ronaldinho97 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Det her er et av de største problemene mine med denne diskusjonen, faktisk. Dere er så snobbete. Alt skal se så vakkert og prektig ut, og helst skal vi gjemme tiggerne bak et gatehjørne sammen med nærkispakket og svartinghorene. Alt for å unngå dem i våre gater. Seriøst, er dette virkelig noe av det viktigste man kan diskutere? Hvorvidt romfolk er her? Jeg ser Vice er helt enig med meg i Snowden-saken, for eksempel - det må jo være langt viktigere enn å bry seg om disse sigøynerne? Og jo Vice, når jeg sier at vesten er langt verre, så mener jeg det. Her har vi et typisk romfolk-problem som dere illustrerer: La oss nå se hva vesten driver med i andre land.... Hvor mange irakere tror dere brydde seg om avføringen og søppelet i gatene den dagen? Og før dere sier noe mer - jeg er helt sikker på at vesten har sluppet flere bomber over andre land enn sigøynerne har lagt kabler i Norge. Dette er poitikk på høyt nivå, men er enig Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Ja, du kan skjønne de har rett til å stjele, svindle, forurense og generelt sett lage kvalm. Det er en menneskerett å få være kjeltring og til pest og plage for andre uten innblanding!! Dette er ikke konkret at du sier at ALLE er slike . når du sier pest og plage er du på feil spor du kan ikke kalle et folke slag som har en lang historie med grunsomheter og dikriminering, en pest og plage? Jeg ser meg ikke det som et problem når romfolket camper i skogen eller på folatte områder, synes heller det er et problem om barn er innblandet og er i Norge uten skolegang! Endret 12. juli 2013 av ronaldinho97 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Det har med hygiene å gjøre, ikke nødvendigvis at det ser stygt ut. Er glad for at ikke leger tenker det samme lenger og mener at det ikke er noen vits i å vaske seg grundig før en operasjon, eller når man bytter fra å håndtere lik til å hjelpe fødende.. Jeg sier ikke at jeg liker å se dritt rundt meg i gatene, men alvorlig talt - vi har så høye materielle levestandarder i forhold til resten av verden at sigøynersøl er et temmelig lite problem. Og analogien din med leger er ikke sammenlignbar, fordi kirurger er totalt avhengige av god hygiene for å gjennomføre en operasjon. Jeg, på min side, kan godt leve med at det sitter gamle kjerringer i gata og tigger samt pisser på et gatehjørne. Ikke fordi jeg liker det, men fordi jeg aksepterer at det er sånn: et nødvendig onde om du kan si det slik, når vi bader i velstand på andre menneskers bekostning. Endret 12. juli 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Umenneskelig behandlet?? Her må du nok forklare litt mer. Hvordan ble disse flotte menneskene "umenneskelig" behandlet kontra de små barna som ikke kunne gå til barnehagen sin fordi disse "flotte menneskene" bestemte seg for å smøre dritten sin utover området som i utgangspunktet var ment for å utvikle små barn?? (Og ja, Vanvittige Skyprat, "Ydmyke" Shrooms, og Anarchy FTW "Lime Canes" er veldig velkomne til å svare dersom "ronaldinho97" trenger litt "hjelp" http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-faar-sigoeynerkongen-karoli-romfolksjokk-3834032.html http://www.tv2.no/nyheter/politisk/frp-om-romleiren-i-oslo-kast-dem-ut-3830339.html Når ikke regjeringen gir romfolket rettighetene de må tilbyes og eks. en frp poitikker sier at de må ut fra landet!!! er dette veldig arugant og rettighetene deres blir skjult... les litt på den artikkelene over å se hvor syke vi er mot dem, prøver bare å sette lys over fra sigøyernes synspunkt som vi har sett lite til Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg sier ikke at jeg liker å se dritt rundt meg i gatene, men alvorlig talt - vi har så høye materielle levestandarder i forhold til resten av verden at sigøynersøl er et temmelig lite problem. Og analogien din med leger er ikke sammenlignbar, fordi kirurger er totalt avhengige av god hygiene for å gjennomføre en operasjon. Jeg, på min side, kan godt leve med at det sitter gamle kjerringer i gata og tigger samt pisser på et gatehjørne. Ikke fordi jeg liker det, men fordi jeg aksepterer at det er sånn: et nødvendig onde om du kan si det slik, når vi bader i velstand på andre menneskers bekostning. Du kan ikke påstå at det er ok for sigøynere å pisse på ett gatehjørne mens norske statsborgere skal få en bot på 3000 +++ for offentlig urinering, og da ender vi opp med at alle driter og pisser der de ønsker det.. og det vil faktisk utgjøre en stor helserisiko. Det er en grunn til hvorfor vi har et kloakksystem og søppelhenting og ikke pisser og driter overalt. