til kommentar

Uff... Nå er du veldig usaklig, at en nordmann skal reise til Bucuresti og tigge er irrelevant siden Romania ikke er et kjøpekraftlig og like rikt land.nordmenn som er i samme situasjon i Norge blir det ikke snakket om

Endret av ronaldinho97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke for å avspore denne flotte debatten, men heller for å imøtekomme et spørsmål om å dokumentere noe som jeg i utgangspunktet mener er bortkastet, forutsatt at man har fulgt litt med - men likevel, her er noe for de som tviler på mine tidligere antakelser om at vi til tider og på visse steder oppfører oss som svinaktige sigøynere med stor kjøpekraft, og at det er den eneste forskjellen mellom oss og de andre sigøynerne

Til P4 Värmland forteller Olsson at innbyggerne i Eda og Årjäng mener at nordmenn ikke kan stå i kø, at norske bilister ikke overholder vikeplikten i rundkjøringer og at vi ikke respekterer at enkelte parkeringsplasser er reservert handikappede. Men det stopper ikke der:

- Lokalbefolkningen pratet om at nordmenn er brautende, trenger seg frem og ikke vil vente på sin tur når de handler. «De kommer hit og tror de er noe» var det flere som sa, sier Olsson.

Ifølge sosiologen retter også noe av de svenske innbyggerne sin vrede mot lokalpolitikerne i området, ettersom det er blitt lagt til rette for nyrike nordmenn med store kjøpesentre.

Kompenserer moralsk

Olsson tror de sterke beskyldningene kommer nettopp av det økonomiske overtaket nordmenn har på svensker. Ifølge Olsson forsøker muligens svenskene å kompensere med et moralsk overtak ved å blant annet hevde at nordmenn kun kjøper sprit, tobakk og snop - umoralske og unødvendige varer.

Og her er svensk forskning på harryoppførselen vår

Så ser jeg meg ferdig med dette sidesteget i programmet

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, tenk om en bøling nordmenn dro til Bucuresti og begynte å tigge, stjele, svindle, drite i parker og barnehager og generelt sett lage kvalm og forsøple byen... da ville nok rumenerne først og fremst tenkt på rettighetene til disse stakkars nordmennene og hvordan de best mulig kunne svidd av millioner fra budsjettene sine for å hjelpe dem.

Ikke sant???

Hvis man blar tilbake i historien så var det på samme tid som når sigøynerne forlot/ble jaget/forsvant fra sine opphavssteder i nord-India, også helt vanlig at norske vikinger dro på harryturer til de fleste naboland, og de kappet både av det ene og det andre uten å spørre om lov først. Så vi er nok fullt ut i stand til å oppføre oss som brunsnegler og rotter selv, men heldigvis har vi fortsatt god nok råd til å skaffe oss det vi trenger på et ærlig vis.

Lenke til kommentar

Uff... Nå er du veldig usaklig, at en nordmann skal reise til Bucuresti og tigge er irrelevant siden Romania ikke er et kjøpekraftlig og like rikt land.nordmenn som er i samme situasjon i Norge blir det ikke snakket om

Så fordi Norge har høyere kjøpekraft har vi plikt til å øse ut X antall millioner til notoriske yrkestyver og -svindlere som finner det for godt å stikke innom? Fordi de har "rett" på det? Norge er altså hele Schengen's sosialkontor?

Jeg lurer seriøst på hva du røyker.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så fordi Norge har høyere kjøpekraft har vi plikt til å øse ut X antall millioner til notoriske yrkestyver og -svindlere som finner det for godt å stikke innom? Fordi de har "rett" på det? Norge er altså hele Schengen's sosialkontor?

Jeg lurer seriøst på hva du røyker.

For det første er det sigøynere rundt om i hele vest europa, hvis du reseacher litt rundt så er man ikke sikre på hvor mange tusen sigøynere som er i norge ( noen tusen). trygdekontor ? jeg oppfatter det slik at vi får noen ulemper og en bøtte hvis med fordeler med shengen og EØS. dessuten så er det ansett at 13% av den norske befolkingen er ikke etniske nordmenn. kan ikke se at det er millioner ? Vesten kontrollerer hele verden på sin måte, med enkelte untak. Du prater ikke presist nok, du kan ikke påstå at vi gjør alt rett mens alle de andre som kommer til norge er et problem. Norge er et lite land på 5 millioner , veldig mange lever på trygd og uføre. Samtidlig mangler X antall person i eks. ingeniør bransjen. Jeg synes du skal lese litt historisk rundt Norge spesielt. Hvor heldige har vi vært! vær litt ydmyk fordisse menneskene som tross alt er medlem av schangen som gir oss fordeler og ulemper! for å understreke det! vi kan ikke gjøre noe med det, vi er avhengige av EU , men EU ikke av oss.

Lenke til kommentar

Ikke for å avspore denne flotte debatten, men heller for å imøtekomme et spørsmål om å dokumentere noe som jeg i utgangspunktet mener er bortkastet, forutsatt at man har fulgt litt med - men likevel, her er noe for de som tviler på mine tidligere antakelser om at vi til tider og på visse steder oppfører oss som svinaktige sigøynere med stor kjøpekraft, og at det er den eneste forskjellen mellom oss og de andre sigøynerne

Og her er svensk forskning på harryoppførselen vår

Så ser jeg meg ferdig med dette sidesteget i programmet

:)

Det vi gjør i sverige er fordi vi har nok av penger ( billigere varer), men sigøynere kommer hit fordi de sliter

økonomisk:(

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det vi gjør i sverige er fordi vi har nok av penger ( billigere varer), men sigøynere kommer hit fordi de sliter

økonomisk:(

Jada, det stemmer nok ganske bra det du skriver. Jeg la ut denne artikkelen og forskningen for dem som tidligere har påstått at jeg fantaserer hva angår nordmenns egen mangel på høvisk oppførsel, og at den har endret seg med tykkelsen på lommeboken vår. Vi har rett og slett blitt et aldri så lite "herrefolk" her på berget, og vi sier i fra overalt hvor vi ferdes, eller som noen svensker sier; de er brautende ... Som forøvrig er et ord vi liker å henge på sånne ufyselige pølsetyskere som vi mener å se av og til.

Kort sagt får vi et oppblåst selvbilde av all denne rikdommen og luksusen vi ruller oss kollektivt i, som helt vanlige forvorpne svin

Lenke til kommentar

Jeg er ingen stor fan av norsk 'fyllaturisme' og nordmenn som raver rundt drita i drt store 'syden', men nå er faktisk forskjellene større enn likhetene.

Det er gjerne ikke slik at fulle nordmenn dukker opp for å rave gatelangs i blodfylla midt i madrid, eller på akropolis. Du finner disse i hovedsak på områder som fokuserer på akuratt senne typen turisme, og der de har innkastere på utestedene som nesten sloss om å få skjenke deg.

Denne typen turisme er med andre ord ønsket, og til dels skapt, av lokale krefter. Det samme er på ingen måte tilfelle når det gjelder tiggerturismen til Norge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

La oss ikke åpne helt for alle mulige aspekter, eller kanskje ... hva med alle disse kåte norske damene som kjøper unge menn nede på det afrikanske kontinentet ..

Nei, la oss snakke om noe vi alle kan se noenlunde synkront

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Denne typen turisme er med andre ord ønsket, og til dels skapt, av lokale krefter. Det samme er på ingen måte tilfelle når det gjelder tiggerturismen til Norge.

Så du vil kanskje påstå at vi nordmenn har feilet totalt, siden det er rikdommen vår de vil ha del i .. Og du vil vel samtidig si at vi ikke fortjener rikdommen, hvis man skal følge logikken helt ut - for tiggingen blir en bivirkning av rikdommen vår, men vi har vel skapt den samme rikdommen selv, og da får vi vel som "fullt fortjent", eller?

;)

Lenke til kommentar

La oss ikke åpne helt for alle mulige aspekter, eller kanskje ... hva med alle disse kåte norske damene som kjøper unge menn nede på det afrikanske kontinentet ..

Nei, la oss snakke om noe vi alle kan se noenlunde synkront

Ikke noen stor fan av det heller jeg, men fortsatt ett eksempel på noe som åpenbart ikke er helt uønsket blandt 'tilbyderne'.

Det er en veldig stor forskjell mellom å akseptere en ulempe i bytte mot at man tjener mye på det, og det å akseptere en ulempe i bytte mot mer ulemper.

De færreste ville invitere en masse fremmede hjem og gi dem kaffe og kaker uten å få noe igjen. Likevell finnes det masse folk som driver kafeer, fordi fortjenesten er verdt slitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

cafeen vår er like stor som hele EU, kan man si - og det mangler svensker all over, for å si det på den måten

;)

Lenke til kommentar

Så du vil kanskje påstå at vi nordmenn har feilet totalt, siden det er rikdommen vår de vil ha del i .. Og du vil vel samtidig si at vi ikke fortjener rikdommen, hvis man skal følge logikken helt ut - for tiggingen blir en bivirkning av rikdommen vår, men vi har vel skapt den samme rikdommen selv, og da får vi vel som "fullt fortjent", eller?

;)

Jeg ser ikke helt hvordan det blir noen logisk konsekvens av det jeg skriver. Stedene som tiltrekker seg 'fyllaturistene' har ofte bygd seg opp ett image, ett aparat og jobber aktivt for å legge til rette for denne typen turisme. Du finner den i hovedsak i disse områdene, selv om du selvfølgelig kan finne fulle folk over alt. Grunnen er antagelig at de tjener gode penger på det.

Ingenting av dette er tilfelle for Norge, med mindre man begynner å legge mer til rette for tiggerturisme, slik en del ønsker.

cafeen vår er like stor som hele EU, kan man si - og det mangler svensker all over, for å si det på den måten

;)

Det ble litt for dypt for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...