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg synes ikke det er ok at man får mange tusen i bot for offentlig urinering, nei. Det er ikke SÅ galt å pisse i en park på fylla. Du misforstår - jeg sier bare at dette ikke er et stort problem, og kan for eksempel løses med offentlige doer (noe som også vil gagne narkomane, prostituerte og evt andre uteliggere). Og nei, ALLE kommer ikke til å drite der de føler for det uansett. Folk er ikke idioter selv om noe er lovlig. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) http://www.tv2.no/ny...kk-3834032.html http://www.tv2.no/ny...ut-3830339.html Når ikke regjeringen gir romfolket rettighetene de må tilbyes og eks. en frp poitikker sier at de må ut fra landet!!! er dette veldig arugant og rettighetene deres blir skjult... les litt på den artikkelene over å se hvor syke vi er mot dem, prøver bare å sette lys over fra sigøyernes synspunkt som vi har sett lite til Eneste umenneskelige og syke disse artiklene beskriver er oppførselen til romfolk. Endret 12. juli 2013 av Vice 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg synes ikke det er ok at man får mange tusen i bot for offentlig urinering, nei. Det er ikke SÅ galt å pisse i en park på fylla. Du misforstår - jeg sier bare at dette ikke er et stort problem, og kan for eksempel løses med offentlige doer (noe som også vil gagne narkomane, prostituerte og evt andre uteliggere). Og nei, ALLE kommer ikke til å drite der de føler for det uansett. Folk er ikke idioter selv om noe er lovlig. Jada, det offentlige kan jo fikse alt. Og hvem skal betale for alle disse tingene? Skal du? De gjorde forresten et forsøk i fjor med toalett i et av områdene som var verst befestet av disse folkene og det forsøket gikk bokastevlig talt rett i dass. Toalettene ble fullstendig ramponert, tilgriset og ødelagt. 3 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Kan det ha noe med at ingen vedlikeholdt det? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Kan det ha noe med at ingen vedlikeholdt det? Ehh, det var vedlikeholdet som ble vanvittig dyrt pga. all feilbruken. 1 Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Eneste umenneskelige og syke disse artiklene beskriver er oppførselen til romfolk. Du er på villspor , nå snakker jeg om rettigheter de har i Norge , hvordan vill man reagere om en norsk statsborger var i samme situasjon? Mener folk ville sagt at det er et stakkars menneske. Vince du snakker fra et riksmannsperspektiv som ikke setter lys over hele problemet. Istede for å si at de er problemet så kan vi prøve å sammarbeide med landene de kommer fra. Vill også si at det er romfolket som er problemet , men de avtalene vi har med EU. Det som kanskje kan debatteres som et problem er hvordan de senitære forholdene de bor i er, og om det er lov å være sånn i et rikt sosialistisk land for øyeblikket 1 Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Ehh, det var vedlikeholdet som ble vanvittig dyrt pga. all feilbruken. Når det koster 10 kr for å gå på do på Frognerparken, hmm... Dyrt? Betaler vi ikke nok til Skatt og moms til å kunne ha do gratis tilgang til do ute. Å holde er Velikehold dyrt, ja det tror jeg alle er klar over , men at folk skal gå på do ute fordi de ikke har råd til å gå på do er veldig trist mener jeg, ( tiggere, mindre rike mannesker) ikke det at de skal tilrettelegges for romfolket , men en alminnelig nordmann skal kunne gå på do gratis på offentlige steder!!!!! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Vanlige mennesker har nok ressurser til å forsørge seg sitt hjem med toalettpapir og skaper ikke problemer når de besøker offentlige toalett. Hva tror du skjer når mennesker som ikke har nok penger til hverken hjem eller toalettpapir besøker offentlige toalett? Hva tror du skjer når nestemann etter der kommer? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Tilbake fra en liten tur i Strømstad. Pen liten by, men er mer usikker på om alle de norske feriegjestene som invaderer byen og griser den ut med sine vanlige årlige herjinger, egentlig pynter så mye opp i helhetsbildet, det være seg rent estetisk eller ved sin lett norske arrogante oljedalernyrike "her kommer jeg - så bare pass deg, søta bror" måte å oppføre seg på ... Men så lenge vi har nok penger, tenker jeg søta bror bare biter seg godt fast i leppen, og venter til broderfolket har gått av seg galskapen Så ingen rene tiggere, men der var noen som sirkulerte rundt forbi, og samlet tomgods - og en av disse var en dame med en fin rød t-shirt, og på forsiden av den stod det noe jeg bet meg merke i - det stod følgende: "it's not me, it's you" ... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Vanlige mennesker har nok ressurser til å forsørge seg sitt hjem med toalettpapir og skaper ikke problemer når de besøker offentlige toalett. Hva tror du skjer når mennesker som ikke har nok penger til hverken hjem eller toalettpapir besøker offentlige toalett? Hva tror du skjer når nestemann etter der kommer? Som sjømann på 70-tallet hendte det at man måtte være med på "slippen", og da var det rimelig kummerlige forhold man måtte leve under. Allerede på den tiden hadde noen klart å finne opp toalettfasiliteter som fungerte uavhengig av papir og såpe. Man måtte gjøre dritjobben på en litt annen måte, men jeg hørte ikke om noen som ikke fikk av seg gørra på en grei måte. Synd at sånne oppfinnelser bare blir borte, slik at vi i disse tider nesten må ha en liten månelanding for å tilrettelegge noe så simpelt som å drite og urinere på en hensiktsmessig måte. Visstnok var det noen muslimske arbeidere som hadde fikset denne saken for verftet vi lå ved, og på den tiden mener jeg å huske at "alle" arabere ble omtalt som rotter og uttøy, så de skilte seg lite fra dagens utvalgte rotter Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Imøte med sigøynerkulturen blir selv enkle ting som å få barn til å gå på skole eller tilby et normalt toalett månelandinger. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Imøte med sigøynerkulturen blir selv enkle ting som å få barn til å gå på skole eller tilby et normalt toalett månelandinger. Javel, og jeg har måttet lære flere utallige så kalt oppegående nordmenn, hvordan de skal pusse tenner, gå på do, og vaske hendene etterpå, og dette har jeg forsøkt å lære mange forskjellige nordmenn gjennom hele livet, men tror du at det har hjulpet på den generelle hygieneforståelsen hos oss? Endret 12. juli 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Ehh, det var vedlikeholdet som ble vanvittig dyrt pga. all feilbruken. Nei, pga dårlig planlegging - og nå ser vi at for bare 6 mill klare noen mer kompetente å huse alle trengende, og det helt frem til høsten kommer. Med bedre planlegging hadde nok toalettene virket godt nok, men kanskje hensikten til etaten var å sette problemet helt på spissen, bare for å være kuk .. jeg tror på den lille konspirasjonen, men er veldig åpen for annen dokumentasjon Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 Nei, pga dårlig planlegging - og nå ser vi at for bare 6 mill klare noen mer kompetente å huse alle trengende, og det helt frem til høsten kommer. Med bedre planlegging hadde nok toalettene virket godt nok, men kanskje hensikten til etaten var å sette problemet helt på spissen, bare for å være kuk .. jeg tror på den lille konspirasjonen, men er veldig åpen for annen dokumentasjon Hva var feil med disse toalettene? Hvordan skilte de seg ut fra alle andre toaletter i konspirasjonsteorien din? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg